13 jaar India - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van maartje Brand - WaarBenJij.nu 13 jaar India - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van maartje Brand - WaarBenJij.nu

13 jaar India

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg maartje

15 Augustus 2020 | Nederland, Amsterdam

13 jaar geleden kwam ik aan in India. En ik ontmoette daar Kishor. Vandaag zou hij 22 jaar zijn geworden. Ik proost even op je lieve Kis ❤️
 
Mijn eerste ontmoeting met Kishor in Japthi,2007:

 Kishor

 Ik zie een lach, de mooiste
Ik voel alles stromen, zijn ogen, zijn stem en zijn gebaren
Ik voel hem binnenkomen in mijn hart
Ik ervaar een rijkdom van liefde
Alles in mij opent
 
Zijn kleding oud en vervallen
Op zijn lichaam een kaart van littekens
Hem lijkt het niet te deren
Hij ziet alleen mijn ogen, mijn lach en hoort mijn stem
Hij die het leven kan omdraaien
Hij die alleen het positieve ziet
Hij die in staat is je hart te laten stralen.
Ogen die twinkelen. Blijf jij ?
 
Ik kan alleen maar ja zeggen
Alles in mij voelt dat het klopt
Eindelijk op de plek aangekomen waar ik hoor te zijn
De geur, de armoede, de plekken op de muren
Ik zie ze niet
Ik zie liefde, ik zie blijheid, ik voel mijn hart open gaan
Hier hoor ik thuis
Een begin is gemaakt

  • 15 Augustus 2020 - 16:22

    Joop En Doortje:

    Hoi,Maartje.

    Zo zie je maar hoe snel de tijd gaat.
    Al 13 jaar geleden dat je daar je avontuur bent begonnen
    en kijk eens wat er in die tussentijd allemaal door jou tot
    stand gekomen is. Complimenten hoor.
    Hopend dat je de gelegenheid krijgt weer terug te kunnen gaan
    en je energie kwijt kunt daar.
    TRouwens weer een mooi gedicht!
    Veel groetjes ven Joop en Doortje

  • 16 Augustus 2020 - 09:12

    Emmie Pepping:

    Mooie verwoording van hoe diep geraakt en aangeraakt je bent Maartje.
    Zijn blijdschap in hotel Sharon tijdens het eten en de glans op zijn gezicht blijft me bij.
    Die glans is in heel Japti zichtbaar.

  • 16 Augustus 2020 - 10:19

    WV:

    Hoi Maartje,

    Hier word je koud van, wat mooi verwoordt.
    Een gedicht wat bij je blijf, Over zo’n mooi land met zulke mooie lieve mensen.
    Maartje ga zo door, dit is “jouw omgeving”, jouw plekkie.
    Japhti is Hiervoor een schitterende stichting.

  • 16 Augustus 2020 - 17:40

    Birgitte Van Groeningen:

    Lieve dochter ,

    Steeds als ik dit lees , word ik geraakt door de prachtige verwoording van dit gedicht .
    Zo waar , elke regel komt bij me binnen.Vanaf dag een dat ik hem zag gebeurde er ook wat met mij , en ik denk bijna bij iedereen omdat hij je liet stralen , deze gave had hij .
    Ja gewoon omdat hij zo zichzelf was en kon zijn vanaf het moment dat jij in zijn hart kwam .
    Maart , weet dat op energetisch niveau , jullie verbinding er altijd zal blijven en misschien alleen nog meer voelbaarder wordt juist in deze tijd dat je noodgedwongen in Nederland moet zijn .
    Dank voor je mooie gedicht , wat me raakt maar ook weer heel blij maakt omdat ik aan Kishor zijn grote glimlach en stralende ogen denk .
    Sterkte in deze afwachtende tijd . Liefs je mams.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

maartje

Mijn naam is Maartje Van den Brand. En ik woon in Amsterdam en reis af en toe naar in India.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 905858

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2007 - 01 Januari 2018

Een mooi project

Landen bezocht: