Verandering - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu Verandering - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu

Verandering

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg maartje

01 Augustus 2013 | India, Kundapura Railway Station

Even snel een berichtje, voor ik zo op mijn scooter stap naar de kinderen. Ondanks dat het hier ongelooflijk veel en hard regent, de toiletten soms overlopen, de kinderen gek worden als ze niet naar buiten kunnen, ik geen lange afstanden met de bus durf te nemen ivm ongelukken, dus ook gek wordt in het weekend, als ik niet weg kan, de wegen bijna allemaal kapot zijn, gaat het heel goed in Koni.

Ik had toen ik terug kom bedacht (ook om mijn gedachte even af te leiden) dat alles anders moest. En zo gezegd zo gedaan. Ik heb de klassen helemaal omgegooid, het schema aangepast en de groepen beter verdeeld op niveau. En het werkt fantastisch. Alle kinderen krijgen nu 1 op 1, Vino en Megana krijgen thuis scholing (gericht op het normale onderwijs hier in Karnataka), leespraat wordt langzamerhand steeds meer toegepast en in de middag krijgen de kinderen die het echt kunnen creatieve therapie en de andere krijgen yoga van mij. Kortom, er wordt steeds gerichter gekeken naar het kind en wat het kind nodig heeft, dat kan omdat alle basis voorzieningen na al die jaren hard werken, aanwezig zijn.

Helaas gaat het met Kishor niet zo goed, hij gaat snel achteruit en zijn lichaam laat hem in de steek. Hij zit nu bijna de hele dag in de rolstoel en kan niets meer zelf, maar (en daar kan iedereen een voorbeeld uit nemen) hij is (bijna) altijd vrolijk, zeker nu hij zijn nieuwe rolstoel heeft waarin hij perfect past. Ook heb ik na een maand Annaja weer opgehaald van thuis, hij was er ook niet goed aan toe, erg afgevallen, dikke enkels, slechte verzorging, maar ook hij kon lachen. Ik ga hem vaker ophalen, had ik bedacht. Ik geef zijn familie ook altijd extra medicijnen en fruit, zodat ze wat aansterken, het zijn gewoon echt arme mensen., die moeten overleven en keihard moeten werken.

Dit even voor nu, een paar leuke foto’s en ik probeer ook een filmpje erop te zetten.

Liefs Maart
Ps Marjo gefeliciteerd!


  • 01 Augustus 2013 - 08:45

    Koos:

    Goedemorgen Maartje,

    Wat triest voor Kishor, en wat blijf je toch goed bezig om het beste voor de kinderen te zoeken. Petje af en sterkte met de moeilijke momenten. Het wordt hier 30 graden vandaag, dus stuur gerust wat regen deze kant op. Zulke blije kinderen, deze filmpjes zouden goed zijn voor veel kinderen hier, die denken dat alles maar vanzelf gaat. Liefs koos

  • 01 Augustus 2013 - 09:07

    Birgitte Je Mams,:

    lieve maart ,
    Weer ontroerend mooi , wat je ons allemaal vertelt ,, en laat zien op de foto,s hoe je kinderen bezig zijn met /in hun eigen activiteit..De filmpjes , zeggen alles . met oa. kleine Vino , die daar gewoon een les yoga van je zit te kopiëren,en het is heerlijk om dan op de achtergrond je altijd zo vrolijke lach te horen .
    Maart , wat heb je in die 6 jaar veel bereikt . En nog steeds ben je bezig met veranderingen ,zodat je kinderen optimaal van het leven wat jullie ze geven , kunnen genieten .
    Om zo je ochtend te beginnen , met dit mooie verhaal ,is heerlijk ,en maakt me heel blij .
    Heel veel succes met Heidi , bijzonder dat ze je komt helpen met/bij de " leespraat methode."
    Sterkte met Kishor , en fijn om te zien hoe hij zijn mooie oogopslag behouden heeft . Ook Annaja zag er gelukkig uit . Iedereen die hem kent , weet ,hoe blij hij is om bij jullie te zijn .Lief ,wat zet je veel neer .
    Liefs van je mams ,

  • 01 Augustus 2013 - 09:44

    Marlous:

    De kinderen boffen maar met jouw zorg en liefde!
    Een kus voor allemaal en veel sterkte voor Kishor.
    Liefs, Rick en Marlous

  • 01 Augustus 2013 - 12:27

    Roeland:

    Lieve Maartje,

    Terwijl hier de temperatuur langzaam naar de 30 graden loopt, de straat omgebouwd is tot een uitvergrote markt waar vele toeristen slenterend de dag proberen in te vullen, kijk ik met veel plezier naar de filmpjes, foto's en jouw verhaal. Wat goed, dat je het weer aandurft alles om te gooien om zo een nog beter resultaat te bereiken. Dat dit lukt zie je aan die genietende vrolijke kinderen. Jammer,dat het met Kishor minder gaat. Maar dankzij de goede opvang en jouw hulp blijft hij vrolijk en dat zal zeker ook naar de anderen uitstralen.
    Zoals je weet komt na regen altijd zonneschijn. Dus zullen de ongemakken ook van tijdelijke aard zijn.
    Alle goeds en liefs,

    oom Roeland




  • 01 Augustus 2013 - 14:22

    Riny:

    Als je het filmpje ziet moet je vanzelf lachen om die blijen en enthousiaste gezichten, sterkte met alles .
    Riny

  • 03 Augustus 2013 - 23:37

    Heidi Van Ginkel:

    Wát heb ik een zin om te komen en, al is het slechts voor even, met deze kinderen aan de slag te gaan! Petje af voor Maartje!

    Heidi van Ginkel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kundapura Railway Station

maartje

Mijn naam is Maartje Van den Brand. En ik woon in Amsterdam en reis af en toe naar in India.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1586
Totaal aantal bezoekers 909204

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2007 - 01 Januari 2018

Een mooi project

Landen bezocht: