Schilderwerk - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu Schilderwerk - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu

Schilderwerk

Blijf op de hoogte en volg maartje

25 Januari 2017 | India, Kundapura Railway Station

Na een heerlijke week met mijn vader en mijn oom, weer een berichtje naar het koude Nederland. Prachtig om die foto’s te zien van mensen op het ijs. Hier is het langzaam weer heel warm aan het worden en het water probleem komt alweer snel om de hoek kijken. Maar gelukkig hebben nog even genoeg.

Dank lieve pap en ome Gijs, voor jullie prachtig schilderwerk (zie de foto’s), maar vooral voor de gezelligheid. En petje af voor jou pap, hoe je het dit keer in dit soms ‘moeilijke’ land hebt gedaan. En ome Gijs, je positieve energie wordt gemist..

Het jaar is hier goed begonnen. Ik ben sinds een paar weken eindelijk helemaal pijn vrij en mijn hart is genezen. Ik kan weer hardlopen en tennis elke dag, nu mijn moeder hier is, heerlijk! Ik ben met Shobha en mijn moeder naar Varanasi geweest en het was een groot avontuur. Wat een magische, wonderbaarlijke stad. Ik houd ervan. Het valt niet uit te leggen wat we daar allemaal hebben gezien. Je moet het voelen, ruiken en ervaren. Ik ga zeker nog een keer terug..

In de nieuwsbrief die ik vorige keer mee stuurde vertelde ik kort over Kenia. Ik heb mijn ticket geboekt en zal 11 maart t/m 7 April in de buurt van Mombasa verblijven. In het tehuis waar ik zal gaan werken, is veel aan de hand. Ik ga er heen met een open blik en ik ga kijken wat ik kan doen en of ik uberhaubt iets kan betekenen. Ik vind het heel spannend, maar ik heb vertrouwen dat het goed zal gaan. Ik ben ook nog in contact met een andere Stichting uit Nederland die in Kenia actief is, maar daarover later meer.

Na mijn verblijf in Kenia, ga ik gewoon weer terug naar India. Het idee is om in de zomer maanden nog een keer terug te gaan naar Kenia, maar weer voor een korte periode, om daarna weer terug te keren naar India. India blijft mijn thuis.

Hier in Koni gaat alles gelukkig heel goed. Mijn moeder is er nu voor een aantal weken en de kinderen zijn dol op haar. Het liefst ligt elk kind, elke dag op haar massage tafel voor een massage. De kinderen hebben veel baat bij de massage, het maakt ze rustig en ook het lichaamscontact doet hen goed. De jongens worden groter en wijzer en dat is te merken. Ze worden stuk voor stuk steeds zelfstandiger en sommige helpen nu soms mee met het huishouden. Annaja woont nog steeds bij ons en heeft zijn eigen taak: de was. Hij is daar de hele dag mee bezig en geniet. Gowri helpt in de ochtend met het aankleden van de kinderen en Chitra (als ze in goede doen is) dweilt ’s middags de hele vloer in Koni. Vino is bijna zo ver dat hij een ‘echt’ taakje kan krijgen, maar dat stellen we nog even uit, tot hij iets groter is. We zijn soms net de family Von Trapp, maar dan net even anders .
Kortom, het gaat goed hier!

Dank voor alle donaties die we de afgelopen maand hebben mogen ontvangen!

Lieve Groet,
Maart

https://m.youtube.com/watch?v=J-sDV-pUQEg

Onze gegevens:
Stichting Japthi Mijdrecht
Postulaat 20
3641 NE Mijdrecht
IBAN nummer:
NL76 RABO 0148 119530
BIC code:
BIC RABONL2U
ANBI nummer 820078207

  • 25 Januari 2017 - 18:58

    Koos:

    lieve Maart,
    Heb je ze al de liedjes geleerd uit de film van Trapp? Zijn heel leuk hoor en do re mi kunnen ze vast leren!
    nou een nieuwe uitdaging voor je, moet spannend zijn maar prachtig dat je die kans krijgt.
    Hier is het weer wat aan het dooien en het ging dus weer helemaal over de elfstedentocht, nu is Trump het onderwerp voor boosheid, verbazing, maar vooral ook heel veel humor. Wij zitten soms bedaarlijk te lachen over de gemaakte grappen over hem.
    Lieve Maart, doe je moeder de groeten van ons en geniet nog lekker samen. liefsXXX

  • 25 Januari 2017 - 20:32

    Rick En Marlous:

    Ha Maartje,
    Fijn dat je moeder er weer is en dat je vader en oom het ook zo goed hebben gehad! (We moesten erg lachen om de foto van je vader in de tempel.)
    Veel succes in Kenia, we hopen dat je net zoveel voor de Keniaanse kinderen mag betekenen als dat in je India doet. Bahati nzuri!
    Liefs, Rick en Marlous

  • 25 Januari 2017 - 22:08

    Joop En Doortje:


    Hallo Maartje.

    Wat fijn dat je weer helemaal fit en pijnloos bent.
    Leuk dat jullie zo'n fijne tijd hebben gehad met je ouders en ome Gijs.
    Dat is ook wel aan de foto's te zien.
    Je krijgt wel aardige helpers er bij met de kids,is wel grappig.
    Spannend wat het in Kenia gaat worden,maar dat in jou wel toevertrouwd.
    Dat horen we later wel denk ik.
    De groetjes van ons,ook aan je moeder.
    Dikke knuffel.
    Joop en Doortje


  • 25 Januari 2017 - 22:23

    Ad:

    Heerlijk om te lezen en te zien! Wat een prachtig hek hebben jullie gekregen! Voor ons komt India al weer in zicht. We vertrekken 15 februari. Wat zou het fijn zijn om weer bij jullie langs te komen, maar dat zit er nu helaas niet in. Heel veel succes in Kenia! Doe iedereen de groeten (vooral Pavan) en we houden contact! Liefs, Jan en Ad

  • 25 Januari 2017 - 22:53

    Mary Broekhuijsen:

    Hallo Maartje,
    ik lees altijd met veel belangstelling je reisverslagen en leuk ook om de foto's te zien.
    Tekeningen van de kinderen doen het zelfs heel goed op een hek.Leuk idee.
    Heel veel succes in Kenia, pas goed op jezelf.
    Veel groeten
    Mary Broekhuijsen

  • 25 Januari 2017 - 23:18

    Riny:

    Hallo Maartje en de rest van de familie ik weet niet of je vader er ook nog is, het was weer een plezier om je verhaal te lezen en wat fijn dat je vader en je oom zo veel voor je gedaan hebben en vergeet vooral je moeder niet. Ik wens je het allerbeste weer voor de nieuwe uitdaging in Kenia en doe iedereen de groeten.
    Tot de volgende keer
    Riny

  • 26 Januari 2017 - 07:09

    Rinske:

    Hi Maart! Wat een goede berichten allemaal! Je gezondheid, je familie op bezoek, de kinderen en je trip naar Varanassi. Ben het met je eens, zo'n bijzondere plek!
    Heel veel succes in Kenia! jouw ervaring kan daar alleen mar van pas komen!
    xx uit Singapore

  • 26 Januari 2017 - 10:28

    Charlotte:

    Lieve Maartje, zo te lezen gaat het weer helemaal goed daar. Gelukkig is je gezondheid ook weer in orde. Kan me voorstellen dat het leuk is dat je moeder en vader er een poosje zijn, zeker als je dan ook nog een weekje met vakantie kunt.
    Succes met alles maar weer en op naar je nieuwe uitdaging in Kenia.
    Liefs Charlotte

  • 26 Januari 2017 - 10:41

    Roeland:

    Lieve Maartje,

    Wat fijn dat je hart weer gezond is en je zonder pijn bent. Is het daar niet wat warm om zo hard te lopen? Dat doe ik hier nog niet eens, terwijl je dit in onze vrieskou (nu -6) juist moet doen om warm te worden. Maar dat zal wel aan de persoon liggen. Ik ben nooit zo'n sporter geweest.
    Als ik jouw foto's van Varanasi zie, doet me dat weer denken aan mijn verblijf daar 30 jaar geleden. Niets veranderd. Ik herinner me vooral de sfeer, levendigheid, geur en de monniken die naast de koeienvlaaien in hun blootje heilig zaten te worden. Maar ook de verbrandingen aan de oever en de Ganges waar je geen hand in het water moest steken....
    Je vader en oom mogen over enkele weken zo meelopen in de carnavalsoptocht. Ze zijn toch terug en kunnen dan nog een beetje reclame maken voor jouw project. Ze hebben weer mooi werk verricht en ook je moeder is nog steeds op dreef met haar massages. Heerlijk dat het allemaal weer zo positief is.
    Veel succes in Kenia.

    Lieve groet,
    oom Roeland

  • 27 Januari 2017 - 14:05

    Leontien Peters:

    Lieve Maartje, fijn dat het weer beter met je gaat hoor! Zo lekker ook om weer te kunnen hard lopen!
    Wat heerlijk en gezellig dat je ouders geweest zijn.
    De foto's zijn altijd heerlijk om naar te kijken, geeft al veel weer van hoe het daar gaat.
    Jou wacht nu weer een nieuw avontuur voor een paar weken in Kenia. Wens je heel veel succes Maartje! Ik ben er van overtuigd dat ook daar weer iets moois ontstaat.
    Hartelijke groetjes Leontien.

  • 30 Januari 2017 - 20:10

    Marriette:

    hallo Maartje,
    ik heb je berichtje gezien op mijn waarbenjij site, maar weet niet hoe ik persoonlijk contact met je kan opnemen. Super dat je naar Kenia komt en las hier wat je er komt doen. Wist niet eens dat er zo'n school bestond hier! Ben best benieuwd! Weet je ook hoe de plaats heet waar je zal zijn? Ik woon in Ukunda. Ongeveer een half uurtje ten zuiden van Mombasa. Je kan mij contacten via whatsapp +254711696575 of mailen op marriettevdvelde@hotmail.com

    groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kundapura Railway Station

maartje

Mijn naam is Maartje Van den Brand. En ik woon in Amsterdam en reis af en toe naar in India.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 2162
Totaal aantal bezoekers 904558

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2007 - 01 Januari 2018

Een mooi project

Landen bezocht: