geduld is een schone zaak - Reisverslag uit New Delhi, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu geduld is een schone zaak - Reisverslag uit New Delhi, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu

geduld is een schone zaak

Door: maartje

Blijf op de hoogte en volg maartje

02 December 2007 | India, New Delhi

Zondagmiddag in dit prachtige land. Ik weet niet hoeveel ik moet leren in dit jaar, maar het is een hoop. Ik zou graag willen zeggen dat het Japhti verhaal al een goed einde heeft, maar helaas zitten we er nog midden in.
Eigenlijk moet ik er nu, als ik er zo over denk, ook wel om lachen, want wat moet je anders. Het is allemaal zo ingewikkeld, en elke x denk ik dat het niet erger kan en dan gebeurd er wel weer iets. Het ergste van alles is, dat je op een gegeven moment niemand meer vertrouwt. En ze, de Indiërs, doen het niet eens met opzet. Ik kom er steeds meer achter dat dit land erg veel moeite heeft met verantwoordelijkheid nemen. Wellicht heeft dat te maken met het grote cultuur verschil, wij zijn bezig om ons zelf te ontwikkelen, hier staat je persoonlijkheid onderaan en wordt er alleen gekeken naar je afkomst.
De situatie in het weeshuis, Japhti, is eigenlijk nog steeds niet veranderd, ik heb vorige week een profiel voor Japhti geschreven, dat zal worden besproken op 7 december door de board members. FSL wil het liefst dat we (vrijwilligers) ons terug trekken zodat iedereen ziet dat er echt iets veranderd moet worden, maar dat zou betekenen dat de kinderen al die tijd alleen zijn, en het gaat nou juist om hen! Ondertussen zit Mr. Kuttie nog gewoon rustig in zijn stoel op het kantoortje van Japti. Ik denk dat mijn grootste les hier is, geduld leren hebben.
Goed genoeg daarover, want er gebeuren ook mooie dingen.

De kinderen krijgen nu eindelijk heel veel aandacht (we zijn nog met 6 kinderen), er is een klein meisje bij gekomen van 6 jr,Divani, zo klein en zo lief. Haar stiefmoeder wilde haar niet meer, dus moest vader haar afstaan. Het afscheid was vreselijk, want vader wilde het niet, maar nu is ze bij ons en wordt ze goed verzorgd, eergisteren allemaal kleertjes gekocht. Soms zijn het de kleine dingen die je emotioneel maken. Zo moest ik vandaag haar haar afscheren vanwege de luis.

Vorige week ook afscheid genomen van Melody en 4 andere bijzonder mensen van mijn groep. Gek,bij het afscheid nemen verlang je altijd weer even naar huis. Maar gelukkig heb ik de familie van Shoba en ga ik woensdag heerlijk even een weekje weg samen met Caroline uit Zuid Afrika. Ik ben daar eerlijk gezegd ook echt aan toe. Ik heb nog nooit zo hard en veel gewerkt als in de afgelopen maanden, maar ik ben ondanks alles nog steeds erg happy dat ik hier zit!

Ik denk dat iedereen het nu ondertussen wel weet, en het staat ook al op internet, www.llink.nl, bij het programma, Aanpakken & Wegwezen. Maar de uitzending is 12 dec. om 22.50.
Ik heb al een klein stukje gezien, heel gek om jezelf op tv te zien, helemaal mezelf ben ik niet, maar ja, dat hoeft ook niet.

Ik mail weer als ik terug ben van vakantie hopelijk met heel goed nieuws over Japhti!

liefs

• 02 December 2007 - 17:07

Eefje:

He nichtje van me,

Pff, het is allemaal wat hoor wat je meemaakt. Ik wordt er stil van maar tegelijkertijd ben ik ook erg jaloers. Wat geweldig hoe je je inzet voor die kinderen daar! Heb erg veel bewondering voor je. Geniet ontzettend van je vakantie, dan heb je daarna volop energie om er weer tegenaan te gaan op Japhti. Ik ga zeker kijken de 12e.
    Zet hem op weer!

Liefs van Eefje

• 02 December 2007 - 18:15

Koos:

Wat heerlijk dat je even op vakantie kunt. Neem je die avond jurk ook mee?? Geniet ervan en verwen je zelf maar eens lekker. Vergeet die Mhr. Kuttie (die naam past wel) maar even, en je zult zien als je terug bent, hoe de kinderen je hebben gemist. Dat zegt dan genoeg. liefs Koos

• 02 December 2007 - 19:10

Natascha:

Hi tjikkelie,

Geniet fijn van je vrije week en kom lekker tot jezelf! Het is belangrijk dat je weer even in balans komt lijkt me zo. Ik ga je spotten op link.nl en kijk enorm uit naar de uitzending. Hou je goed en heerlijk om weer te lezen waar jij op dit moment allemaal mee bezig bent. Liefs vanuit de Stuyvesantstraat!xx

• 02 December 2007 - 19:34

Vader:

Dag meisje, wat ongelooflijk knap van je om kort na je telefoongesprek met mij zo te kunnen schrijven. Heel bijzonder. Hiermee geef je eigenlijk ook ons een stukje steun op de momenten dat wij ons zorgen maken om jou vanwege alles wat je meemaakt.
    Ik begrijp helemaal wat je allemaal schrijft vanuit mijn eigen ervaringen in Palestina, Albanie en Kosovo ook al heb ik lang niet meegemaakt wat jij mee maakt daar.
    Maar weest overtuigd meisje: je wordt echt sterk van het nemen van de zeer moeilijke beslissingen die eigenlijk tegen je gevoel in gaan.
    Nu we je verzamelde spulletjes niet daar kunnen krijgen vanwege de grote risico's door de corruptie, gaan deze naar de weeskindertjs in Moldavie en we hopen dat iedereen die wat verzameld heeft dat begrijpt en accepteert.
    Groetjes en een fijne korte vakantie toegewenst.
    je vader. X

• 02 December 2007 - 19:35

Judith:

lekker, een weekje voor jezelf. Geniet vooral. Dar hebben de kinderen dan weer het meest aan. Ik zal vrijdag aan jullie denken. X

• 02 December 2007 - 20:52

Je Moeder:

Fijn om je bericht te lezen waar weer zoveel moed en kracht uit straalt .En wat je vader schrijft is waar ,ook ik ben weer een beetje opgelucht,al zal ik nooit ,aan je ongelooflijke doorzettingsvermogen en inzet om door te gaan , twijfelen .Heerlijk om wat afstand te kunnen nemen,door even weg te gaan en neem die mooie avond jurk maar mee ,die staat je goed!!!!wat heerlijk dat we via die foto `s òok echt wat dichter bij je kunnen komen. ..En lieverd ,ik ben er van overtuigd ,dat je geduld beloond gaat worden .Morgen weer naar oma en ga ik naar je kijken zoals iedere maand.,waar we samen van genieten .Veel sterkte voor deze ,misschien wel beslisende week Liefs van je mams Birgitte.

• 02 December 2007 - 21:25

Charlotte:

Vanuit een zeer nat, winderig en koud Middelburg wil ik je dit zeggen: geniet van je vrije week, probeer alles (even) te vergeten en denk even gewoon alleen aan jezelf en je vrienden. Ook dat heeft een mens nodig zo af en toe. Je zult merken dat je daar van opknapt zodat je er weer met een frissere kijk tegenaan kunt.
    Charlotte

• 03 December 2007 - 04:31

Hubertine:

Wat ben ik trots op ons buurmeisje. Een prachtig doel heb je je gesteld. Ik ben van plan om je te blijven volgen op je voor zichzelf sprekende web.
    Heel veel sterkte en succes gewenst,
    Hubertine van Buul

• 03 December 2007 - 16:31

Mieke:

Hoi lieverd
    Wederom uit het Zeeuwse een berichtje.Zet deze week je verstand en gevoel op nul. Lekker slapen eten en rusten en alleen even aan jezelf denken.
    Wij denken aan jou en zijn enorm trots op je vergeet dat niet. Dit is jouw week
    Liefs mieke

• 03 December 2007 - 20:05

Kerstin:

Top zoals je ermee omgaat! Blij je even te hebben gezien en gesproken. Ik denk veel aan jullie ook Arthur want heeft ook een heftig project. Benieuwd hoeveel reakties je zult krijgen nav TV... en neem aan dat je al een rekening nummer hebt voor de stortingen want die gaan komen en dan kun je er nog iets mooiers van maken! Sterkte met dit alles en nogmaals een enorme pluim voor je doorzettingsvermogen geniet maar van een paar dagen er tussenuit geeft veel energie! Groetjes vanuit heel winderig en koud NL.
    Kerstin

• 03 December 2007 - 20:42

Claudia:

Hey maart,
    Geniet van je vakantie, je verdient het zeker, even tijd voor jezelf!!
    Veel liefs Clau

• 04 December 2007 - 22:54

Vera:

Ha Maartje,

Je kijkt nu anders en realistischer naar de omstandigheden, waarin je verkeert. Gelukkig. De mensen daar zullen zich niet aanpassen aan jou (en waarom zouden ze ook, toch?) Dus is het aan jou, om jezelf zó in te passen in de bestaande situatie, dat je - met respect voor hetgeen je nu eenmaal niet kunt veranderen - je doel toch kan bereiken. Je zult ongetwijfeld wel het een en ander ten goede kunnen veranderen, maar het zou wel eens een kwestie van lange adem kunnen zijn....Ik vond zelf het bericht van Rob van 14 november wat dat betreft getuigen van wijsheid en ervaring.

Een hele fijne week toegewenst! Dat heb je driedubbel verdiend! Het ga je goed, meiske!

Vera

• 05 December 2007 - 19:56

Margot & Arnoud:

Hee Maartje, we hebben bewondering wat je allemaal doet in India. Geniet van je vrije week.

Veel liefs van ons, Goos en Arnoud en onze kleine Simon van 7 wkn oud.

• 07 December 2007 - 21:22

Marion:

hoi Maartje,

Ook uit Tilburg mag wel eens een berichtje komen vond ik, dus bij deze... Ook hier houden we aardig bij wat je allemaal uitspookt en meemaakt daar, jezus, het is wat!!! Maar wel super hoor. En nu ook nog in de voetsporen van je vader, met die mooie toet van je op TV!! Ben benieuwd, we gaan zeker kijken. Nou meid, heel veel succes en maak er wat van.

gr. Marion en de rest uit Tilburg

• 10 December 2007 - 21:24

Finale 2007:

Heb je vakantie Maart, ben je art for living ah doen? Geniet! Kleine kans dat wij elkaar zien binnenkort. Ik hou je op de hoogte. En ik ga morgen kijken!

• 12 December 2007 - 11:33

Joop En Doortje:

hallo maartje,
    het is steeds weer een genot,je berichtjes te lezen.dit doen we met erg veel respect, voor je grote inzet. petje af.fijn dat je het erg naar je zin hebt.vanavond gaan we je zien op t.v. heel veel groetjes van joop en doortje

• 12 December 2007 - 22:33

Ferenc Arts:

Hoi Maartje,

Net de uitzending van Llink bekeken. Wat een fantastisch werk doe je daar. Echt petje af.

Veel succes,
    Ferenc

• 12 December 2007 - 22:33

Manja Van Buul:

Hey Maartje, heb net de uitzending van LLink gezien. Mijn vader en moeder hadden me er op geattendeerd. Mooie, heftige uitzending. Kan me voorstellen dat je je enorm gaat hechten aan die kids! Ben benieuwd of je al weer terug bent van je weekje vakantie. Ik kom zeker terug om te lezen hoe het met je gaat. Succes! Manja

• 12 December 2007 - 22:37

Reynold:

Wauw... you rule. Echt heel mooi om te zien wat je daar allemaal opzet en hoe je het aanpakt. Net de uitzending gezien en ben zwaar onder de indruk. Echt heel knap hoe je het aanpakt en hoe je binnen no time contact kunt maken en iets betekenen voor die kinderen. Je maakt echt een verschil!

• 12 December 2007 - 22:44

Anne:

Dag Maartje,
    Ben erg onder de indruk van wat je allemaal tot nu toe hebt bereikt in Japhti. Ik ben zomaar een van die Nederlanders die naar het programma LLink heeft gekeken. Heb je niet een rekening waar je donaties op kunt ontvangen? Je doet echt geweldig werk. Het maakte veel bij mij los. Heel veel succes en sterkte bij dit project. je bent geweldig!! Groetjes van Anne

• 12 December 2007 - 22:44

Ashia Sattar:

Hoi Maartje!!!

Groetjes uit Amsterdam !!!
    Hele leuke en emotionele uitzending 12/12/07. Ik vind het erg knap van je dat je je zo veel inzet voor zo'n goed doel. Met een kleine beetje kunnen wij heel veel bereiken. Ik wil je graag helpen met het financiëren. Wat heerlijk om even vakantie te nemen. Ik ben zelf van pakistaans afkomst en ik begrijp die gastvrijheid wel hahaha...Ik ben zelf in nederland geboren en begrijp ook meteen hoe jij je voelt!

Groetjes xx
    Ashia 23jr
    Student Amsterdam

• 12 December 2007 - 22:45

Eef B:

Maartje,
    heb de uitzending gezien.
    Heb zeer veel bewondering voor je ondanks dat ik je niet ken.
    Wat jij daar doet voor die kinderen is gewoon FANTASTISCH.
    Hoplijk zien ze daar nu in dat het belang van de kinderen voor gaat.
    Ga zo door.

Groeten van 1 van je bewonderaars

• 12 December 2007 - 22:50

Jacqueline:

heh Maartje,
    Toevallig was ik even aan het zappen en kwam midden in jou programma. Ik heb het met enorme belangstelling bekeken. Ik krijg dan weer een gevoel van: dat wil ik ook doen. Maar dat denk ik nu al zo lang en nog steeds heb ik de stap niet genomen om hier alles achter te laten en ergens op de wereld kinderen helpen. Ik werk in nederland op een zml school.Ook goed werk hoor, maar wat jij daar doet is toch wel geweldig.Ik ben blij dat jij dit kan doen. Ik wens je heel veel plezier en moed toe.Liefs voor de kinderen daar, groetjes van Jacqueline

• 12 December 2007 - 22:51

Anita:

hoi maartje ,
    hoop dat je weer veel energie hebt gekregen van je vakantie.
    heb je vanavond op t.v. gezien en ben erg onder de indruk van jou inzet!
    ik hoop dat je de mensen daar veel kunt leren over het zorgen / opvoeden van deze lieve , onschuldige kinderen.
    veel succes ,

groetjes anita hoven

• 12 December 2007 - 22:51

Patricia Rullmann:

fantastisch dat werk dat jij daar doet! Ik werk hier in Nederland met kinderen en jongeren met een verstandelijke beperking en/of psychatrische stoornis; dat is hier al zeer intensief, maar niet te vergelijken met de omstandigheden in India! Petje af voor jou!

Patricia, Alkmaar

• 12 December 2007 - 22:53

Jeannet:

Hallo Maartje,

Ik heb enorme bewondering en waardering voor jouw werk. Ik heb de uitzending van Llink gezien vandaag en heb met een glimlach en tegelijk verbijstering zitten kijken.
    Ik heb zelf een meervoudig gehandicapt zoontje en ben heel erg dankbaar dat wij hier in Nederland zijn waar ik zelf, samen met begeleiding van buitenaf, in staat word gesteld om hem zo optimaal mogelijk voor hem mogen zorgen. Dat is helaas niet overal een gegeven.
    Samen met andere vrijwilligers maak jij een beetje meer mogelijk in die wereld... een beetje, omdat de drempels elders soms zo hoog zijn. Petje af! En probeer die Kutti weg te werken!! (Makkelijk gezegd heh? maar ik voel zo'n weerstand als ik 'm alleen al schamper zie grijnzen in de documentaire... bah!)

Ik wens je nog heel veel succes met je werk en je passie en blijf jouw ervaringen via dit blog, zolang jij blijft schrijven, volgen.

Groeten, Jeannet

• 12 December 2007 - 22:55

Nelly:

hoi,je kent me niet maar ik heb net een klein stukje op tv van je gezien en dat greep me direct aan.Ben meteen naar site gegaan om je videobrief te zien maar deze doet het helaas even niet op mijn pc.Ga het morgen zeker nog een keer proberen maar wil je graag laten weten dat ik het erg goed vind wat je daar doet en ga alles een keer lezen en bekijken.Ik wens je heel veel sterkte daar met je goede werk.Heb zelf een aantal jaren met verstandelijk gehandicapten gewerkt en hoor er nog veel over van mijn buurvrouw die werkt er nog steeds.Wacht op een volgend bericht van je.
    groet Nelly

• 12 December 2007 - 22:57

Jan Berends:

Beste Maartje,

Wij hebben heel veel respect voor jou en de andere vrijwill(st)ers die deel nemen aan deze projecten. wij wensen jullie heel veel succes en weet dat je allereerst goed op jezef moet passen.
    want vergeet niet; vertrouwen is goed , controle is beter.
    Veel succes en genioet van je vakantie.

Fam. Berends
    Schoonebeek

• 12 December 2007 - 22:58

Dorien:

Geweldig werk Maartje, ben vol bewondering voor je. Mensen die willen ondersteunen financieel; ik zag bij de Llink website het gironummer staan bij de tekst 'Steun Maartje en de kinderen van Japthi! Help de kinderen van Japthi en doneer op giro 712097 t.n.v. J. van den Brand Mijdrecht'.

• 12 December 2007 - 23:05

Hein Martens:

Net d uitzending op llink gezien en ik was erg onder de indruk van jou en het werk dat je doet. Nu ik je dagboek ook hb gelezen( ben nog lang niet uitgekeken met de foto´s) nog veeeel meer onder de indruk. wat een fantastisch mens ben jij. Heel veel succes met die schatjes op Japhti en met die ongelooflijke eikel, maar ik ben er van overtuigd dat je daar korte metten mee maakt. Zal zeker m'n best doen om je project te helpen. succes

• 12 December 2007 - 23:05

Marlies:

Dag Maartje,
    Heb toevallig een klein stukje van je uitzending gezien. Knap wat je allemaal doet ondanks Mr Kuthi?! Ik begrijp dat je vlak bij Bangalore zit, weet je dat daar heel goede organisaties zijn die door en of voor mensen met een handicap zijn opgezet? Daar zou je wellicht wat aan kunnen hebben in je plannen en ook al voor feedback en een luisterend oor.
    ADP /ADB association of disabled people - Hema is oprichter
    CBR network south india
    Maya Thomas en nog veel meer mensen en organisaties
    Ik ken deze wereld vrij goed (20 jr ervaring in disability - intern development - human rights) en ik weet ook dat het belangrijk is om projecten op te bouwen met locale organisaties, mensen en capaciteit. Er gebeurt heel veel goeds in India!!! het is niet zo dat het daar slechter is voor mensen met een handicap dan hier in NL - ik zou je legio voorbeelden kunnen geven. Ik hoop dat je daar contact mee kan krijgen - niet alles hoeft door NL-ers opgezet te worden.
    Ik hoop dat het je lukt om Mr Kuthi een andere kant op te manoevreren. Knap hoe je hem probeerde te overtuigen, ik hoop dat het je uiteindelijk lukt
    Geniet van je vakantie en wil je daarna nog wat gerichts van me weten dan kan dat info@gushi.nl
    Namaste vanuit Amsterdam - Marlies

• 12 December 2007 - 23:09

Ingrid:

half slaperig en zappend op jouw programma terechtgekomen. na 5 minuten kijken klaarwakker. GEWELDIG wat je daar doet voor de kinderen. Alle respect voor jouw persoon. Kan me het eea aan gevoelens en onmacht voorstellen daar ik zelf (als particulier) een weeshuis (20% echte wezen rest verschoppelingetjes) op Bali help. Bedankt.

• 12 December 2007 - 23:09

Nynke:

Hang on in there! Heb veel bewondering voor je maar weet uit ervaring hoe vermoeiend India kan zijn. Hollanders zijn zo nuchter en efficient en dat is precies het tegenovergestelde van Indiers. Maar jij weet waar het om gaat: de kids! Zij verdienen beter en hebben jou om daar voor te vechten! Geef het niet op.
    Sterkte en denk ook aan je eigen veiligheid

• 12 December 2007 - 23:11

Heidi Visser:

Hoi Maartje,
    Heb net de uitzending van link gezien. Geweldig wat jij daar doet! Heel moeilijke situatie nu; fantastisch hoe je dat aanpakt.
    Veel succes! Groetjes, Heidi

• 12 December 2007 - 23:17

Hai Maartje,
    Wat ontzettend knap dat je zo rustig blijft tegen de eigenaar... ongelofelijk wat je voor elkaar hebt gekregen met de kinderen en medewerksters in zo'n korte tijd.. Zij (de overige vrijwilligesters en medewerskters) moeten de structuur en vast dagritme van je overnemen, daar heb je vertrouwen voor nodig en ondanks je westerse "non-nonsnse- geen thee"!! ;-)mentaliteit, heb je het (tot nog toe) voor elkaar gekregen. Continuiteit van het dagprogramma en structuur zijn onmisbaar voor die hartjes van kinderen!

Het moet toch mogelijk zijn om die man daar weg te krijgen? Wat erg voor die jongen die zo hard werkt op het land.. Dat KAN gewoon niet! Onbegrijpelijk dat deze man ooit zo bevlogen is geweest dat hij het huis daar gebouwd heeft. De ruimte zelf is echt hartstikke mooi!

Heel jammer dat ik je nieuwsbrief niet kon starten en niet verder kon kijken wat er aan de hand was.. Het is zeker een HEEL slecht idee om alles de boel de boel te laten om aan te tonen dat die man daar weg moet, alles wat je hebt opgebouwd met de kinderen zou in 1 klap weg zijn, want..en veel belangrijker.. de kinderen hadden eindelijk vertrouwen in een "vast" gezicht, en raken dat dan nog eens kwijt..dan ECHT beschadigd voor de rest van hun leven. NIET DOEN!

Geniet lekker van je vakantie, je hebt het dubbel en dwars verdiend en.. niet te vergeten.. je kunt je weer even opladen voor de tijd die nog komen gaat.

HEEL veel succes met het tehuis, enne... kun je niet iemand regelen die wat geld los kan peuteren van bijv. Unicef, Postcodeloterij.. welke goede doelen zijn er allemaal wel niet.. waarbij ZOVEEL aan de strijkstok blijft hangen.. Bij jou weet iedereen zeker dat het goed terecht komt! Ik zou zelf wel voor je willen lopen met een collectebus, maar dat is helaas een druppel op de gloeiende plaat ben ik bang. Hoeveel geld is ervoor nodig om het huis over te nemen?
    Niet dat jij daar dan de rest van je leven hoeft te blijven, maar WEL dat jij het daar voor het zeggen hebt?? Erg jammer dat ik geen ervaring heb met goede doelen en los peuteren van subidies en giften..

Als je wilt reageren: debbie.otten@home.nl

Maar..je hebt het vast druk genoeg met alle werkzaamheden,dus niet reageren is ook helemaal prima! Je kunt je energie wel beter gebruiken! Ik wilde je vooral even een hart onder de riem steken met dit bericht. Zien we binnenkort nog meer van je?
    Wel lachen met die thee en eten terwijl je gewoon even lekker alleen wilde afkicken van de dag..! Heel herkenbaar!:-)

Heel veel succes en.... veel plezier met je kinderen!!

• 12 December 2007 - 23:25

Betty:

Hoi Maartje, petje af voor jou, duizendkampioen! ' Lichtend voorbeeld in duistere tijden' , zeg ik vanuit donker Nederland in bijna kersttijd.. Ik hoop dat het weekje tussenuit je veel goed doet. Wat ben ik blij dat er mensen zijn zoals jij, blijkbaar zit het ook wel in je bloed. Je pakt de dingen in de kern aan en ik denk dat je ook de problemen zo goed ziet. Hoe ver ga je met aanpassen en hoeveel is een mensenleven daar eigenlijk waard. Dat is het confronterende. Ik zag de uitzending zojuist en ook (uiteindelijk, openen gaat heel langzaam in kleine stukjes) je videobrief - met de info waar ik tijdens de uitzending al bang voor was. En wat doet die jongen op het land voor die Viesiputti? Waar zijn die meisjes eigenlijk heen gegaan? Nu, ik zal de andere stukken ook gaan lezen, misschien staat het daar al. Ook bij dat bericht had ik bange vermoedens, deze kinderen hangen zo waardeloos onderaan in die maatschappij vol opportunisten. Heb niet de illusie dat je dat kunt veranderen maar je hebt wEl invloed. Ik hoop dat je kunt zien wat je wel en niet kunt. Dat je moedig en voorzichtig blijft, want die indruk maak je wel. Ik ben heel gelukkig met wat je wEl bereikt en ik hoop dat je dat nooit zal onderschatten. Graag ontvang ik tussentijdse berichten, ik zal me aanmelden daarvoor en ik check wel hoe ik je kan steunen.
    Succes en sterkte !! Betty

• 12 December 2007 - 23:27

Ashia Sattar:

trouwens als je wilt reageren over mijn vorige bericht: gstar01@live.nl.

Ik hoop wat van je te horen.

• 12 December 2007 - 23:32

Robin:

Hoi,

Ook ik heb de reportage gezien op de tv en ik herkende veel, al was mijn werk met verstandelijk gehandicapten in een ander warm deel vd wereld.

Iemand noemde eens deze kinderen "Engeltjes van God" en een betere benaming heb ik nog niet kunnen vinden.
    Je doet er fantastisch werk en met tomeloze energie, je merkt nu al dat het vruchten af begint te werpen en dat er wonderbare dingen gebeuren.
    Blijf daar in geloven, in jezelf en de dingen die je doet en hoe je ze doet, en je zult merken dat de wonderen blijven gebeuren.
    Het klinkt misschien zweverig maar zo is het niet, uit eigen ervaring met werk overzee.

Met vooral vriendelijke groet Robin

• 12 December 2007 - 23:39

Indra:

Hoi Maartje,

Ik vind het echt geweldig wat je doet. Keep on the good work! Heel veel sterkte. Als ik wat wil doneren voor kerst kan ik dat overmaken naar het algemene gironr? Die meneer Kuttie heeft een schop onder zijn kont nodig. Wist je dat Kuta hond betekent in het Hindi? Die naam bij hem haha...

Groet,

Indra
    een kijker

• 12 December 2007 - 23:41

Miel In 't Zand:

Hallo Maartje. Ik zapte tijdens het Champions League voetbal (was niet veel aan) en kwam toevallig uit op de uitzending met jou. Ben blijven hangen en heb geen voetbal meer gezien. Ook je videoboodschap nog gezien. Trieste ontwikkelingen. Jij bent voor mij een echte ster! Gewoon jezelf zo opzij kunnen zetten en zoveel goeds doen. Dat is een onbetaalbare kwaliteit waar heel veel mensen hier nog een voorbeeld aan kunnen nemen! Ik wens je echt heel veel sterkte, succes en als het even lukt ook plezier met je betekenisvolle leven daar. Nog een tip: denk toch af en toe ook aan jezelf ok?

Goede groet,
    Miel in 't Zand

• 12 December 2007 - 23:46

Carla:

Beste Maartje,

Je kent me niet. En ik jou ook niet. En dat is ook verder niet belangrijk.

Ik wil enkel een berichtje achterlaten, om je te laten weten dat ik vol bewondering heb zitten kijken naar de documentaire vandaag.

Zoveel kracht en moed straal je uit. Je hebt op mij een enorme indruk achtergelaten.

Ik wens je heel veel sterkte en heel veel succes met je werkzaamheden in Indië.

Mocht ik je niet meer spreken :-) Dan hoop ik dat je tijdens de 'nederlandse' feestdagen er ook wat moois van kunt maken in Indië.

Carla
    (hyves: carla-too)

• 12 December 2007 - 23:50

Hai Maartje,
    Nu pas lees ik je hele verhaal, en mijn bewondering groeit ENORM.. dat je nu nog steeds zo kunt omgaan met die klootzak van een Kutti.. , die de kinderen 's nachts misbruikt! Onbegrijpelijk dat de organistie hem niet accuut weghaalt daar!
    Je hebt gelukkig veel steun aan de ervaringen van je vader en vrienden begrijp ik, maar evengoed... heel knap dat je niet COMPLEET ONTPLOFT bent tegenover die man!

Ik snap alleen niet waarom er ineens veel kinderen weggehaald zijn uit het huis? Was dit na de wetenschap van ouders van mr. Kutti's praktijken 's nachts? In ieder geval heel moeilijk voor jullie om de kinderen te zien weggaan.. hopelijk komen ze op een goede plek terecht. Maar.. ik lees ook gelukkig dat er veel goede projecten opgestart zijn in India en dat je daar misschien wat aan hebt.. Deze berichten zijn pas ECHTE opstekertjes! Daar heb je tenminste wat aan!!

Lekker relaxen op vakantie en ik ga je weblog zeker volgen!! Heel veel succes en kracht toegewenst!

• 13 December 2007 - 00:03

Daniel:

Maartje,

Wat ben jij een on-ge-loof-lijke held! Ik ben er stil van wat jij betekent voor die kinderen. Een voorbeeld voor velen, ieder geval voor mij. Echt ontroerend.

Misschien een idee om op deze site te schrijven hoe we jou en het project het beste kunnen steunen?

Ik groet je met heel veel respect.
    Daniel

• 13 December 2007 - 00:18

Mevr C.de Loor:

Beste Maartje,ik keek net 't laatste stukje LLink op tv en zag jou aan 't werk.Er werd gezegd dat er verder op de site de ontwikkelingen van je werk waren te lezen.Bij deze een flinke schouderklop,wat ben jij een doorzetter en wat een kracht straal je uit.Enorm respect voor wat je met de kids hebt bereikt.Diep onder de indruk van de enorme liefde die je hen geeft.Het is
    echt verschrikkelijk dat die Mr Kuttie niet aangepakt wordt.Kan nou niemand de kids en jullie helpen om die ontzettende man van het project te halen.Kan LLink niet helpen,of minister van ontwikkelingszaken,en grote organisaties als,NCDO,Liliane Fonds,Cordate,Plan,Cordaid,Unicef,Rode Kruis enz?Ik weet niet waar FSL voor staat maar de optie,terug trekken van de vrijwilligers lijkt me héél naar voor de kids.Ik zit hier ontzettend boos te zijn maar daar heb jij niets aan.Grote bewondering voor je tact en geduld.Hou vol,'t moet je lukken!Bij deze héél veel sukses,hartelijke groeten,
    Cécile de Loor

• 13 December 2007 - 00:31

Debbie:

Wat ik zei over " daar heb je pas "ECHT" wat aan.." sorry!! Alle berichten zijn zo lief en hartverwarmend, hartstikke geweldig! Die reactie van mij was bedoeld op mijn eigen onvermogen om je in de praktijk te kunnnen helpen, en sloeg op het feit dat ik las dat iemand je adressen stuurde in India van hulporganisaties die heel goed lopen! Daar kan je direct baat bij hebben! En dat is voor jou, op dit moment, hopenlijk heel waardevol...

• 13 December 2007 - 06:37

Marjan Hummelink:

Hallo Maartje

Ik heb gisteren Llink gezien waar jij in voorkwam.
    Allereerst bewonder ik jou moed om naar India te gaan om daar te helpen. Toen ik jong was( ben inmiddels 51) wilde ik ook altijd graag vrijwilligerswerk gaan doen in een land waar ze het erg slecht hadden. Toen ik mij bij instanties aanmeldde kreeg ik te horen; We willen alleen maar mensen met hbo of nog hogere opleiding en geen ziekeverzorgende of aktiviteitenbegeleider zoals ik was.
    Dus een grote pluim voor jou en ik zou graag jou bankrekeningnummer of iets dergelijks willen hebben dan wil ik geld overmaken zodat jij dit kunt gebruiken voor Japhti.
    Hoop van je te horen. Mvg Marjan Hummelink

• 13 December 2007 - 07:19

Nichtje Femke:

Wauw, wat een uitzending gisteravond! Ben echt onder de indruk van al het werk dat je daar verzet. Je ziet de kinderen ook echt opbloeien in de tijd dat jij daar bent. Raar ook dat wij nu midden in de voorbereidingen zitten van de feestdagen en dat dat in alle weelde gebeurt.....'t zet je wel even aan het denken. Succes nog met alles wat je doet in India, we blijven je volgen.

Veel lieve groeten uit Boxtel, X Femke

• 13 December 2007 - 07:49

Elly Huskens:

beste Maartje,

Gisteren heb ik de uitzending op tv gezien en vandaag heb ik even over het internet gesurfd en ik ben zeer onder de indruk van alles wat ik gezien heb.Ik ben blij dat er mensen zijn zoals jij die de handen uit de mouwen steken en daarbij de moed blijven houden om verder te gaan.Ik wens je verder veel wijsheid, geduld en liefde toe bij alles wat je doet,
    hartelijke groeten Elly Huskens

• 13 December 2007 - 07:55

Arjan Zwiers:

Als verbijsterde kijker van het programma gisteren op tv ben ik nieuwsgierig geworden naar jou.
    Wat me gisteren op viel is de energie die van het scherm afspatte.
    Een gedrevenheid en passie waar je het allemaal mee doet. Het leek wel een uitlaatklep(overdrukventiel) die maximaal open staat. Als je dan terug wordt geworpen door het systeem dat in zo'n land schijnbaar geld(is het in Nederland veel anders? het ligt wel op de loer) wordt je van 100 km/uur even in de vangrail gedrukt. Ik weet zeker dat je je kracht straks terug vindt, en verder gaat in een snelheid die past bij de geldende snelheidslimiet. Jij hebt het besef om dat aan te voelen.
    Ik weet niet wie je bent, heb je nog nooit ontmoet, maar dat heeft me het tv-programma een beetje verteld.
    Alom bewondering! Succes!

Groeten Arjan Zwiers

• 13 December 2007 - 08:12

Manja:

Lieve Maart, wat ben je toch een fantastisch mens. Vol bewondering naar je gekeken gisterenavond, echt heel bijzonder. Ik wilde graag ook het e.e.a. onder de aandacht brengen bij Cordaan en nu vragen ze op welke locatie je eigenlijk hebt gewerkt... dat weet ik natuurlijk niet meer. Wil je me dat nog effe mailen. Misschien kan ik wat meer publiciteit en evt. financiering los peuteren???
    Hele dikke kus, we bellen snel even

• 13 December 2007 - 08:31

Irene Van Zeeland:

Hoi Maartje,
    je hebt geen idee wie ik ben, hoeft ook niet, maar ik heb gister avond je uitzending bij Llink gezien en was erg onder de indruk... Ik ben maar student en kan niet heel veel voor je doen maar zou graag een donatie overmaken voor de kinderen van het Japthi huis. Kun je me vertellen waar ik dat het beste naartoe over kan maken? Naar jou bijvoorbeeld zodat jij er kleren/schoolspullen/muziek van kan kopen?
    Ik ben bijna afgestudeerd dansdocente en dans is een prachtig medium om te communiceren als je elkaars taal niet spreekt.
    Heel veel geluk en succes daar en ik hoop iets van je te horen!

Groet Irene van Zeeland
    info@irenevanzeeland.nl

• 13 December 2007 - 08:32

Sherida:

hai Maartje,
    Heb gisteren heel toevallig,tijdens het zappen naar je gekeken.En ben ook blijven hangen.Het heeft me geraakt moet ik zeggen.Ik vind het zo goed van je dat je dit allemaal doet voor die kids.Je doet het met veel geduld,wat je daar heel veel van moet hebben.Mijn respect voor jou,en voor de andere vrijwilligers die daar zijn.En wat betreft meneer Kuti dat is echt een klootzak,misbruik maken van weerloze kinderen.Ik hoop dat je wat tegen die eikel kunt doen.Verder wens ik je onzettend veel succes daar,en ga vooral zo door!!

GROETJES VAN SHERIDA

• 13 December 2007 - 08:41

Astara:

Hey Maartje,

Wij hebben ook de aflevering gezien en we zijn werkelijk uit het veld geslagen. Wat heb jij veel bereikt in een korte tijd! Werkelijk fantastisch!

Succes met je strijd tegen die walgelijke mister kuthi. We hopen dat hij snel daar weggehaald word.

Liefs karel en astara

• 13 December 2007 - 08:47

Ariëtte:

hoi maartje ,
    ik heb gister naar llink gekeken en dat heeft me aangesproken. ik vond het zo knap dat jenaar de directeur ging om te vragen of die jongen een dagje rust mocht hebben.. ik vond het tof om te zien hoe jij met de kinderen omgaat en hoe je contact met ze krijgt! ik ga het filmpje zeker nog een keer kijken en wil jou gaan steunen!

groetjes Ariëtte

• 13 December 2007 - 08:49

Raimunda :

Beste Maartje,

Ik heb gisteren de uitzending op Llink gezien. Ik vind dat je fantastisch werk doet. Daarbij doe je het op zo'n natuurlijke manier dat het lijkt alsof je nooit iets anders hebt gedaan. Ik bewonder je vasthoudendheid en je moed. Zelf ben ik ook India geweest, weliswaar niet gewerkt, maar heb hierdoor iets meegekregen van de cultuur en ik kan me jouw frustraties meer dan goed voorstellen.

Ik heb altijd goede doelen gesteund, maar me er nooit echt in verdiept. Sinds ik moeder ben (nu 9 maanden) wat overigens totaal onverwacht is omdat ik helemaal geen kinderen kon krijgen, ben ik een emotioneel wrak. Ik kan geen programma's meer zien waar kinderen onrecht wordt aangedaan omdat ik dan meteen aan onze Jip moet denken. Ben inmiddels nog meer goede doelen gaan steunen, maar vraag mij af of dit de manier is. Hoe kan ik jou bijvoorbeeld helpen?

Blijf in in ieder geval nu absoluut volgen hoe het in het tehuis gaat en houd je taai.

Heel veel groeten uit Amsterdam en geniet van je weekje vrij, je hebt het verdiend.

Raimunda

• 13 December 2007 - 08:53

Irene Van Zeeland:

Hoi Maartje,
    ik heb inmiddels op de site van Llink het giro nummer gevonden en geld overgemaakt! Ik hoop dat je er iets moois van kunt doen.

Lieve groet, Irene van Zeeland

• 13 December 2007 - 09:02

Pim Daalhuisen:

Beste Maartje,

Een prachtige uitzending over de belangrijke levenszaken en ook vragen. Als er mensen in deze wereld zijn die verschil maken dan ren jij daar in de kopgroep. Wat heb jij een ongeloofelijke en welhaast onuitputtelijke energie & kracht. Het knalde echt van het scherm af. Ben best een beetje erg jaloers hoe sterk en goed jij in elkaar blijkt te zitten en al je energie kan sturen/geven voor het welzijn van een ander.

Alle komende vallende sterren zijn voor jou & alle kinderen van Japthi. En ik hoop dat de wensen hiervan zullen uitkomen omdat ik zeker weet dat jij de goede en juiste keuzes zal maken.

Take care & all the best (& don't forget to enjoy)! Pim

• 13 December 2007 - 09:06

Betty:

Hallo Maartje
    Ik heb de uitzending gezien ,het heeft me ontroerd,wat een sterke vrouw ben jij,en hoe leuk jij met die kinderen omgaat in één woord geweldig.Zij krijgen veel liefde van jou.En zo knap dat ze toch nog heel veel kunnen.
    Ik moet er niet aan denken dat je daar straks niet meer bent ,,krijgen ze van anderen ook zo veel liefde?Ik hoop het maar.Ik ga je nu volgen op je site.En wat die man betreft....gggrrrr...je zou hem zo wurgen mag dit misschien niet zeggen ...maar toch!
    Ik wens je heel veel succes met je werk.
    Groetjes Betty

• 13 December 2007 - 09:13

Een Kijker :

indrukwekkende uitzending,...gaat niet meer uit m'n hoofd.De programmamakers hadden wel even kort maar duidelijk een gironummer in beeld mogen brengen(of heb ik dat stukje gemist?)voor de mensen die niet de moeite nemen/niet de mogelijkheid hebben om het op te zoeken op internet.Geweldig wat je daar doet en ik hoop dat het roer om zal gegaan en dat jullie Mr.Kutti weg kunnen werken.Of hij weg of de kinderen onderbrengen in een nieuw huis.( Maar dat zal wel veel makkelijker klinken als dat het is)
    Veel succes met alles, zet um op x

• 13 December 2007 - 09:15

Erna Van Keulen:

Beste Maartje,
    Uit bovenstaande reacties blijkt, dat ik niet de enige ben, die diep geraakt is door de uitzending van gisteravond en je moedige persoonlijkheid. Ik vind je een kanjer en wil je heel veel succes wensen met je werk in India! Ook ik zal je weblog blijven volgen en het zal je vast kracht geven, dat zoveel mensen, bekend en onbekend, met je meeleven.
    Zet hem op en een dikke knuffel aan de kinderen!
    groetjes Erna.

• 13 December 2007 - 09:46

Victor Meijer:

Hallo Maartje,

Heb vol bewondering de LLink-aflevering over jou gezien. Vervolgens je berichten op deze site gelezen. Ik vind het allemaal enorm inspirerend. Hoop dat die meneer Kuttie snel oposodemietert! Wens je heel veel succes toe.

Groet,

Victor

• 13 December 2007 - 09:48

Bente:

Hi maart,

Jee, wat een bijzonder werk ben je aan het verrichten! Ik lees met veel bewondering je verhalen en dat werd me met de uitzending van gister alleen maar bevestigd. Wat zou de wereld er anders uitzien als er meer mensen zouden zijn als jij. Ik wens je heel veel liefde, contact en verbinding! Succes en ik zal je blijven volgen..bent

• 13 December 2007 - 09:48

Yvon:

dag Maartje,
    Ik wilde de tv gister net uitzetten toen ik iets hoorde over India ... even blijven kijken ... toen zag ik jou persoon en de energie die je uitstraalt. Wow!
    Op dit moment moet ik eigenlijk werken, maar het afgelopen uur heb ik je hele site gelezen en de foto's bekeken. Heel bijzonder wat je allemaal doet en hoe je het doet.
    Ik wens je heel veel succes, geduld en sterkte de komende tijd. liefs, Yvon

• 13 December 2007 - 09:57

Marga:

Ik zag gisteravond de uitzending aanpakken en wegwezen. Nu weet ik het zeker! Engelen bestaan, je kan ze zien en aanraken. Want daar ben jij er namelijk 1 van. Wat een kracht, moed, en doorzettingsvermogen in erbarmelijke omstandigheden. Heb diep respect voor je!!

• 13 December 2007 - 10:04

Els Meijer:

Hoi Maartje
    Heb je uitzending gisteren gezien.Wat was dat indruk wekkend. Heb met veel emotie's gekeken. Raar om je zo bezig te zien maar toch ook heel vertrouwd.
    Hoop dat die mister Kuttie heel gauw de deur uitgeschopt wordt, wat een klootzak zeg. Nu meid hou je haaks en ik mail je gauw wel weer.
    Liefs Els

• 13 December 2007 - 10:04

Wies:

lieve maart

je bent mijn held. heb gister met tranen in mijn ogen je programma bekeken.
    ongeloofelijk wat je daar in die korte tijd voor elkaar hebt gekregen.
    heel veel sterkte nog!
    Dikke kus Wies

• 13 December 2007 - 10:18

Michel:

Wat een enorm mooie en emotionele uitzending, ik ben diep geraakt in mijn hart.
    Wat een enorme kracht en liefde straal je uit, je ziet meteen de reactie van de kids daarop die je met alle liefde onarmen.
    De regelmaat en hun eigenwaarde terug vinden is voor die kids natuurlijk van enorm belang, naar mate de uitzending vorderde zag je ze ook echt meer en meer stralen en de vonkeling in hun ogen terug komen.

Diep respect voor wat je daar geheel belangenloos doet en jezelf op zij zet voor het welzijn van die kids. Take care!

• 13 December 2007 - 10:27

Miranda:

Hoi maartje

ik heb gister je programma gezien en net je video op de pc , ik ben zeer onder de indruk.ik vind dat je echt werkt met je hart, geweldig gewoon.
    goh waren er maar mensen zo als jij dan zou de ellende in dit soort te huizen een stuk minder zijn. wij zelf hebben een kindje uit een ander land mogen krijgen. waar we ook genoeg gezien hebben. heel veel succes in Japhti en ik hoop dat door je uitstraling en inzet het ook kan gaan veranderen ik zag dat er al veel veranderd was door die kinderen een daginvulling te geven, ze zien er gelukkiger uit nu nog het zwaarste gedeelte. maar ik ben er van overtuigd dat het jou gaat lukken heel veel succes en volhouden hoor!!

je kent me niet maar ik kon het niet laten om te reageren ik vindt dat je geweldig werk doet
    petje af hoor
    liefs miranda

• 13 December 2007 - 10:32

Marleen:

Ook ik ben 'zomaar een kijker' die onder de indruk is van jouw werk. Ik heb zelf in Afrika in een weeshuis gewerkt en weet tegen hoeveel frustraties je soms aan kunt lopen... Het omgaan met verschillen, je toch binnen grenzen moeten aanpassen, zoeken naar wat jij vindt in de context van het land... Ik vind echt dat jij dat geweldig doet en altijd het belangrijkste, namelijk de kinderen, voorop houdt! Ga zo door!!!

• 13 December 2007 - 10:36

Kammy Farzan:

Hallo Maartje,

Ik ben diep geraakt door jouw inzet en liefde die je aan de kinderen van Japhti geeft! Als ik jou aan het werk zie, besef ik hoe geweldig en zinvol werk mensen als jij en alle hulporganisaties doen. Voor mij en velen ben je een engel!
    Veel succes en hartelijke groeten van,
    Kammy

• 13 December 2007 - 10:41

Wiebe:

Gisteren bij toeval de uitzending van Llink gezien. Je positieve instelling, je energie, praktisch handelen...met je werk daar en de wijze waarop je dat doet heb je ook mij erg geraakt. Je doet niet alleen daar ontzettend goed werk! Je verhaal doet mij iets en daar doe ik iets mee. Vanavond zal ik de uitzending aan mijn Maartje en kinderen laten zien. Natuurlijk sturen we geld. Graag zou ik meer doen. Veel succes!!! en dank je wel voor je mooie verhaal/voorbeeld.

• 13 December 2007 - 10:57

Desiree Stoffels:

Hoi Maartje,

Ik zag dinsdag een klein spotje en toen dacht verrek dat is mijn oude buurtgenoot uit Mijdrecht. Wij woonden op de Gouden Reaal, maar goed dat even terzake, maar ik dacht dat moet ik woensdag even bekijken. En.....ik heb genoten van je werk wat je doet en met welke beleving. Helemaal TOP! Je bent voor de kids daar werkelijk een verademing en bewonder het enorm. Hopelijk gaat alles goed? En dat je hebt genoten van je vakantie. Heb je nog spullen nodig of zijn giften beter als het gaat om aanschaf van spullen (speelgoed e.d.). Nou meid ik wens je echt het allerbeste toe en...er mogen meer mensen zijn zoals jij die opstaan voor de ander. Ga zo door! En ik blijf je site lezen.
    Fijne dagen voor het einde van dit jaar!
    Groetjes, Desiree Stoffels-van Pieterson

• 13 December 2007 - 11:11

Elisabeth:

Hoi Maartje
    Ik heb gister de uitzending gezien.
    En ik wil je zeggen dat ik het echt fantastisch vind wat je daar doet. Zo veel liefde voor de kinderen. ik ben er bijna sprakeloos van.
    heel inspirerend.
    succes met alles.
    groeten,
    elisabeth uit Amsterdam

• 13 December 2007 - 12:13

Margo:

Lieve Maartje,

Zelden ben ik zo ontroerd geweest tijdens het kijken naar jouw reportage.
    Ik ben er zeer van onder de indruk wat je met deze kinderen doet en hoe je de veranderingen ziet die je teweeg gebracht hebt.
    Was het maar waar dat je het tehuis zou kunnen overnemen, wat zouden de kinderen dan goed terechtkomen in jouw zorgzame handen.
    Ook al zou je besluiten om naar Nederland terug te keren, welke baas zou jou niet in dienst willen nemen?!
    Ik ben echt een beetje jaloers op je dat jij dit soort werk mag doen en daar zoveel voldoening voor terugkrijgt.
    Het zal wel niet allemaal rozegeur en maneschijn zijn maar je bent een supermeid en je komt volgens mij door alles heen!!!!!
    Mocht je ooit iemand zoeken die jou in Japthi wil komen helpen dan sta ik daar helemaal voor open.

Hou vol en blijf zo sterk als je nu bent.

Hartelijke groet van Margo

• 13 December 2007 - 12:21

Hans Reijnhout:

Lieve Maartje,

Nou, daar zit ik dan, achter de PC om je iets te melden. Maar wat moet ik nou toch zeggen na al die mooie woorden die al aan je geschreven zijn. Ik zoek naar overtreffende woorden, maar die moeten voor jou nog worden uitgevonden. Eén ding is voor mij duidelijk geworden. Na de TV-uitzending van LLINK heeft Nederland er (voor wat mij betreft) een heldin bij. Je hebt alles en je doet alles om met ere die titel te mogen dragen.

Ik heb besloten om voortaan elke maand een bedrag op je girorekening te storten en tevens heb ik het kerstdiner voor dit jaar geschrapt. Wat is er mis met een boterham met jam of een portie rijst met wat groenten? Het geld dat ik daarmee uitspaar gaat ook naar jouw rekening. Ik heb er alle vertrouwen in dat het geld bij jou een prima bestemming krijgt en ik hoop dat dit ideetje heel veel andere mensen mag inspireren.

Het ga je goed, ik zal je website constant bekijken en als er misschien eens een triest berichtje op staat, probeer ik op afstand de misere een beetje over te nemen!

Groeten uit het hart van
    hans@reijnhout.com

• 13 December 2007 - 12:46

Fleur:

Heb met open mond zitten kijken gisteren en de herhaling is zo om 14.00 uur, ga ik nog een keer kijken. Ik ben er trots op je te mogen kennen en het is ongelooflijk wat je in zo´n relatief korte periode al hebt bereikt! Zo fijn om te zien hoe blij de kinderen van je worden, want daar is geen twijfel over. Maart, je doet het fantastisch!
    Liefs, Fleur

• 13 December 2007 - 12:47

Marije:

Hoi Maartje, sorry je kent me niet maar ik kan het niet laten om een bericht achter te laten.
    Gisteravond heel toevallig de uitzending gezien, prachtig. Maar ik stond vooral versteld van jouw doorzettingsvermogen en je prachtige charisma en persoonlijkheid.
    Het is zo geweldig knap wat je daar allemaal doet. De manier waarop jij met die kinderen omgaat is geweldig.
    Zoals je al kan lezen heb je een enorme indruk op mij gemaakt.
    Ondanks alle tegenslagen blijf je toch doorgaan, super! Keep up the good work!
    Groetjes Marije

• 13 December 2007 - 12:55

Fleur Houg:

Hoi Maart!

We hebben massaal gekeken naar de TV uitzending en ik ben ongelofelijk onder de indruk van jouw initiatief.

Ik wens jou en de kinderen heel veel geduld, succes en voldoende sponsors toe voor de toekomst!

Veel liefs, Fleur

• 13 December 2007 - 13:06

Birgit:

Hallo Maartje,

Je kent me niet, maar net als al die andere mensen wil ik je graag laten weten dat ik je ontzettend bewonder. Ik ga geen mooiere woorden proberen te verzinnen om te omschrijven wat ik van je werk vind want die zijn allemaal al gezegd door mijn voorgangers.
    Ga zo door en geef het asjeblieft niet op! Die kinderen hebben je zo hard nodig. Ik hoop dat het je lukt om het tehuis over te nemen zodat die walgelijke vent eruit gemieterd kan worden!
    En ik vraag me af of je - behalve financieële steun - nog andere hulp kan gebruiken?!

Groetjes, Birgit
    kuhne@scarlet.nl

• 13 December 2007 - 13:06

Renate:

Hoi Maartje,

ik heb je docu net bekeken (na 3 smsjes van Jeroen ;-).. wat een mooi inspirerend verhaal is het geworden. Ik wens je alle goeds toe, en geniet maar flink van je vakantie.

Renate

• 13 December 2007 - 13:09

Therese:

lieve Maartje,

ook ik ben ontzettend geraakt door de uitzending van gisteren 12/12.

ik heb geen woorden om uit te drukken hoeveel bewondering ik voor je heb.

je kracht en je passie. je geeft de kinderen iets zo waardevols.

als je ooit toch vertrekt uit India, neem Pavan mee! die baan in nederland die komt er wel! een vrouw als jij die wordt door elke werkgever met open armen ontvangen.

ik vind je fantastisch..

heel veel succes met alles wat je onderneemt.

liefs, groeten
    Therese Proto

• 13 December 2007 - 13:30

Daphne Van Der Woude:

Ik heb je programma toevallig bekeken! (Ik woon in Italie). Heb je een bankrekening nummer geopend?
    Want ik wil via onze parrochie in Jesolo (Venezia)je project steunen! Als ik dan toestemming van je krijg om de informatie over je uit te printen en een prikbord van te kunnen maken?
    We zamelen elke 2 weken geld in voor een goed project (Namibie, Brasilie, missionarissen, ecc). Daar ik in het kerkbestuur zit, kan ik dit project voorstellen aan de anderen en een datum prikken.
    Dit project van jou heeft m'n hart geraakt, maar merendeels om jouzelf!
    Hoe je je er voor in zet!
    Petje af,
    vanuit Italie, sterkte, ga zo door, ik weet zeker dat we er zullen komen dat je genoeg geld hebt om het Japthi tehuis over te kunnen nemen, en misschien vind ik hier vanuit Italie nieuwe vrijwilligers!
    Liefs, un "grande abbraccio" (flinke omhelsing) Daphne Padovani - van der Woude
    daph70@libero.it

• 13 December 2007 - 13:35

Jeroen Rabbe:

Hoi lieve Maartje,
    wat mooi wat je daar aan het doen bent,wist niet wat ik zag,tot ontroerents aan toe.Dat je dit zo aanpakt en de liefde van de kinderen naar boven brengt,geweldig,geweldig...

Rij voorzichtig met scooter,Groetjes en Liefs Jeroen

• 13 December 2007 - 13:38

Tim:

hallo ik zag net je programma echt fet wat je doet :D

• 13 December 2007 - 13:41

Janneke De Beer:

Beste Maartje,
    je kent me niet maar ik heb zojuist de herhaling van aanpakken & wegwezen gezien en ik ben diep onder de indruk. Wat een prachtige dingen ben je daar aan het doen en wat moet jij sterk zijn. Ik hoop dat je de 'strijd' daar wint en met een gerust hart op een dag kan vertrekken wetende dat je een verschil hebt gemaakt.
    Veel sterkte en nieuwe ideeen toegewenst, je mag trots zijn op jezelf.
    Janneke de Beer

• 13 December 2007 - 13:45

Syl:

hai lieverd zit ik gisteren teflitsen zie ik je op tv ik heb genoten nu kon ik het zien hoe het was en hoe je het deed het was net zo als wij samen de groep draaiden ik kon best met je mee.
    ik ben apen trots op je wat je al bereikt hebt daar als je het ziet is het anders dan dat je het leest ga zo daar kanjer hoor gauw van je dikke kus syl xxxx.

• 13 December 2007 - 13:49

Een Vreemde:

Ik ken je dan wel niet, maar ik heb net naar llink gekeken en ik heb echt ontzettend veel respect voor wat jij allemaal doet daar in India.
    Ik kreeg echt tranen in mijn ogen ervan. Ga zo door! Groetjess

• 13 December 2007 - 13:51

Mijke Groen:

Hallo Maartje

Net de herhaling van Llink gezien. Je moeder verteld dat het gisteren was. Toen kon ik niet kijken maar gelukkig vandaag wel. Erg ontroerend en mooi om te zien. Wat ben je toch een sterke vrouw, hoe je alles oplost. Fantastisch dat die kinderen nu worden beschermd.
    Ik wil je heel veel sterkte en veel geluk wensen daar.

Liefs Mijke Groen

• 13 December 2007 - 13:52

Sonja:

Hoi, Ik ben sonja van ballegooijen uit Tolkamer. Ik heb net het programma op tv gekeken. Je bent goed bezig fijn dat er mensen zijn die er zoveel energie in steken om andere mensen te helpen.Heel veel succes verder je kunt niet meer doen dan je best. groetjes Sonja van Ballegooijen

• 13 December 2007 - 13:56

hoi maartje
    ik vind dat goed werk dat daar in india vooral in japhti. ga zo door. die kinderen hebben het heel hard nodig. ik hoop dat er voor de kinderen daar een toekomst komt die gehandicapte kinderen in nederland ook kunnen krijgen
    ga zo door en nog veel succes in en met japhti

• 13 December 2007 - 13:57

Arienne:

hallo maartje

ik heb je uitzending op tv met bewondering zitten kijken, echt knap van je wat je daar allemaal hebt bereikt! en dat je de kracht heb eghad om door te zetten ondanks alles! ik werk zelf ook in de zorg en je bent zeker een inspiratiebron!

• 13 December 2007 - 13:58

Zsa Zsa Silva:

Echt heel veel respect voor een vrouw zoals jij!! Ik ken je verder niet maar wilde dit toch even kwijt.

• 13 December 2007 - 13:58

Tante Toei:

Bonjour Maartje,

Vol bewondering heb ik net de herhaling gezien van je.....ongelooflijk knap van je om je zo in te zetten voor die kids en vol pouwer stapte je op mr.Kuttie af!!! inderdaad geduld moet je hebben dat moet je leren, er is geen cultuurverschil het is hun cultuur....je weet wat je moet gaan doen met die school he?.......precies zorg dat je hem over kan nemen en dan stuur je mr.Kuttie het bos in!! Daarna zoek je iemand anders voor die school en dan kan jij verder....jij hebt een gave ik zag het ...doe het maar gewoon je zal zien dat het je lukt!!!

veel succes

• 13 December 2007 - 13:59

Lisette Essed:

Vele mensen hebben al gezegt of geschreven wat ik voel toen ik je zag op TV
    Daarom kort van mij:
    JIJ MAAKT HET VERSCHIL!
    Hopenlijk komt uit jou inzet een permanente oplossing voor dit project ik blijf het volgen om te zien of ik kan bijdragen om je te steunen.
    Lisette Essed

• 13 December 2007 - 14:01

Jolande :

Ook ik heb zitten kijken naar de reportage van je werk in India, zwaar onder de indruk allereerst hoe jij werkt met deze kids, ook zeer bedroeft dat Mr. Kuttie, door kan gaan met zijn praktijken zonder dat hiervoor nu middelen zijn om hem te stoppen.
    Als er een bankrekening is waarop ik een donatie kan storten hoop ik het graag hier binnekort op je website te kunnen zien, deze kinderen verdienen het, en ik vind je een geweldige vrouw, en ik wens jou en je mede vrijwilligers veel kracht toe om dit mooie werk te blijven doen.

Jolande uit Eindhoven
    X

• 13 December 2007 - 14:04

Chantal En Koen:

Ik zal ook straks een donatie doen aan de kinderen. Zodat je je werk op een mooie manier kan voortzetten.
    Ik vind het bijzonder mooi wat je doet. En ben dan zo gelukkig dat ik hier in Nederland mijn kindje mag laten opgroeien.
    Ik hoop dat het je goed gaat!!
    Groetjes Chantal

• 13 December 2007 - 14:06

Kim:

Ik heb ook superveel respect en bewondering voor je! Je pakt alles zo goed aan en dat is precies wat ze daar nodig hebben. Ik hoop dat ik ooit ook zoveel voor mensen kan gaan betekenen..
    Ga zo door!!

• 13 December 2007 - 14:06

Jolande :

help de kinderen van Japhti en doneer op giro 712097 t.n.v. J. van den Brand Mijdrecht

Dit vond ik op de website van Llink,
    dus voor iedereen die iets wil doneren, hier is de info

Gr.
    Jolande

• 13 December 2007 - 14:09

Pien:

Hallo Maartje....ik heb met bewondering naar de uitzending zitten kijken!
    Hoe jij de dingen aanpakt en uitvoert..gewoon top!!!
    Jij moet een heel groot hart hebben om al die kinderen die aandacht en liefde te geven die ze nodig hebben!
    Het lijkt zo simpel,want ze zijn blij met de kleine dingen,maar ik weet dat er nog een hoop bij komt kijken...
    Ga zo door met al je goede werk en voor mij ben je echt een heldin!!!
    Groeten uit Haarlem,Pien.

• 13 December 2007 - 14:09

Miranda:

Hoi Maartje, ik heb de uitzending gezien en ....woooow goed zeg wat je daar doet. Het is niet te begrijpen dat Mr Kuttie daar aanwezig mag zijn. Tja ik zou willen dat ik er iets aan zou kunnen veranderen, maarja dat gaat niet. Ik hoop dat de uitzending bij de juiste ogen terecht komt en dat personen die meer voor het zeggen hebben hier iets aan zouden kunnen doen.
    Ik wens je alle goeds!

Liefs Miranda

• 13 December 2007 - 14:10

Sander:

Hoi Maartje,

Ik heb net de herhaling van Llink gezien! Wat een geweldig werk doe je daar. Zelf werk ik met verstandelijk gehandicapten, gek om te zien dat het verschil zo groot is met hier in nederland!

Succes met alles wat je daar nog te doen staat!

Sander

Tim Van Groenewoud:

Hey March!

We zijn wat we doen!

Ik vind je Geweldig en een voorbeeld voor velen!
    heel veel sterkte en succes! x

Carolien:

wauw de rillingen lopen over mijn rug. ben sinds 7 weken moeder en lag op de bank de herhaling van gister te kijken.Wat hebben wij het dan goed hier en wat een ongelooflijk goed werk doe jij daar. Het zou niets voor mij zijn maar ik vind het mega knap werk!!!!! Ik hoop dat er zolang jij er bent nog iets gaat veranderen met die vreselijke meneer Kuttie!!!Die man zou je wel wat aan willen doen!!! Sucses daar!!!

Paula:

Hallo Maartje,
    ik heb gisteren de uitzending gezien, en vandaag nog een keer! Ik ben meteen op internet gaan zoeken naar meer afleveringen, niet gevonden, wel je weblog. Wat ontzettend goed van je wat je voor de mensen en vooral voor de kinderen in Japhti doet! Ik vind het superknap van je dat je deze enorme uitdaging aan bent gegaan en nog steeds aangaat! Ik wil je daarmee dan ook nog heel veel succes, sterkte en geluk wensen...
    Groetjes Paula
    Ps.ik ben dit jaar in Kenia geweest en heb samen met Edukans onderwijsprojecten bezocht,ik denk daar nog vaak aan terug en zou graag meer voor de kids in Kenia willen betekenen, nu ik de uitzending zag van aanpakken en wegwezen heb ik kunnen zien dat dit mogelijk is, super!

• 13 December 2007 - 14:13

Jorden:

Net de herhaling van je uitzending gezien, niets anders dan lof voor wat je doet! Ik ben net 3 dagen terug van mijn reis door Nepal en het is inderdaad niet mis wat we allemaal gezien hebben. India blijkt nog een stapje erger te zijn. Nogmaals complimenten voor je inzet, kracht, en doorzettingsvermogen.

• 13 December 2007 - 14:14

Aartje:

ik heb heel veel respeck voor het werk wat je doet.ik wens je een fijne korte vakantie toe. groetje aartje

• 13 December 2007 - 14:14

Marianne:

Hoi Maartje!

Jij kent mij niet. Ik heb de uitzending van llink gezien en wilde even tegen je zeggen dat ik erg veel respect hebt wat je allemaal voor deze kinderen doet samen met de andere vrijwilligers. Heel veel succes in India! Je kan mijn donatie tegemoet zien.

Groetjes Marianne

• 13 December 2007 - 14:16

Laura:

Hoi Maartje,
    Ik heb toevallig de uitzending vandaag in de herhaling gezien. Ik ben erg onder de indruk van alles wat je tot nu toe in Japhti hebt gedaan. Ik ben ook erg verbaasd en geschokt, en kan jouw frustratie daarin héél goed begrijpen, dat er zoveel onbegrijpelijke toestanden gebeuren! Ik ken je verder niet, maar wilde gewoon even zeggen: petje af! Je doet onwijs goed werk en ik hoop dat je Japthi uiteindelijk goed op de rit kunt krijgen. Heel veel succes!
    Groetjes, Laura

• 13 December 2007 - 14:18

Mariet Prins:

We mijn dochter van 17 en ik keken net naar een uitzending van jou op TV . De tranen stonden ons in onze ogen wat een vreselijke situatie met die man maar ook wat heb je veel bereikt in korte tijd.Je komt heel krachtig over laat je niet klein krijgen we wensen je heel veel sterkte.

• 13 December 2007 - 14:23

Sven:

Beste Maartje,

Je kent mij niet, maar ik vind het echt fantastisch dat je dit werk doet. Ik ben een jongen van 17 en zou echt niet weten wat ik in de situatie van die kinderen zou moeten doen. Daarnet zat ik de uitzending te kijken in de herhaling en kreeg soms gewoon de tranen in mn ogen! Goed dat je je zo inzet voor mensen die het echt nodig hebben!

Sven

• 13 December 2007 - 14:24

Sandra :

Ik had de t.v aanstaan en werd getriggerd door het woord Mensendiecktherapie. Toen ik keek en jou zag herkende ik je onmiddelijk. Misschien weet je ook nog wie ik ben. Ik ben een collega-oefentherapeut maar we kennen elkaar via SOMOI; ik had ooit het genoegen je iets van de Indonesische taal te mogen bijbrengen.
    Heb natuurlijk de uitzending uitgekeken en ben onder de indruk van je daadkracht. Je frustratie kan ik me heel goed indenken al kan ik me de passiviteit en het geen verantwoordelijkheid nemen helemaal voorstellen. Zijn er cultureel gezien niet veel overeenkomsten met Indonesië?
    Ik wens je veel sterkte doorzettingsvermogen maar ook plezier en gezelligheid en blijf je volgen.
    Hartelijke groet, Sandra

• 13 December 2007 - 14:27

C. Adam:

Hi Maartje,
    Net jou op tv gezien, en kon niet weg lopen bij de tv. Wat een moedige vrouw ben jij, en wat doe je veel goeds voor die arme kinderen daar. Ik heb even een hele andere vraag voor je: heb je iets aan kinderkleding voor de kinderen? Of eventueel speelgoed? Ik heb 2 meiden van 3.5 en 7 en weet vaak niet wat ik met de kleding en speelgoed aan moet, maar zou het graag aan je willen sturen zodat je het voor de kinderen daar kunt gebruiken. Je kunt mailen op c.adam@quicknet.nl

Ga zo door met je fantastische werk!

Candy

• 13 December 2007 - 14:37

Mark Van Beek:

Zomaar een reactie van een kijker: Maartje super!!! Ik heb genoten van de uitzending, werkt heel relativerend. Ik wens je veel sterkte en succes met het project, vergeet niet om ook aan jezelf te denken.

• 13 December 2007 - 14:39

Sj:

ja ja heel goed,
    allemaal prachtig wat je daar doet maar wanneer jij wegbent dan zakt het hele kaartenhuis in mekaar. Dan zullen die kinderen nog slechts een vage herinnering hebben van een of andere blijo die ze een tekenboek gaf. En meneer kutti is zo achterlijk dat je hem het geeneens kwalijk kan nemen dat die die kinderen hoekt (niet goed) omdat ze niet luisteren. Alleen al dat die verwacht dat geestelijk gehandicapten verantwoordijkheid hebben en beter moeten gehoorzamen zegt eigenlijk al hoe die man in het leven staat, en iedereen zit wel te zeiken op kutti maar hij heeft wel dit onderneminkje opgezet dus hem kan je ook ergens anders te werk stellen. Bovendien is het daar heel normaal dat kinderen werken want wie moet anders het eten betalen, centjes verdienen is dus belangrijker. Zolang die hele tering politiek daar zijn eigen zakken vult en de bevolking achterlijk houdt blijft het een komen en gaan van maartjes. Wat in Nederland fatsoenlijk is geld niet voor de rest van de wereld. Maar goed ik kan nog uren blijven zeiken

• 13 December 2007 - 14:40

Goma:

halloo

ik heb gistere met bewondering gekeken ga zo door:) ik hoop dat er betere tijden komen en dat de meisjes ook snel weer terug kunnen ik vind echt spr wat je daar allemaal voor die kinderen doet

ik wil later misschien ook zo iets doen kom zelf uit nepal ben geadopteerd dus het raakt me wel;):P
    XXXgoma (14 jaar)

• 13 December 2007 - 14:41

Daphne:

lieve maarjte,,
    ik heb net de uitzending gezien en vond het echt prachtig. ik vind echt zo mooi dat jij en de andere daar zo mooi werk mogen verrichten. ik kreeg tranen in me ogen en als ik kijk naar al die mensen die dat ook kregen krijg ik het zo weer. hier word ik zo blij van ik ben helemaal ontroert hopelijk komt het goed daar in Japhti, ik vind het echt vreselijk hoe ze daar met die kinderen om gaan. en heb respect voor je,jr doet het goed.. ga zo door
    nog veel suces verder daar, en ook aan de rest! gr daphne

• 13 December 2007 - 14:42

Nel V. Kooten:

lieve maartje een berichtje van een voor jou onbekende,maar meisje wat doe je goed werk.blijf volhouden daar wil je? er komt vast hulp. veel liefs, een moeder.

• 13 December 2007 - 14:43

Sj :

Voor de rest heel veel respect voor je Maartje en alle anderen hulverleners. Zonder de mensen die het goed bedoelen zijn we nergens meer

• 13 December 2007 - 14:43

Zomaar Een Kijker:

ik heb bewondering voor je optreden, heel veel sterkte en geduld gewenst

• 13 December 2007 - 14:44

Ed:

Hoi Maartje,

Woorden schieten mij tekort om te zeggen hoe geweldig ik het vind wat je daar voor werk doet. Wat een inzet je toont en hoe je de tegenslagen verwerkt. Na het zien van je videobrief van 12 dec., kan ik je alleen maar zeggen met jou kracht kan je die "Mr" Kuttie zeker aan en hem voorgoed van die plek laten verdwijnen. Veel sterkte en moed de komende tijd.

Ed

• 13 December 2007 - 14:48

Oswin:

ontzettend goed werk wat je daar doet Maartje, ik heb er erg van genoten om te zien wat voor goede dingen je daar tot stand brengt!! !
    Bij deze wens ik je alle succes daar en heel veel steun en goede resultaten!!!
    groeten
    Oswin
    kapai@chello.nl

• 13 December 2007 - 14:50

Oswin:

is er een mogelijkheid om je financieel te steunen???
    groet
    kapai@chello.nl

• 13 December 2007 - 14:52

Carola:

Hallo Maartje,

Ik heb vanmorgen de herhaling gezien van aanpakken en wegwezen. En ben erg onder de indruk.

Ook vind ik het echt geweldig wat je allemaal hebt gedaan voor de kinderen op Japthi, ik zou zeggen ga zo door want je zie de kinderen in de aflevering gewoon groeien en ze gaan er steeds beter en vrolijker uit zien.
    Ik hoop dat het geval met mr kutti opgelost wordt want dat vind ik echt schandalig dat zo maar toegestaan wordt.
    Heel veel sucses verder met het japthi huis en de kinderen.

Groetjes Carola

• 13 December 2007 - 14:59

Cathelijne:

Hoi Maartje,
    Vanmiddag heb ik uitzending gezien en ik ben zwaar onder de indruk. Zowel van de situatie in het tehuis als van jou. Geweldig zeg hoe jij je inzet. Wat heb jij een daadkracht, doorzettingsvermogen en organisatietalent!! Zelf was ik vorig jaar in India en had heel veel moeite met de mentaliteit daar. Veel liegen en bedriegen was mijn ervaring. Petje af hoe jij je daarin staande weet te houden. Ik hoop met je mee op een goede afloop! Enne ik ben fan van je.
    Cathelijne

• 13 December 2007 - 15:01

Jocelyn Nugteren :

Hoi Maartje,

Wij kennen elkaar niet. Ik heb de aflevering van Llink gezien. Zelf werk ik ook al geruime tijd met verstandlijk gehandicapte kinderen. Als ik zie wat jij daar allemaal neer zet in korte tijd, echt bewondering voor je!
    Ik zal je verhalen blijven volgen en wens je heel veel succes.

Geniet van je welverdiende vakantie.

Jocelyn
    (nugteren_jocelyn@hotmail.com)

• 13 December 2007 - 15:04

Lidy:

Wat maakte de uitzending een indruk op me.
    Geweldig, wat jij voor die kinderen betekent en wat je allemaal met ze hebt bereikt.
    Ik zag stralende, blije gezichten en dat is wel eens anders geweest
    Heel veel geluk en succes, je bent een kanjer.

• 13 December 2007 - 15:08

Linda:

Wauw! Jij hebt echt indruk gemaakt gisteravond op tv. Helemaal top wat je daar doet, heel veel respect!
    Zet hem op, veel succes en plezier!
    Groet
    Linda

• 13 December 2007 - 15:22

heey maartje,
    ik wou even zeggen dat ik gister vol bewondering naar de aflevering op tv heb gekeken. ik vind dat je geweldig te werk gaat daar en dat je al veel bereikt hebt! ook vind ik dat je een super geduld hebt! ga zo door! en zorg ervoor dat mister Kutti weggaat..

succes!

Sanne

• 13 December 2007 - 15:30

Frank:

Hoi Maartje,

gisteravond heb ik de uitzending bekeken en was onder de indruk van je handelen. Geweldig, jij verandert de wereld ten goede. Ik zou financieel wel willen helpen als je Japhti wilt overnemen. Hoeveel geld is daar voor nodig?

Sterkte, Frank (e-mail: fvans@email.com)

• 13 December 2007 - 15:34

Oswin:

nou, je hebt wel indruk gemaakt gezien de berichten!!! hahaha, heb je gironummer inmiddels gevonden en wat overgemaakt.
    Iedereen doen!!!!!juist in deze vreet en zuiptijd zouden we eigenlijk eens met zijn allen naar dit soort zaken moeten kijken!!!!

nogmaals veel geluk, kracht en zegen voor daar!!!
    Namaste!!
    Oswin..

• 13 December 2007 - 15:40

Anna:

Beste Maartje,

Ik heb gisteren de tv uitzending gezien en ook ken ik je me niet, wil ik je toch zeggen dat het een zeer inspirende uitzending was en van a tot z erg boeiend. Ik heb veel bewondering voor je werk en je prestaties daar! Mijn complimenten.

Anna

• 13 December 2007 - 15:43

Mirte J.A.Schouten:

Lieve Maartje, ik ben 20 jaar geleden een half jaar in Zuid-India geweest.

Ik wilde, dat ik het geld had om je te steunen, (deden de mensen in Wassenaar en het Gooi dat maar, de Shellmensen...)
    maar als alleenstaande bijstandsmoeder van 3 kids (heb ik het goed met een dak boven mijn huis en schoon nwater en eten, dat weet ik al jaren, toen ik nog maar 1 kind had was ik dan ook zowat overal lid van met mijn uitkerinkje...), maar dat kan ik me nu niet permiteren...

Maar nu naar jou: Heb je er nooit bij stil gestaan waaróm hij een opvanghuis voor geestelijk gehandicapten heeft opgestart, maar nix goeds voor de kids deed???

Het was gewoon zijn eigen lustparadijsje met jong vlees dat nix kan zeggen over wat hen overkomen is (en ze zijn allemaal jarenlang verkracht allemaal, ook die beneden de 4 jaar, daar kun je op rekenen!!! Alles wat daar zat werd gebruikt. Dus 1 + 1 = 2 : ook de jongens natuurlijk anaal. Misschien de meisjes ook anaal en nog ergere dingen, zols abortussen, dood gemaakte babies, vraag maar... Maar hun woord telt niet, dat is het mooie geniale voor deze pedosexueel.

Hij zier er ook echt uit als een pedosexueel, vooral als één die denkt, dat hém nix gemaakt kan worden...

Voor je er 5 jaar of langer woont zal je nooit echt een idee van de echte Indiase families krijgen, want dat is het hem: men zal nooit over "abnormale" praten, er wordt nooit ergens serieus over gepraat, want men is (met recht, zeker vrouwen) bang voor hun eigen "extended family". Iedereen weet alles van iedereen of denkt dat te weten & zo worden allen van hun ware idealen of ambities afgehouden, daar men aan de eisen van "de familie" moet voldoen.

Een "achterlijk" kind (al is het "alleen maar" spastisch met een hoog I.Q., pech dan, tenzij een vreemde moederkloek hem opneemt, maar dat gebeurd niet veel) moet zo snel mogelijk verwijderd worden om niet in angst voor een slechte bloedlijn, dus moeilijk te verkrijgen huwelijkspartners voor de dochters b.v. en algeheel gezichtsverlies, zeker voor de biologische moeder, die aan haar taak niet heeft voldaan...Een gezonde jongen ter wereld brengen...Nog steeds helaas.

En je kan er donder op zeggen, dat als "meneer" lusten had, hij deze ook ongetwijfeld (hij had immers jongens bij zich) ook anaal op de jongens richtte!!!

Besef dat goed!!! Ik zag het meteen aan die jongen die op het land moest werken, heb je je nooit afgevraagd, waarom die wonden op zijn huid? Omdat hij bijna sterk genoeg was om tegen "meneer" in te gaan...

"Meneer" zegt ook letterlijk daarover, als jij je beklag daarover probeert te doen: "Hij wil niet naar mij luisteren..." Snap je niet, dat jouw komst de sex voor die man moeilijker maakte? En dat hij dus in ieder geval een jongen mee naar het land nam onder het mom van...En geweld moest gebruiken?

Geloof me geloof me...A.U.B. Ik ben 40, ik heb Doorstaan. Ik heb gezien...Hoe.
    Geen incest zelf (maar kende zeker 3 pedo's vroeger toen ik 15 jaar en ouder was via vriendjes) & de bekende foto's van natte zwemmende jongejes en dia's toen nog en het geld aan de ouders betalen voor zo'n jochie...

En hoe de één in een arme volkswijk zijn huis open had staan met een p.c. met spelletjes (dat was nog nieuw toen) en alle Marokkaanse en Turkse jongetjes daar met hele groepen of alleen zaten en wie-weet-wat deden af en toe...Gezien.

En gelezen wat een pedosexueel zelf schreef: hij nam een washandje op de mond van het 3 jarige jongetje dat wat "achterlijk" was en nog niet sprak.

Op het 24 uurs kinderdagverblijf 's nachts waar de pedo werkte. En hij oliede hem 's nachts in en verkrachtte hem, met in gedachten het idee, dat hij een Duitse Kapo was die kon doen wat hij wilde. En volgens de pedosexueel keek het jochie de volgende ochtend ontbijt met "zaadvragende oogjes" naar hem...

Het interesseert de politie ook niet, het is dat er camera's waren geweest anders was er geeneens politie gekomen zonder dat jij voor hun hulp had moetenj betalen...en laat je nooit je paspoort afpakken!!! Dat is bijna hetzelfde als ontvoering in India, dat land zijnde de gijzelaars, de politie dan hè, althans ook...

Heel veel sterkte. Probeer het eens om bij de "Suroptimisten", dat is een Stichting voor goede doelen waar mijn advocate in zit, mits je een financieel berekend budget hebt of bepaalde goederen nodig hebt en dat ook echt aan kan tonen, om hulp in materie (p.c.'s, rolstoelen alles, dit is een bijzondere tip, grijp je kans, uit liefde gezegd.)

M.J.A. Schouten
    jamoonmirte@hotmail.com

• 13 December 2007 - 15:48

Mariska:

Je kent me niet maar ik heb net de uitzending bij Link vandaag gezien. Wat ben jij dapper en sterk, vaak wordt je teleurgesteld maar je gaat door ! Succes daar !

• 13 December 2007 - 16:02

Liesbeth:

Hoi Maaike

Heb de uitzending gezien op TV. Ik vind wat je doet voor de kinderen helemaal top! Ik vind de manier hoe je in het leven staat geweldig! Ik wou dat ik zo was. Ga vooral zo door.

Groetjes Liesbeth

• 13 December 2007 - 16:04

Eric Van Thiel:

Beste Maartje,

Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik je een persoonlijke reactie stuur op je blog. Want jij kent mij niet en ik jou ook niet totdat ik je gisteren in de uitzending van LLINK, zeg maar, een beetje "leerde kennen".

Ik realiseer me dat wat ik ook aan je schrijf, het de situatie waarin je op dit moment verkeert niet zal veranderen.

Maar ik hoop je met dit bericht graag duidelijk te maken dat ik oprecht vol bewondering en tot tranen toe geroerd naar de uitzending heb gekeken, naar jou heb gekeken.

Ik vind het geweldig wat je doet, waar je voor hebt gekozen en ik heb tomeloos respect voor je. Je hebt gisteren in de uitzending een verpletterende positieve indruk op me gemaakt en ik ben blij dat ik de uitzending heb gezien.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik je ontzettend stoer vind. Stoer in de zin van het feit dat je een keuze hebt gemaakt te doen wat je doet, stoer in de zin van je aanpak en je schijnbaar onverstoorbare manier van doorgaan en doorzetten.

Ik heb door de uitzending donders goed begrepen dat je het zwaar hebt en dat je twijfels hebt over een langer verblijf in Japthi. Ik hoop je met dit bericht een enorm hart onder de riem te steken en door te zetten. Omdat het goed is wat je doet én het er wel dégelijk toe doet. Wat jij doet is, althans in mijn optiek, belangrijk.

Zonder dat je het weet heb je me door de uitzending mijn ogen geopend en me definitief over de streep getrokken mijn langgekoesterde wens in vervulling te laten gaan: het opzetten van een eigen bedrijfje om iets voor de minder-bedeelden in onze wereld te doen....iets terug te geven aan de wereld in plaats van alleen maar te consumeren. En daar dank ik je voor!

Ik heb met afschuw gekeken naar de halsstarrige Mr. Kuti (zeg maar KUTti, excuse my french) die overduidelijk een verkeerd stempel drukt op het welzijn van de kinderen. Deze man draagt weinig tot niets bij en dat moet enorm frustrerend voor je zijn. Ik ben het compleet met je eens dat zeker de kinderen er enorm bij gebaat zouden zijn als deze meneer "het veld ruimt" en ergens anders zijn krantje gaat lezen en zijn sigaretten rookt. Ik kan me je boosheid dan ook heel goed voorstellen. Maar, zoals je zelf al aangeeft in je laatste video-boodschap, leidt in India boosheid tot niets constructiefs.

Ikzelf ben in 2001 6 maanden in India geweest en ik heb veel gezien van het land en meer dan alleen geproefd en gesnoven aan de Indiase cultuur. In die 6 maanden heb ik geprobeerd India "te leven en te nemen" zoals het is.

Wat mij tot op de dag van vandaag heeft verbijsterd is de enorme ongelijkheid (in zo vele vormen) die er in dat land heerst. Het kasten-sysyteem, de rijken versus de armen, de "untouchables", de leprozen om nog maar niet te spreken van de drukte, de troep etc.

Ook ik kan me mijn verontwaardiging en boosheid herinneren maar nog meer de welhaast lacherige manier waarop daar door de Indies op werd gereageerd. Eigenlijk waren dat reacties zonder enig begrip, reacties in de trant van "waar maak jij je nou druk over". Ik vond dat toen schokkend en ik vind dat tot op de dag van vandaag schokkend! Wat ik wil zeggen is dat ik goed snap en begrijp waar je doorheen gaat.

Hoe dan ook, het gaat niet om mij maar om jou.

Daarom wens ik je kracht en sterkte toe om door te zetten en te blijven doen waar je mee bezig bent....ik wens je geduld en wijsheid om er jouw eigen plek van te maken. Ik wens je goede resultaten in de onderhandelingen met de organisatie waarvoor je vrijwillig werkt maar vooral wens ik je de bewerkstelliging toe van het vertrek van (komt ie weer) Mr. KUTti!

Heb een goede Kerst en een goed begin van het nieuwe jaar.
    Moge 2008 jouw jaar worden waarin jij juist niet je vertrek hoeft te aanvaarden maar waarin je juist bereikt wat jij jezelf en de kinderen van Japthi toewenst.

Hou je taai en hou je goed!

Hartelijke groeten uit Utrecht,

Eric van Thiel

• 13 December 2007 - 16:05

Eeke:

Heej maartje,
    Het is misschien raar om je een reactie te krijgen van iemand die je helemaal niet kent en ik weet ook niet of dat wel de bedoeling van deze weblog is. Maar ik heb vandaag de herhaling van het programma 'aanpakken en wegwezen' gezien waarin jou verhaal gefilmd werd. En via de site van het programma vond ik jou weblog. Ik wou even zeggen dat ik onwijs veel bewondering voor je heb. Ik vind het heel knap wat je daar in India allemaal hebt bereikt. Ik zal zeker je verhaal op de weblog blijven volgen en ik hoop dat je ondanks alles nog een mooie en fijne tijd hebt in India en natuurlijk in Japthi.

• 13 December 2007 - 16:11

Jeanne Creemers:

Beste Maartje.De hele dag ben je in mijn gedachte. Sinds de uitzending gisterenavond denk ik veel aan jou en de prachtige kinderen daar.Je doet geweldig werk en de manier waarop je met de kinderen omgaat en voor hun opkomt is uniek.Zelf ben ik in Calcutta geweest en heb daar gewerkt in een huis van moeder Teresa.Ik weet wat je voelt ,hoort ,ruikt en ga zo maar door.Blijf doorgaan en als je het moeilijk hebt lees dan je mail en de mooie reactisch op je geweldige film.We mijn man en onze volwassen kinderen zullen met kerstmis aan je denken en we gaan je zeker financieel steunen.Ik zou zo naar je toe willen om je te helpen met dit prachtige werk.Bedankt dat je ons in Nederland dit hebt willen laten zien.Zorg goed voor je.Jeanne

• 13 December 2007 - 16:12

Margriet:

ik heb diep respect voor jou,heb de uitzending gezien.kun je niet bij de nederlandse ambssade om hulp vragen.gelukkig hebben die arme kinderen jou!ik wens je heelveel wijsheid en kracht om het leven van deze slachtoffertjes dragelijk te maken.denk wel om je eigen veiligheid.heel heel veel succes.

• 13 December 2007 - 16:13

Gunther:

hoi , ik heb het programma op tv gezien ! vind 't prachtig dat je zo iets doet !
    veel sterkte en goede moed gewenst vanuit belgie !groetjes gunther

• 13 December 2007 - 16:31

Een Kijker:

Ik heb gisteren je programma gezien en net je video boodschap bekeken. Heel veel bewondering en respect heb ik voor je geweldig! Ik sluit me bij al mijn voorgangers aan en ga zo door!

• 13 December 2007 - 16:44

Harry:

Ik heb de uitzending gezien en heb veel bewondering voor je, hoe je met de kinderen omgaat fantasties, wat een vooruitgang boek je met de kinderen, neem me petje af voor wat je doet.

Zo maar een kijker, ik zal je blijven volgen succes en strekte en veel plezier in je weekje "vakantie"

• 13 December 2007 - 16:46

Kijker :

Hai Maartje,

je bent vast verbaasd als je allemaal reacties krijgt van volkomen onbekenden...

Ik was vandaag ziek thuis en heb de herhaling van llink gekeken.

Ik wilde alleen maar even zeggen dat ik het superwerk vind wat je doet!! Succes daar :)

• 13 December 2007 - 17:32

Alberdina:

beste maartje, ook ik heb het programma gezien. jeetje wat aangrijpend allemaal! zelf kom ik ook uit zuid india vandaan maar ben geadopteerd. heb ontzettend veel bewondering dat je zo belangeloos de kinderen daar steunt. speelgoed is natuurlijk niet het belangrijkste maar heb hier allemaal kleren en speelgoed van mijn zoontje liggen wat niet meer gebruikt wordt. misschien is er in nederland ergens een verzamelpunt waar ik het heen zou kunnen brengen? of zou het dan echt naar india zelf gestuurd moeten worden? zie dat je al heel veel reacties hebt gekregen dus de kans dat je terugmailt is natuurlijk klein maar ik kan het proberen nietwaar? India is een prachtig land ben er zelf twee keer terug geweest. maar het is ook een land met grote tegenstellingen. ook ik heb me daar ontzettend over opgewonden tijdens mijn verblijf. helaas is dat misbruik van die meneer kutti niet ongebruikelijk in india.dat is verschrikkelijk maar zo is het wel. je doet daar echt fantastisch werk en je maakt voor nu wel degelijk verschil. kan hier nu wel gaan proberen uit te leggen hoe het daar allemaal werkt maar dat heb je zelf al in levende lijve ondervonden. wat zou ik graag daar naar toe komen om ook te helpen maar dat is niet mogelijk ivm de leerplicht van mijn zoontje. daarom hoop ik dat je terug mailt zodat ik in ieder geval kleding en speelgoed naar je toe kan sturen.ga in ieder geval je site regelmatig bezoeken. Maartje heel veel succes en sterkte met je werk daar. vanuit nederland leef ik met jou mee! groetjes Alberdina

• 13 December 2007 - 17:34

Alberdina:

hoi het bovenstaande mailtje is van mij maar ben vergeten mijn emailadres er bij te zetten.bij deze: marcohanc@hotmail.com

• 13 December 2007 - 17:41

Elly:

heb vanmiddag het programma Llink gezien ben erg onder de indruk van hoe het was in Japhti en hoe het zo snel al veranderd is, het dagprogramma en enkele basisdingen. Het wassen, het niet vastbinden. Het programma geeft denk ik een goede indruk van hoe het er ongeveer aan toe gaat. Bij deze wil ik mijn bewondering uitspreken hoe jullie het daar aanpakken, het zet de mensen in NL hopelijk weer eens aan het denken. Succes in de toekomst,wat die je ook mag brengen. Harteljke groet, Elly

• 13 December 2007 - 17:51

Zomaar Een Kijker:

Maartje, je bent inspirerend.

• 13 December 2007 - 17:54

Vere:

nou, hier hoef ik niets meer aan toe te voegen: respect.

liefs, Vere
    student DM leeuwarden

• 13 December 2007 - 18:09

Susanne Hoekstra:

Hey
    Ik heb van de week jou aflevering gezien van llink. En ik denk dat ik voor iedereen spreek die het gezien heeft, als ik zeg dat je zo'n kracht uitstraal en dat ik diep respect heb voor wat je daar doet. Ik kan me ook volledig verplaatsen in je situatie. Ik heb zelf in India gewoond en er ook een tijdje als vrijwilliger gewerkt. De indiaase menatliteit kan je op breken en je zo boos maken. Maar ik denk echt, dat als iemand er iets goed kan bereiken dan ben jij het wel. Ik heb gezien dat je een giro nummer hebt waar iedereen geld kan doneren voor de organisatie. Maar ik zou graag meer doen. Ik hoorde je zeggen in de tv aflevering dat je het tehuis het liefst zou over nemen als dat financieel mogelijk was. En als dit iets is dat je echt graag zou willen waar maken, wil ik hier in Nederland zo'n groot moeglijke inzamelings actie opzetten dat het mogelijk moet zijn. Misschien klinkt het allemaal wel erg idealistisch, maar ik geloof dat als je iets echt wil het mogelijk is. En ik weet zeker dat naast jou vrienden en familie er genoeg mensen zullen zijn die dit project willen steunen. Zodat ook wij hier in nederland een verschil kunnen uitmaken voor de kinderen in het te huis. Naast geld neem ik aan dat er ook een hoop materiele dingen nodig zijn, zoals bv kleren. Ik hoop dat je dit bericht leest en contact met mij opneemt. Want ik denk dat ik zeker iets voor jou daar kan betekenen en zal alles op alles zetten om dit waar te maken. Je kan contact met me opnemen via suushier@hotmail.com.

Susanne Hoekstra

• 13 December 2007 - 18:21

Nathalie:

Ik heb de uitzending gezien... en ik schok me dood!! Dat dit nog kan gebeuren in de wereld!!! Het is verschikkelijk!!!

Ik vind het goed wat jij doet. Veel mensen moeten hier een voorbeeld aan nemen.

Ik heb heel veel respect voor jou dta jij dit doet..

Succes Verder!!!

Nathalie

• 13 December 2007 - 18:23

Lydia:

Hoi Maartje,

Je kent mij niet, maar ik heb gister de uitzending gezien. Ik vind je echt een tof wijf!! Jeetje hoe jij dat allemaal aanpakt daar, daar heb ik grote bewondering en respect voor.
    Laat je jezelf niet gek maken. Dan zit jij met jezelf in de knoop door alles en die Indiers leven gewoon verder.
    Denk maar aan de kinderen. Zij hebben geluk dat jij er nu voor heb bent. En als je weer weg zou moeten gaan, dan heb je hen in ieder geval een hele mooie periode bezorgd in hun leven. Beter dan niets.

Succes en sterkte daar!

groetjes van een leeftijdsgenoot

Lydia

• 13 December 2007 - 18:33

Pauline:

Wat ben jij een ongelovelijk mens,ben diep van je onder de indruk.
    Zo sterk ,zo'n vakkennis,zo kordaat.
    Wat een talent.

• 13 December 2007 - 18:39

Pauline:

paulinedijxhoorn@hotmail.com

• 13 December 2007 - 18:42

Taco:

hallo ik heb toevallig de uitzending gezien en ik ben diep onder de indruk van de uitzending en de video brief die je maakte. (Ik dacht tijdens de t.v. uitzending al dat ie dat deed met dat meisje. dat meisje die zich insmeerde toch?)Ik vraag me af waarom die man niet er uit gezet kan worden, hij heeft het toen der tijd opgezet begreep ik, maar dan nog met gemeenschapsgeld denk ik, dus waarom blijft hij daar op z'n post . is het zijn gebouw?
    en verder vraag ik me dan af wat het kost om hem uit te kopen. als je hem nu €500,- onder zijn neus duwt maar dat ie dan voorgoed weggaat! is dan geen mogelijkheid? Ik hoor het graag even . tacoprovily@hotmail.com

• 13 December 2007 - 19:03

Anne, Belgske :

Hallo Maartje,
    ben zooo geschokt en tevens ontroerd door wat ik zag op tv. Wij zouden je graag willen helpen, financieel gezien. Kan er op een bepaald nummer geld gestort worden dat rechtstreeks naar JOUW project gaat ??
    Ann, uit Belgie

• 13 December 2007 - 19:25

Mariette:

Hoi Maartje,
    Ik zag (bij toeval) vandaag de uitzending van het programma waarin jij te zien was, ik heb enorm respect voor hetgeen je daar doet en ben zo blij dat er nog steeds mensen zijn die zoveel moois voor anderen doen. Laten we hier allemaal een voorbeeld aan nemen. Maartje, ik wens je God's zegen bij alles wat je doet en wens veel je sterkte en succes.
    Liefs Mariette

• 13 December 2007 - 19:27

Luc:

ik heb gisteren de aflevering op tv gezien en ik wil even kwijt dat je een geweldig mens bent die geweldig werk doet.
    Heel veel geluk, liefde zal overwinnen.

• 13 December 2007 - 19:31

Marina:

fantaastisch wat je allemaal doet! was onder de indruk van de uitzending en van je geduld ( erg belangrijk in deze cultuur) en je vasthoudendheid.
    wat voor ons zo volstrekt normaal is en lijkt is zo totaal anders in deze culturen. ik begeleid vluchtelingen en begrijp soms ook niets van hen.....tegelijkertijd léér ik er ook ongelooflijk veel van, bijvoorbeeld de gastvrijheid die zij mij bieden! en inderdaad ga er af en toe op uit, dat houd je op de been!
    veel succes en ik blijf je volgen.
    groeten,
    marina

• 13 December 2007 - 19:41

Maaike:

Hallo Maartje,
    Ik heb gisteravond de uitzending met tranen in m'n ogen zitten kijken. Echt geweldig werk wat je daar verricht. Ik heb respect voor je! Ik wil je heel veel succes maar ook sterkte wensen met alles wat je daar meemaakt. Ik zal je site in de gaten houden...
    Maaike Hiemstra

• 13 December 2007 - 19:51

Dag Maartje,

Gisteravond naar Aanpakken & Wegwezen gekeken. Was zeer onder de indruk. Ik bewonder je doorzettingsvermogen, ondanks je onmacht en wanhoop. Als kijker zat ik al met kromme tenen, laat staan als je dáár bent en je een emotionele band met de kinderen hebt opgebouwd. Héél veel sterkte.

Groet, Monique uit Uitgeest

• 13 December 2007 - 20:24

Soraya:

Hallo Maartje,

Je kent me dan wel niet, maar de uitzendig van gisteren heeft me (ons) geraakt, vandaar dit bericht

Ik vind het echt geweldig wat je daar doet voor de kinderen. Ik heb bewondering voor je doorzettings vermogen en de uitdaging die je aangaat.
    Hopelijk verandert de situatie snel in het Japhti huis, zodat de meisjes ook weer terug kunnen komen en zich veilig voelen.

Je zag in de uitzendig van 12 december 2007 de kinderen zo veranderen in korte tijd. Ze zagen er gelukkiger uit. Ben blij dat er mensen zijn zoals jij.

Ik vind je geweldig.

Groetjes vanuit Nederland.

• 13 December 2007 - 20:26

Ride4Kids:

Hoi Maartje,

Ik zag jou uitzending gisteravond op TV,
    Mega Respect. Moest meteen aan mijn Amsterdam-Dakar-Banjul Avontuur van een paar weken terug, wij steunen in Banjul, De Gambia een kinderweeshuis.

Als ik ergens mee kan helpen send a mail.
    info@ride4kids.nl

Groetjes Gerald.

• 13 December 2007 - 20:33

Lieke:

Beste Maartje,

Gezien het aantal reacties ben ik niet de enige die met grote verbazing en bewondering het tv-programma heeft gekeken. Grote verbazing over wat er nog te doen was daar, en grote bewondering voor wat jij (en andere vrijwilligers) daar allemaal kunnen doen, voor die kinderen die mensen zoals jij zo hard nodig hebben. Ik keek net je videoboodschap en zie dus dat er nog heel veel moet gebeuren daar, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het daar alleen maar beter kan worden.
    Veel sterkte, succes en vooral ook plezier nog de komende tijd in Japhti!

Groetjes, Lieke

• 13 December 2007 - 20:39

Annette Muller:

Hoi Maartje,
    Heb je nog een leuke secretaresse nodig voor het beantwoorden van je fanmail? Dan bied ik me bij deze aan! Wel vreemd om je zo op tv te zien, je komt trouwens wel lekker pittig over! Ik blijf je volgen ik vind het super wat je doet,
    groetjes
    Annette

• 13 December 2007 - 20:46

A. De Bie:

ik heb gisteravond naar de uitzending gekeken en was diep onder de indruk. Vandaar dat ik "zomaar" op je site beland...Ik ken je niet maar heb veel bewondering voor wat je doet!Ik wens je ontzettend veel sterkte!
    Annette

• 13 December 2007 - 20:51

Celinda Versluis:

Je kent me niet maar ik wilde je toch even zeggen dat ik het ontzettend knap vind wat je allemaal voor de kinderen doet. Je hebt zo'n kracht en zorgzaamheid. Ben heel erg blij dat je er voor de kinderen bent. Nu die enge vent nog weg krijgen.. Hou vol!

Bedankt voor wie je bent!

Liefs,Celinda

• 13 December 2007 - 20:58

Janneke:

Hallo Maartje,

Ik heb gisteravond vol bewondering naar de uitzending van Llink gekeken. Het maakte diepe indruk op me. Ik vind jouw passie en je manier van aanpakken knap. Je doet het goed. Heel veel geluk!

Janneke

• 13 December 2007 - 20:59

J Uit Den Haag:

Hallo Maartje,
    Ik heb zelden meegemaakt dat www.llink.nl zo lang plat lag door de vele bezoekers (op zoek naar de videoboodschap). Wat een prachtige uitzending en wat een akelige dingen die zich dan achter de schermen afspelen. Veel sterkte daar en bedenk dat je niet in je eentje de wereld kunt verbeteren (maar wel de levens van velen!)

• 13 December 2007 - 21:03

Elma Snijder:

Ik werk sinds tien jaar door projecten voor schooltjes in India. Ben er enkele keren per jaar, de rest van de tijd gebruik ik voor sponsoring hier in Belgie/Nederland. (nodig voor restauratie en schilderwerk van schooltjes en aanleggen van handpompen en uitdiepen van waterputten en alle schoolmaterialen en projectjes tussen de elf geadopteerde schooltjes, medische keuringen etc etc)
    Soms willen wij zaken veranderen naar onze normen.......geduld is dan een heel schone zaak. En luisteren als men iets zegt en......ze vertrouwen die Indiers. Als je een beslissing neemt tesamen, na heel duidelijk vanuit hun standpunt te zijn vertrokken, komen zij ook de beslissing na, misschien niet binnen een dag of maand, ze wachten al zolang. Geef hen de tijd die ze nodig hebben, het is hun cultuur tenslotte. En zij houden net zoveel van hun kinderen als wij van de onze.
    En wie zegt dat onze aanpak beter is!
    Luisteren en geduld hebben is voor ons Europeanen heel moeilijk, we hebben nog veel te leren, en dat doe je in India elke dag weer. Ik toch zeker!

veel sterkte en....veel mooie momenten wens ik je in dit prachtig emotionele en spirituele land. Elma
    elma_snijder@yahoo.com

• 13 December 2007 - 21:04

Patricia:

Hallo Maartje
    Ik heb gisteren de uitzending gezien op tv. Ik ben er erg door ontroerd. Je doet geweldig werk ! Hopelijk gaat alles goed komen. Die persoon Kutti moet snel verdwijnen. Succes met alles wat je nog gaat doen.
    Groetjes Patricia, Veldhoven Holland

• 13 December 2007 - 21:24

Mirjam:

Heel mooi en ontroerend zeg die uitzending. Jij maakt echt verschil in het leven van die kinderen, super!!
    Ik hoop dat je nog lang genoeg energie hebt om daar je goede dingen te doen.
    Heel veel succes en Mr Kutti: get lost!

• 13 December 2007 - 21:38

Pascale Uit België:

Hoi Maartje,
    ik heb gisteren naar de uitzending gekeken en ik moet zeggen dat die een diepe indruk bij me heeft achtergelaten.
    Jij, de kinderen, de situatie, alles.
    Het heeft me heel erg ontroerd, te zien dat mensen zoals jij zo ondernemend zijn en hoe je een heel moeilijke situatie als deze heel nuchter kunt aanpakken.
    Petje af hoor !!!
    Ik wens je nog heel veel succes met alles wat gaat doen.
    Groetjes Pascale

• 13 December 2007 - 21:51

Maikel:

Hallo,

ik was erg onder de indruk na het zien van het TV-programma en je video boodschap op internet! Je doet echt ongelofelijk goed werk daar! Hou vol voor de kinderen!

Groetjes uit het koude Nederland (vriest hier)

• 13 December 2007 - 23:40

Lieke:

Maartje, de zoveelste reactie misschien....maar toch wil ik even de moeite nemen. Vooral alleen maar om te zeggen, dat ik zo blij ben met mensen als jij! Ik werk zelf in NL met kinderen en volwassenen met een verstandelijke beperking. Als ik jou zo daar zie, dan denk ik, wat ik vaker denk, ik moet 'daar' ook heen. Helaas ben ik daar tot nu toe niet 'stoer' genoeg voor...maar je zet me wel weer hard aan het denken. Maar ik dus blij dat er mensen zijn zoals jij, die wel zo stoer zijn!

Wat ik me, zoals anderen, ook afvraag is of die man niet uit te kopen is ofzo. Ik ga sowieso geld storten. Ik ben ervan overtuigd dat het goed terecht komt. Maar het liefste zou ik zien dat dat geld 'dan maar' naar die man gaat, zodat hij oprot daar! Want dit kan echt niet!
    Mijn hart breekt, als ik terug denk aan sommige beelden.

Maar Maartje, voor jou: houd vol! Voor dit groepje kinderen doe je iets heel groots.

p.s. voor anderen: gezien sommige reacties, zijn er misschien nog mensen die het niet weten. Je kunt geld storten:
    Donaties kunnen naar giro 712097 t.n.v. J. van den Brand Mijdrecht. Dit gaat dan direct naar Maartje en blijft niet ergens aan de strijkstok hangen van grote organisaties.

• 14 December 2007 - 08:24

Nynke:

Hoi Maartje,
    Ik heb de uitzending gezien en ik was enorm onder de indruk. Wat goed van je. Ik zou willen dat ik rijk was zodat ik het tehuis voor je kon kopen. Want je verdient het. Veel succes met mr Kutti.
    en sterkte

• 14 December 2007 - 08:31

Annick@jobfinders.nl:

Maartje zou jij mij het giro nummer willen toesturen zodat ik wat kan doneren. Ik vind je geweldig wat je doet!
    Enorm indrukwekkend!

• 14 December 2007 - 08:48

Renée:

Ik heb je gezien op Llink.Fantastisch, wat je tot nu toe gedaan hebt. Ik vind je een prachtig mens!

• 14 December 2007 - 09:05

Ik Steun Dit Plan:

Hey

• 14 December 2007 - 09:10

X:

zo'n eikel als die huisbaas moet toch wel weg te krijgen zijn met een redelijke oprotpremie? Weet zeker dat alle gulle gevers voorstanders zijn dat je hun donaties daarvoor gebruikt.x

• 14 December 2007 - 09:18

Marijke:

Je bent een fantastisch mens, Maartje. Hoop dat je dit kan volhouden, wat boffen de kinderen in Japhti met je.Hoor graag hoe ik je plannen financieel kan steunen. Geniet van je vakantie, op een lege batterij kan je niet werken.

• 14 December 2007 - 10:11

Femke:

Hoi Maartje,

Ik heb zoals heel veel met mij ook de uitzending van Llink gezien! Wat een vreselijk verhaal. En wat ontzettend goed wat jij er allemaal doet! De kinderen zullen giga-dol op je zijn!! Hopelijk gaat het lukken om Mr Kuthi zover te krijgen dat jij het weeshuis aan de stichting geeft! Geef vooral niet op, je doet geweldig werk, en heb er heel veel bewondering voor!
    Ontzettend veel succes met alles!
    Groetjes Femke

• 14 December 2007 - 10:15

Pierre:

Hoi Maartje,

Ik vind jou een prachtig mens !!

• 14 December 2007 - 10:17

Silvia:

hallo maartje
    ik heb de uitzending gezien op tv
    en wat een frustratie die vent van het kindertehuis walgelijk dat het maar allemaal getolereerd wordt
    ik wens je in de toekomst heel veel sterkte toe
    wat jij doet is geweldig je bent echt een toppertje !!!
    heb veel respect voor je mag je best weten die uitzending spookt nog steeds in me hoofd dit ging niet in me koude kleren zitten knap werk van je
    ga zo door
    ik wil bij deze even zeggen dat ik je een topwijfie vindt
    groetjes silvia
    en succes

• 14 December 2007 - 10:25

Bernadette Krol:

Hoi Maartje,

Ik heb al heel veel op je site gekeken. Heb steeds maar gekeken of het wel goed met je ging. Ik vond dat je wel erg veel meemaakte en hoopte dat je het allemaal nog wel kon verstouwen. Maar die kinderen hebben in ieder geval ontzettend veel geluk met jou. Je geeft ze de liefde en aandacht die ze nodig hebben. En dat krijg je ook terug van ze. Je kunt zien dat ze dol op je zijn en je hebt veel goeds voor ze gedaan. Daar mag je wel enorm trots op zijn hoor.
    Ik zag je natuurlijk ook in de uitzending, ik wist dat je op tv kwam maar ik werd erop geattendeerd. Ik heb gekeken via uitzending gemist. En ik was onder de indruk. En zo herkenbaar, als vanouds he? Ik vind het bijzonder dat je je zo sterk kunt houden, maar ik hoop dat je ook een leuke vriend of vriendin hebt met wie je je ervaringen kunt delen.
    Ik blijf je volgen en ik denk aan je.

Liefs Bernadette.

• 14 December 2007 - 11:40

Aart:

Vandaag op site van Llink alsnog de uitzending gezien. Ben onder de indruk ven je volharding en optimisme. Tegelijkertijd lijkt het me ook erg lastig om te werken in de wetenschap det je er op een dag weer weg zult gaan.
    Malle toestand ook dat die organisatie eigenlijk zo slordig met zijn vrijwilligers omspringt. Maar zoals je al aangeeft zal dat wel te maken hebben met onze mentaliteit van doorpakken en wat ons idee is mbt onrecht.
    Ik hoop voor jou en de kinderen dat er een goede oplossing komt.
    Ik kan me voorstellen dat het speelgoed wat je hebt aangeschaft inmiddels aan vervanging toe is. Of dat je weer behoefte hebt aan huishoudelijke artikelen. Wanneer dit om financiele redenen moeilijk is wil ik hier graag iets aan bijdragen.
    Keep on the good work!!!
    Vriendelijke groet
    Aart Smink
    masmink@gmail.com

• 14 December 2007 - 11:52

Hallo Maartje,
    ik heb je op tv gezien en was onder de indruk van je doorzettingsvermogen & de manier waarop je met de kinderen omgaat!
    Goed om te zien dat er mensen zijn zoals jij die zich inzetten voor een betere wereld!
    Heel veel succes nog daar!
    Groeten,
    Sanne
    Veenendaal

• 14 December 2007 - 11:57

Esther:

Wat een genot om jou te zien werken met deze kinderen! Ik ben zelf z-verpleegkundige en werk al tijden met verstandelijk gehandicapten. petje af hoor als ik je bezig zie.
    Ik ga zeker een donatie doen, hoop dat ik je ermee opweg kan helpen.
    Vanaf nu ga ik ook deze site volgen.
    Succes!
    groetjes van Esther

• 14 December 2007 - 12:42

Judith Van Berlo:

Hoi Maartje,
    Ik heb je uitzending gezien, en ben erg onder de indruk van wat je daar meemaakt en allemaal al bereikt hebt!
    Ik ga zelf in februari naar India, voor een project in Tiruchirapalli. Ik heb er erg veel zin in en hoop ook hier kinderen te kunnen helpen, maar ben wel even met beide benen op de grond gezet door jouw verhaal. jéézus. hopelijk geniet je van je vrije week, misschien kan ik, in de maanden dat ik in het zuiden van India ben, een keer het project daar bezoeken en het in levende lijven meemaken en erkennen wat daar allemaal gebeurt. Mocht je er behoefte aan hebben dan kun je me mailen op juudberlo@hotmail.com

Heel veel succes daar, geef niet op, je hebt al veel bereikt!!

Judith

• 14 December 2007 - 12:46

Lenie Bergschneider:

Maartje wat een geweldig werk doe je daar. petje af!!!!!!! hartelijke groeten Cor en Lenie uit Mijdrecht

• 14 December 2007 - 13:07

Frans Bruning:

Beste Maartje,

Veel is geschreven over de bewondering, moed, doorzettingsvermogen daadkracht en wat nog al niet meer die iedereen aan jou uitspreekt. Wat je doet is van een uitzonderlijke soort gedrevenheid. Eigenlijk wordt ik daar alleen maar stil van.
    Veel geluk, met jou inzet wordt de wereld een beetje mooier.

Hartelijke Groet
    Frans

• 14 December 2007 - 13:47

Aniek:

Ondanks de vele berichten die je al hebt gekregen, wil ik toch ook nog even zeggen dat ik veel bewondering heb voor het werkt dat je er doet!
    Door dit progamma ben ik er nog zekerder van geworden dat ik op een dag ook dit werk wil ga doen.
    Heel veel succes nog met de kinderen en mr. Kuttie.. Je kunt het!

Aniek

• 14 December 2007 - 14:21

hallo maartje,
    we hebben met kippenvel naar je programma gekeken,erg mooi,me moeder en ik willen zoiets ook later gaan doen,maar heb je ook een adres vandaar,zodat we iets naar jullie kunnen door sturen?.mvg sanne.

• 14 December 2007 - 15:13

Melanie Scherpen:

Hoi Maartje

Wat hiervoor al gezegt is, ook bij mij heeft dit een grote indruk achter gelaten.Zelf werk ik ook met deze doelgroep en weet hoe mooi dit werk kan zijn.

In die omstandigheden en met zulke niet meewerkende mensen (vreselijke mensen dhr Kuti)te moeten werken..neem ik me petje af voor wat jij daar doet.

Graag wil ik wat speelgoed sturen, kan ik er van uitgaan dat het ook daadwerkelijk bij deze kinderen aan komt?

Gr Melanie

• 14 December 2007 - 15:17

Marije:

Hoi Maartje,
    Heb gisteren de uitzending over Japhti gezien. Ben diep onder de indruk wat jij en de andere vrijwilligers in zo'n kort tijsbestek al voor elkaar hebben gekregen. Daar mag je best heel trots op zijn!!!
    Ik hoop dat je kleine en mooie dingen zo blijft waarderen, want dat lijkt me soms best moeilijk.
    Heel veel succes...
    Marije

• 14 December 2007 - 15:28

Maaike:

He Maartje,

Zag toevallig je aflevering op tv. Geweldig om je bezig te zien daar! Had al gelezen of die afgrijzelijke man. Wat een nachtmerry... Heel veel sterkte daar i.i.g. en pas goed op jezelf. Weet dat je niet alle verantwoordelijkheid op je kan nemen. Succes met alles, je bent een held!

p.s. mocht je in Juni in Ned. zijn, je bent altijd welkom om mee te komen rugbyen! :)

Liefs, Maaike

• 14 December 2007 - 15:36

Charlotte:

Hallo Maartje, heb de uizending gedeeltelijk op t.v. gezien en was erg onder de indruk. Heel knap wat jij daar allemaal doet en de kinderen zijn zo blij met je. Ik hoop dat er wat tegen mr.Kuthi te doen is en ik zal snel wat geld over maken om je een beetje op weg te helpen. Ik hoop dat meer mensen dat zullen doen! Giro: 712097 t.n.v. J.v.d.Brand, Mijdrecht Veel succes en ik
    hoop dat je dit werk lang vol kan houden!

• 14 December 2007 - 15:41

Herma :

Hoi Maartje,

Wat een indrukwekkende uitzending 12/12.
    Respect en bewondering voor je, geweldig.

Geduld... kan ik me voorstellen dat je dat moet leren... ik zat al op het puntje van mijn stoel ....

Fijne feestdagen met de kids en geef ze een knuffel! En ik blijf je volgen.

Lieve groeten,
    Herma

• 14 December 2007 - 16:20

Mieke:

Hallo,
    ik ken je niet, maar ik heb het programma bekeken. Ik vind 't echt goed wa je daar doet, en voor die kinderen beteken je echt veel.
    Ook al heb jij misschien het gevoel dat je weinig bereikt, of dat het voor een te kleine groep is; je voegt echt iets toe aan het leven van die mensen! Maar ook in Nederland heb je ongetwijfeld mensen geïnspireerd om ook iets te betekenen voor andere mensen in de wereld, op wat voor manier dan ook.

Naja misschien heb je er niks aan, maar ik wilde het je gewoon even laten weten omdat jouw project me echt raakt. Ik heb echt respect voor je.

Nog veel succes, geluk en geduld daar!
    Groetjes Mieke

• 14 December 2007 - 16:28

Willeke:

lieve maartje,

ik heb jouw uitzending gezien op ned 2 in aanpakken en wegwezen. Ik denk elke keer als ik mensen hoor klagen, hoe kan je dit zeggen er zijn zo veel arme kinderen. Het lijkt me vreselijk voor die kinderen hoe ze worden behandeld en dan nu die mr kuttie.

Ik heb heel veel respect voor jou en wens je toch nog fijne feestdagen toe.

Met veel liefde willeke

• 14 December 2007 - 17:47

Tiny:

Mooie uitzending.
    Wat liet je veel zien over "jezelf"zijn en blijven, met al je idealen, het respect tegenover de cultuur en de eigenheid van het land, de vechtlust.
    Niet vanuit de drijfveer dat je het beter weet, maar wel dat 1 persoon het verschil kan maken ,al is het maar voor een ander persoon.
    Super !!! Normaal ben ik niet zo voor "ontwikkelingswerk"

• 14 December 2007 - 18:13

Rosaline:

Hallo maartje!!!

Ik wou je even zeggen dat ik het echt geweldig vind wat je allemaal voor elkaar heb gekregen. Ik heb met bewondering naar de aflevering op tv gekeken. Je doorzettingsvermogen en overtuigingskracht werken zeer aanstekelijk!!!
    Geweldig ook dat je al zoveel reacties heb gekregen!
    Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat Dhr Kutti zo gauw mogenlijk uit je weg is!!!!
    Heel veel sterkte!
    (wel een tip; denk ook aan jezelf want die kinderen hebben je duidelijk nodig!!!)
    Hopelijk haal je genoeg geld binnen om je dromen uit te laten komen, ik ga je inelkgeval zeker steunen!!

Groetjes rosaline

• 14 December 2007 - 19:10

Marjolein:

Heb genoten van de uitzending. Erg inspirerend en wat heb je die kinderen een hoop te bieden! Als ik zo lees denk ik dat je voldoende steun kan krijgen om het huis over te nemen. Er zijn zoveel mensen geraakt door je verhaal en onder de indruk van je aanpak.
    Heel veel succes en ben benieuwd naar het vervolg.

Marjolein

• 14 December 2007 - 19:33

Monique:

Hoi Maartje, afgelopen woensdag aflevering gezien van aanpakken en wegwezen.

Respect!!
    Geweldig wat jij allemaal hebt bereikt in een korte periode.
    Heel veel suc6 verder!

Groeten van Monique

• 14 December 2007 - 19:50

Laura:

hallo maartje.
    ik zag de documantaire op televisie en heb gelijk even je filpje gekeken op het internet.
    ik vind het onwijs tof wat je doet voor die kinderen zelf zou ik het graag ook willen maar helaas is het geld er nog niet ben dan ook nog jong.
    het is verschrikkelijk wat er gebeurd-gebeurd is met de kinderen vooral met de meisjes.
    daarom wou ik even zeggen dat ik het knap van je vind dat je voor ze blijft strijden zodat zij het beter krijgen.

groetjes laura

p.s ik heb echt respect voor jou dat je dit werk doet !

voor eventuele reactie terug als je tijd daarvoor hebt : terror_girl1989@hotmail.com

• 14 December 2007 - 19:53

Jennifer Schreuder:

je verricht echt fantastisch werk.
    je kan je terecht een voorbeeld noemen voor veel vrouwen!!
    ga zo door!!!!!

• 14 December 2007 - 19:57

Angie Silva:

Echt heel veel respect voor jou!!!!!!!

Even dit..... Ik had die mister koetie echt iets aangedaan!!!!

Take care!!!!!!!! Succes met alles!!!!

• 14 December 2007 - 20:10

Elke:

Ik ben geraakt.
    Niet alleen door jouw verhaal, maar ook door alle voorgaande reacties! Wow wat een beweging heb je in gang gezet. Weet je gesteund door ons in alles wat je doet. Je eigenheid, je doortastendheid en je liefde voor het werk wat je doet is een inspiratie! Laat het ons weten als er iets is wat we kunnen doen.

• 14 December 2007 - 20:18

Robert Claassen:

Ik wil even zeggen dat ik ongelooflijk veel respect heb voor wat jij daar allemaal doet. Je bent een pracht vrouw!

• 14 December 2007 - 20:36

Marleen:

Hoi Geweldige Maartje!
    Ik sluit me volledig aan bij alle positieve reacties over jou, je werk en de indrukwekkende uitzending. Wat ben je een krachtig en mooi persoon!

Ik heb tips tegen de luizen (misschien weet je dit al, maar ik wil het toch even laten weten). Het zijn simpele maar doeltreffende huismiddeltjes. Ter preventie: luizen houden absoluut niet van lavendelgeur. Dus: doe bij ieder kind iedere dag een druppeltje lavendelolie (100% etherische olie, geen synthetische) achter de oortjes en 1 op de kruin. Druppel evt. wat op de matrasjes enz. Ook kan je enkele druppels door de shampoo doen. Ook aan knoflook, Tea-tree-oil en haarlotion van Zwitsal schijnen ze een grote hekel te hebben. Als je het toch hebt opgelopen, helpt wassen met azijn. Even (of lang) laten intrekken en dan kammen met de luizenkam.
    Maar wellicht hebben jullie daar minstens zo goede huismiddeltjes...!

Ik wens je heeeel veel sterkte, en ik zal je blijven volgen.

Marleen

• 14 December 2007 - 21:37

Katrijn Prins:

Ha die Maartje,
    Ook ik was een beetje aan het zappen en kwam langs de uitzending van "jouw" programma. Eerst viel de naam Maartje me op (zo heet mijn zus ook) en daarna moest ik toch even twee keer kijken, want je was veel volwassener dan de laatste keer dat we elkaar in de bus tegen kwamen, alweer een paar jaar geleden. Dat klinkt vast heel oubollig, maar dat is de enige omschrijving die ik kan gebruiken om uit te leggen waarom ik even twijfelde of ik het goed zag. Vandaag op het werk even snel op internet gekeken en de bevestiging gekregen dat jij het was. Mooie verrassing om een vroegere "dorpsgenoot" opeens op TV te zien! En dan nog met zo veel doorzettingsvermogen en kracht om tegenslagen te accepteren en het hoofd te bieden.
    Wat heb ik een bewondering voor je!! Geweldig hoe je het uit houdt in een land met andere waarden, opvattingen en gewoonten. Je videoboodschap maakte dat nog wel duidelijk, corruptie is daar een 'way of life' die onlosmakelijk verbonden is aan de maatschappij (in ieder geval bij de officiële organen). Heb je genoten van je vakantie en heb je daarna nog goed nieuws mogen ontvangen over mister Kuti? Ik hoop echt dat het je lukt om voldoende geld op te brenden om hem er weg te krijgen en het tehuis over te nemen of in ieder geval zo te runnen als je het tot nu toe gedaan hebt. Ik zal er zeker aan bijdragen en jouw verhaal uitdragen bij vrienden en familie.

Veel succes, hopelijk heeft het bestuur van Japhti een mooi kerstkado voor jou en de kinderen!
    Lieve groeten, ook aan je ouders als je die spreekt.
    Katrijn Prins.

• 14 December 2007 - 22:09

Mariëtte:

Al velen zijn me voor geweest zie ik na de uitzending te hebben gezien. Wat een kracht en geduld heb jij zeg om deze kinderen die het zo hard nodig hebben weer een beetje geluk in hun leven te brengen. Klasse!

• 14 December 2007 - 23:34

Edith:

Hallo Maartje,
    Wordt regelmatig op de hoogte gehouden door je moeder en lees ook vaak je weblog! Vond het erg boeiend en zeer herkenbaar de uitzending van aanpakken en wegwezen te zien. Ik weet uit ervaring hoe frustrerend het vrijwilligerswerk kan zijn.... maar zo te zien ben je heel goed bezig. Heb geduld inderdaad en het wordt uiteindelijk beloond. Keep up the good work girl!

• 15 December 2007 - 04:53

Cien:

Wat een verhaal, wat een verhaal... ik heb de herhaling gezien op tv! Super mooi en interessant om te zien..het heeft me de laatste dagen wel bezig gehouden, vooral die Kutti! bah bah..daar heb ik veel aan gedacht. Op TV zeiden ze dat ik op Llink kon kijken naar je weblog! eerst allemaal vrienden en familie verhalen..en je bent op TV geweest...en dan reageren allemaal onbekenden. Het moet fijn voor je zijn dat dit zoveel mensen bezighoudt. Mij iig zeker wel. Ik ga je weblog zeker bijhouden..Ik vind het heel knap wat je doet..als ik dit zo lees..zou ik graag zsm die kant op willen om je te komen helpen!! Je zou iedereen die dicht bij je staat wel heel erg missen he? Komen ze nog een keer op bezoek? ik hoop het voor je! Je hebt ook hun steun nodig, want dit kun je niet alleen verwerken...zeker niet als je bijna geen tijd voor jezelf hebt! Dit is zo belangrijk..

Ik wens je heel veel succes en kracht!!

Mvg,
    Cien

• 15 December 2007 - 12:47

Merle:

Heej Maartje,

Ik denk dat alles al zo'n beetje gezegd is in alle vorige berichten maar ook ik wens jou sterkte en succes de komende tijd. In je videobrief gaf je aan dat je soms twijfelt, onthou dat jij het lichtpuntje bent voor die kinderen en dat ze hoop en kracht putten uit jouw aanwezigheid.

Ik heb het volste vertrouwen dat je dit allemaal gaat redden en zo te zien aan alle berichten die al zijn achtergelaten voor mij is iedereen het met mij eens!!

Sterkte en succes je bent echt super goed bezig!

Liefs Merle

• 15 December 2007 - 15:15

Albertine Duin-van L:

Lieve Maartje, weet je nog van de nlp cursus? Ik was blij verrast je op tv te zien en herkende de krachtige persoonlijkheid, waartoe ik me indertijd zo aangetrokken voelde. Diep onder de indruk waren mijn man en ik. Als we je kunnen helpen of ondersteunen, horen we het graag. Heel veel succes en steun gewenst door Albertine

• 15 December 2007 - 16:03

Janice V/d Heuvel:

hoi maartje
    je zal me vast niet meer kennen maar ik heb lang geleden met je moeder op de gvm gezeten.ik was hulpje om het zo te noemen.ik zag je op tv en ik heb zo'n respect voor je.echt geweldig hoe jij dat doet daar in dat verre india. heel veel succes verdr daar. gr. janice uit mijdrecht

• 15 December 2007 - 18:28

Gerard Zelen:

wat een kanjer en wat een lef. Ik zou wensen dat iedereen zo stoer en krachtig was. Met heel veel schaamte heb ik gekeken, waarom doe ik dit NIET!! Veel sterkte en tot in holland. Ik wil je graag ontmoeten en je een grote bos bloemen in je handen drukken, als blijk van waardering!! o6 55701684 aalsmeer

• 15 December 2007 - 22:45

Wendy:

Beste Maartje,
    We hebben je gezien in het programma van LLink en zijn erg onder de indruk van je werk daar maar vooral ook van je manier van werken, handelen en de liefdevolle manier waarop je met de kinderen omgaat. We hebben genoten van je doortastendheid en je open directe manier van communiceren. Je weet wat je wil en wat je vooral niet wil en je zorgt wel dat ze naar je luisteren. Mensen zoals jij zijn hard nodig. We willen graag weten of je nog geld nodig hebt voor het project. Heb je genoeg dan kunnen we het beter aan een ander project besteden. We kunnen ons voor stellen dat het geld na het programma is binnen gestroomd vandaar. We wensen je heel veel succes en kracht toe. Hartelijke groet van Marco en Wendy.

• 16 December 2007 - 11:52

Robert:

Ha Maartje,
    Ik heb al eerder een mail gestuurd met de vraag of ik je kan helpen. Ik begrijp dat je veel berichten krijgt en dat je het druk hebt maar als je nog hulp kan gebruiken laat het mij weten. Misschien heb je in Nderland iemand die je vertegenwoordigd?

Rob@beautifulpeople.nl
    kijk ook even op de site dan zie je wie we zijn en wat we doen.

• 16 December 2007 - 14:19

Naomi:

Lieve Maartje, met kippevel en tranen rollend over m'n wangen heb ik naar jou aflevering zitten kijken.. Wat ben jij een bijzonder mens dat je het allemaal aankan... Dat je zo je best doet om een band te krijgen met die kinderen en ervoor te zorgen dat ze waardig kunnen leven en dan verpest die rotzak van een eigenaar het weer..maar jij blijft doorgaan! Je maakt echt een verschil daar ga vooral zo door!
    Liefs van Naomi moeder van jongetje van twee en eentje op komst.

• 16 December 2007 - 14:54

Jos:

Hallo Maartje, je weet niet wat je hier in Nederland en bij mij los hebt gemaakt. Wat dapper ben jij om daar aan de slag te gaan en iets gedaan krijgt. Door jou doorzettingsvermogen (mooi scrabbel woord!) en liefde voor de kinderen. Ik hoop dat je het huis kan overnemen dan willen wij elke maand een financiele bijdrage doen. We horen graag van jou voortgang. Nogmaals bedankt dat jij er bent, hartelijke groeten JOS

• 16 December 2007 - 20:57

MP2:

Hoi Maartje,

Met veel interesse gekeken naar het programma. Ik ben blij dat je zoveel voor de kinderen kunt doen. Ik heb net mijn adoptiezoontje opgehaald uit een tehuis, daar is hij gelukkig in veel betere omstandigheden opgegroeid tot een kleine boy van twee, maar daarom raakte het programma ook nog meer. Ik hoop dat je het op de een of andere manier voor elkaar krijgt de kinderen in Japthi op langere termijn te blijven helpen, of door overname van het huis of op andere wijze. Gezien het aantal reacties hier en op de LLINK site zou het toch eigenlijk moeten kunnen..
    Ik wens je veel sterkte en ook plezier bij je werk daar!
    Groet
    MP2

• 16 December 2007 - 21:10

Henriet:

Hallo Maartje..we hebben de uitzending gezienop tv...en willen even zeggen dat we enorm veel bewondering hebben voor wat je in die korte tijd tewee heb gebracht bij die kids. Petje af! Zet hem op!

• 16 December 2007 - 22:20

Therese:

Lieve Maart, ik kan alleen maar zeggen , fantastisch. Heerlijk om te zien dat de kinderen van jou genieten ( en omgekeerd ook !) Heel veel succes met die nare man en ik hoop dat er , nu je een paar dagen weg bent geweest, niets ergs is gebeurd. Lieverd ,ik vind het geweldig. Liefs je tante

• 17 December 2007 - 10:03

Erie/Pieter Hendriks:

Lieve Maartje,
    Met bewondering en ontroering hebben Pieter en ik naar de uitzending gekeken. Wij vinden je in die omstandigheden maar een stoere meid.
    Heel veel waardering voor jou van onze kant. Tessa is drie weken met vakantie in Thailand met Roderik. Maar ik zal het haar zeker laten zien als ze terug is.
    Wij houden conctact via je vader en moeder.
    Heel veel succes met alles, ook alvalt dat niet altijd mee.
    Je zult zeker nog van ons horen.Wij wensen je goede kerstdagen en een goed 2008. Wij denken aan je.
    Lieve groeten van Erie en Pieter

• 17 December 2007 - 11:48

Danjela:

Hallo maartje,

Ik heb laatst de uitzending gezien over het werk dat je verricht in Japhti, en ik was zeer onder de indruk.
    Het werk dat je doet is echt fantastisch.
    Je bent het voorbeeld voor mijzelf want ikzelf zou dit werk ook heel graag willen doen, in ieder geval ook iets betekenen voor anderen en het liefst ergens in het buitenland zoals bij jou bijvoorbeeld in india.
    Mijn vraag is daarom aan jou of je mij misschien kunt vertellen of er daar nog mensen nodig zijn in bijvoorbeeld andere projecten en hoe ik meer informatie krijg over hoe ik me daar eventueel bij zou kunnen melden.

groetjes Danjela

• 17 December 2007 - 12:21

Lucy:

Hallo Maartje
    OOk ik heb je uitzending gezien waar ik echt van onder de indruk was, wat ben je een fantastische meid en met dat geduld zit het wel goed, ik ben ferg benieuwd naar die knul die zo zwaar moest werken waardoor hij gewond was in zijn rug hopelijk heb je al iets voor hem kunnen bereiken.
    Ik wens je een goede kerst toe en een fijne jaarswisseling

• 17 December 2007 - 12:21

Danjela:

Maartje ik heb in mijn bericht geen e-mail achtergelaten vandaar hier.
    Ik hoop dat je heel misschien even tijd hebt om toch informatie of de naam van de organisatie door te mailen.
    Want je hebt het zie ik al heel druk met alle mailtjes hier.

daantje_pow3r@hotmail.com

• 17 December 2007 - 16:38

Noortje:

Ha die Maartje!

Ik hoop dat je nog weet wie ik ben, je hebt me een tijdje behandeld. Toevallig zat ik TV te kijken toen ik je vorige week voorbij zag komen. Ben enorm onder de indruk van wat je daar allemaal doet...Wilde dan ook niet de kans voorbij laten gaan om je dit te zeggen en je heel veel succes te wensen daar. Zet 'm op en ik zal je indrukwekkende verhalen blijven volgen!

Veel liefs Noor (Siecker!)

• 15 Mei 2008 - 17:25

Robin 9 Jaar:

hoi ales goed ik hoop dat het goed gaat en hoe gaat het daar met die kinderen?
    ik moedje iets heel leuks vertelen ik mag over jou vertelen op school op een breekbeelt compjoeter ik vind het egt tof
    groedjes robin 9 jaar

• 15 Mei 2008 - 17:29

Robin 9 Jaar:

hoi ales goed ik hoop dat het goed gaat en hoe gaat het daar met die kinderen?
    groedjes robin 9 jaar

• 29 Mei 2008 - 05:33

Robin 9 Jaar:

hoi alles goed, met mij wel vandaag mag ik over jou vertellen op school en ik heb nog een verrassing maar dat komt morgen wel
    dikken kusen en groeten

• 29 Mei 2008 - 11:33

Ilse 30 Jaar:

Dag Maartje. Je kent mij niet, maar ik jou inmiddels heel goed, want ik ben de juf van Robin. Robin heeft vandaag, toen internet eindelijk niet meer vastliep, een heel leuk verhaal verteld over jou en je avontuur in India!! We hebben stukjes van de uitzending op tv bekeken. Ik had dat toevallig ook al eerder gezien, maar wist toen nog niet dat dat over dezelfde persoon ging als over wie Robin al een aantal keer verteld had. Wat een goed werk doe je daar ver in India, wat fijn dat jij zo zorgzaam en opbouwend werk doet voor de weeskinderen daar. En wat goed dat Robin zo veel reclame voor je maakt en zo leuk kan vertellen wat je daar allemaal doet en beleeft. Ik wilde je even laten weten dat we als klas 5a erg met je meeleven en dat we het leuk vinden om via Robin op de hoogte te worden gehouden! Heel veel succes daar en keep up the good work!!
    Vele groetjes van groep 5a en Ilse