Nieuws brief & kerstgroet - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu Nieuws brief & kerstgroet - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu

Nieuws brief & kerstgroet

Blijf op de hoogte en volg maartje

21 December 2016 | India, Kundapura Railway Station

Lieve mensen,

Zoals elk jaar van ons een mooie kerstfoto & groet van de kinderen en de staff. De foto’s zijn gemaakt met veel plezier. Iets dat elk kind over de wereld leuk vindt is namelijk; verkleden. Dat mogen ze bij ons gelukkig heel vaak. Al is de Indiase staff het daar niet altijd mee eens (de jongens lopen het liefst verkleed in meisjeskleren!).

Wat was dit een bewogen jaar voor mij en niet alleen voor mij, als ik het nieuws zo lees. En ik ben blij dat ik het jaar bijna mag afsluiten en mag beginnen aan een nieuw jaar met nieuwe energie en een bijna gezond hart.

Hieronder de nieuwsbrief van onze Stichting en daar staat in wat ik volgend jaar allemaal ga doen.

Lieve mensen, heel erg bedankt voor jullie steun van het afgelopen jaar. Al jullie berichtjes na de dood van Kishor, jullie donaties en jullie mails & berichten en telefoontjes, dank..

Nieuwsbrief December 2016

Ongelooflijk dat in 2017 mijn 10de jaar India aanbreekt. Als iemand mij in augustus 2007 had gevraagd of ik na 10 jaar nog steeds in India zou wonen, zou ik diegene voor gek hebben verklaard, want zo dol was ik helemaal niet op dit land! Maar het liep allemaal anders…En na 10 jaar hebben wij door, jullie steun, een prachtig tehuis voor 20 speciale kinderen in India kunnen opzetten. En niet alleen de kinderen hebben er baat bij, ook de staff, de leerkrachten die bij ons werken en de ouders van de kinderen plukken de vruchten van Koni. Onze visie over hoe om te gaan met deze kinderen en onze missie om deze kinderen een waardig leven te geven, raakt ook deze mensen en zij geven dat op hun beurt ook weer door. Een ander positief gevolg van ons werk is dat het Bestuur van de plaatselijke stichting steeds meer verantwoordelijkheid gaat nemen en de waardering vanuit het dorp Kundapura steeds meer toeneemt.

Mijn weg loopt anders.
Ik heb heel lang getwijfeld of ik volgend jaar naar Nederland moet komen, ik word 40 en ik wil graag iets opbouwen, maar mijn weg loopt anders. Al een tijdje loop ik met het idee in mijn hoofd om dat wat ik hier in India heb gedaan, ik ook nog ergens anders zou kunnen doen. Ik heb inmiddels zoveel kennis en ervaring, dat ik het bijna zonde vind om er niets mee te doen; ik heb een gave om vanuit chaos iets moois te creëren en ik kan het aan om in moeilijke omstandigheden te leven. Het mooie was, dat het antwoord vanzelf kwam. Ik ben in contact gebracht met een andere Stichting Dutch Down Support Foundation. Deze stichting steunt projecten voor kinderen met Downsyndroom over de wereld. Een van deze projecten bevindt zich in Kenia. Stichting Dutch Down Foundation support dit project al een aantal jaar en zijn er in november 2016 voor een paar weken geweest om het project te ondersteunen. Stichting Dutch Down Support heeft toen o.a. ervoor gezorgd dat er een ouderraad is opgericht en heeft Kleine Stapjes geïntroduceerd aan de leerkrachten. Het is verder nog een kansarme school met 52 gehandicapte kinderen. De voorzieningen in de school zijn nog niet optimaal; er is bv amper genoeg eten voor de kinderen. Er is nog geen dagprogramma, er zijn weinig ontwikkelingsmaterialen voor de leerkrachten om mee te werken, de materialen die er zijn, zijn gedoneerd door Stichting Dutch Down Support, er zijn geen goede medische voorzieningen etc.
Ik heb aan de Stichting Dutch Down gevraagd wat de hulpvraag is van deze school. Ik ga in maart naar Kenia en kijken wat ik kan betekenen. Ik heb er een heel goed gevoel over, mijn kennis en ervaring neem ik mee en de rest laat ik op zijn beloop. Kijken naar wat er al is, wat is de hulpvraag en daarop voortborduren. Misschien is het een eenmalige actie, maar misschien kan ik wel veel voor deze school betekenen, als ik er in de toekomst wat vaker naar toe kan gaan. Maar goed, dat is toekomst..

Ik heb mijn voornemen ook aan het Bestuur van Japthi voorgelegd en het bestuur is enthousiast en is in principe bereid het nieuwe initiatief te ondersteunen vanuit Japthi.
Zoals al eerder gezegd kan ik dit bijzondere werk alleen doen dankzij jullie steun. Met het nieuwe project in Kenia kan ik jullie steun weer goed gebruiken. Maar ik zal ook moeten kijken naar nieuwe donoren en sponsoren. Mag ik jullie vragen om Japthi ook bij jullie vrienden en kennissen onder de aandacht te brengen? Dan kunnen we in 2017 net zoveel betekenen voor de kinderen in Kenia als in India.

Hele fijne kerstdagen en heel veel goeds & liefde voor elkaar en een gezond 2017!

Veel liefs,
Maartje en de kinderen van Koni.



  • 21 December 2016 - 15:43

    J.thoonen:

    Hoi Maartje,

    Wat een byzonder verhaal weer.
    de tijd is hard gegaan,toch,alweer 10 jaar.
    Wat ik begrijp is dat je gezondheid ook weer beter gaat.
    Gelukkig maar.
    Nu op naar een nieuwe uitdaging?in Kenia.
    Wij wensen je fijne kerstdagen en een gelukkig en gezond 2017!
    Dat je wensen vervuld mogen worden.

    Dikke knuffel van Joop en Doortje


  • 21 December 2016 - 17:45

    Koos:

    Lieve Maart, ik heb het gehoord van je moeder en gelezen bij je kerstkaart. Echt een heel dappere keuze en ik weet zeker dat je er geen spijt van zult krijgen. Ik wens veel geluk, kracht en moois toe. Liefs en dikke kus.

  • 21 December 2016 - 18:32

    Roeland:

    Lieve Maartje,

    Inderdaad is het voor heel veel mensen en op heel veel plaatsen all over the world een bewogen jaar geweest. Zelfs met het vieren van de kerst, toch een uitgesproken feest van de vrede, houden mensen zich voor veel beter dan anderen en "slaan" er maar op los of terroriseren hele gemeenschappen. Wat is het dan in tegenstelling tot dit fijn iedere keer te lezen over de vreugde die jij en je staff weten te geven aan de jullie toevertrouwde kinderen. Ook al is het maar op kleine schaal, maar zoals jij zo mooi beschrijft, wordt de impact van jouw "steentje in de vijver" steeds groter. Zo groot zelfs, dat je gevraagd wordt voor een project in Kenia. Tevens een bewijs, dat men vertrouwen heeft in jouw manier van werken en resultaten. Chapeau!
    Ik wens je fijne kerstdagen en een heel mooi en vooral ook gezond 2017 met die grote uitdaging in het verschiet. Jou kennende moet je dit gaan doen. Heel veel succes.

    Lieve groet,
    oom Roeland

  • 21 December 2016 - 19:47

    Tante Beppie:

    Lieve Maartje, Ik was al geinformeerd door je moeder over je gezondheid en over Kenia. Het is fantastisch dat dit op je weg komt en vooral dat het mogelijk is om te gaan uitvoeren.
    Je zult ook dit project waarmaken, daar Ben Ik van overtuigd. Ik wens je heel veel succes toe en voor nu hele mooie feestdagen en een gezond en liefdevol nieuwjaar!
    Liefs..

  • 22 December 2016 - 10:01

    Natascha:

    Lieve Maart, wat ben je toch dapper! Je hebt een hart van goud. Love you. Ook bij dit project ga jij een plantje oogsten.

    Liefs Natascha

  • 22 December 2016 - 10:03

    Bernadet:

    Lieve Maartje,

    Wat een mooie nieuwe kansen komen er weer op je levenspad! Zeker weten dat je ook in deze nieuwe situatie weer iets moois kan creëren. We wensen je enorm veel succes!

    Liefs van ons allemaal

  • 22 December 2016 - 10:44

    WV:

    Lieve Maartje, hele mooie , gezellige Kerstdagen gewenst temidden van jouw kinderen en collega's. Ook een heel mooi 2017 gewenst met nieuwe kansen en mogelijkheden, na een zo bewogen jaar in verband met het overlijden van lieve Kishor en jouw gezondheid.
    Volg je hart en ga OOK aan het nieuw project je energie geven.

    Liefs, ik bewonder je energie met alles.

  • 22 December 2016 - 11:59

    Monique Pouwels:

    Dag Maartje,

    Ongelooflijk wat jij allemaal voor elkaar krijgt! Ik heb veel respect voor je!
    Ik wens je het allerbeste in India en straks in Kenia!
    Voor nu fijne feestdagen en alle goeds in het nieuwe jaar!
    Monique (SKIK)

  • 22 December 2016 - 14:56

    Marian Schmal:

    Maartje,
    Je hebt van die mensen die altijd het goede voor anderen willen doen. En zo iemand ben jij! Het verbaast mij niets dat er een andere uitdaging op jouw pad komt. De tijd zal leren wat je gaat doen.
    Eerst heel fijne dagen toe gewenst en pas goed op je zelf!
    Hartelijke groet,
    Marian Schmal ( Lisette Vroege Stichting )

  • 25 December 2016 - 13:37

    Dia&Dees:

    Dag Maartje,
    Allereerst goed om te horen dat dat ' grote" hart weer bijna helemaal gezond is, en dat je weer nieuwe energie hebt om je hart te volgen. Lijkt ons altijd de beste keuze. Veel succes gewenst en we volgen je.
    Fijne feestdagen en een goed 2017 toegewenst in alle opzichten. Groet Dia & Dees

  • 28 December 2016 - 23:02

    Charlotte:

    Lieve Maartje. Ook ik wist het nieuws al via je moeder. En je kerstwens.
    Wat een uitdaging weer maar daar kies je voor en het zal je zeker goed doen om het in Kenia evt. te mogen gaan opzetten.
    Hele fijne jaarwisseling en succes, op alle gronden, in het nieuwe jaar.

  • 28 December 2016 - 23:02

    Charlotte:

    Lieve Maartje. Ook ik wist het nieuws al via je moeder. En je kerstwens.
    Wat een uitdaging weer maar daar kies je voor en het zal je zeker goed doen om het in Kenia evt. te mogen gaan opzetten.
    Hele fijne jaarwisseling en succes, op alle gronden, in het nieuwe jaar.

  • 22 Januari 2017 - 14:05

    Mirjam Dierckxsens:

    Lieve Maartje,
    Wat een prachtig initiatief weer! Ik heb je brief aan veel mensen doorgestuurd. Succes! Gaat lukken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kundapura Railway Station

maartje

Mijn naam is Maartje Van den Brand. En ik woon in Amsterdam en reis af en toe naar in India.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 2272
Totaal aantal bezoekers 905477

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2007 - 01 Januari 2018

Een mooi project

Landen bezocht: