Visum.. - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu Visum.. - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu

Visum..

Blijf op de hoogte en volg maartje

10 Februari 2013 | India, Kundapura Railway Station

Dag lieve mensen,
Vanuit een mooi wit Den Haag even een berichtje naar jullie. Ik ben nu ongeveer 6 weken in Nederland en ik heb veel kunnen doen voor de stichting, al mijn vrienden en familie kunnen bezoeken en ik geniet van het samen zijn met Carlijn. Het was heel fijn om zo warm ontvangen te worden in een land waar je al bijna 3 jaar niet meer bent geweest, bijzonder dat ik nu echt voel hoeveel mensen met mij en de kinderen hebben meegeleefd. Ook heb ik mij gerealiseerd hoeveel mensen er iets goeds willen doen voor de kinderen in Koni, er zijn weer giften binnen gekomen van verschillende instanties en velen mensen willen ons ook weer in toekomst bijstaan, kortom, mooier kan niet.

Ik heb besloten om toch nog een jaar langer in India te blijven. India is mijn thuis en daar hoor ik voorlopig nog even, ik ga het natuurlijk wel beter combineren met Nederland, dus ik zal vaker terugkomen, vooral om bij Carlijn en familie te zijn. Ik kan en wil nog heel veel gaan betekenen voor de kinderen in Koni, maar wellicht kan ik ergens anders in India ook nog andere kinderen met een speciale beperking gelukkig maken, door een steentje bij te dragen. Dit verhaal wordt zeker vervolgd. Maar goed, eerst terug..

De laatste week ben ik natuurlijk ook heel erg bezig met de terugkeer naar India. Want ik wil het liefst as vrijdag terug vliegen naar de kinderen, die met smacht op mij zitten te wachten en ik ook op hun. Maar helaas zit het niet mee. Ik heb 3 weken geleden mijn visum papieren in geleverd bij de ambassade in Den Haag, maar nog geen antwoord. Ik weet dan ook niet of ik vrijdag terug kan vliegen. Shobha zit hele dagen in de tempel te bidden, en ik zeg eerlijk, dat ik ook af en toe een schietgebedje doe, we wachten af en ik hoop deze week meer duidelijkheid te krijgen.

Gelukkig weet ik dat ik mij niet heel erg ongerust hoef te maken over de kinderen. Ik heb geregeld dat er 2 goeie vrijwilligers aan de slag zijn en die blijven nog zeker een paar weken, daarnaast zijn er natuurlijk de lerares (thesaswini) Chetena en Shobha. En ik bel natuurlijk om de dag om te vragen of alles goed gaat en krijg soms ook nog even een van de kinderen aan de telefoon en het gaat goed met ze, dat weet ik en dat voel ik.

Dat even voor nu, mocht ik deze week iets horen over mijn visum, zijn jullie de eerste die het horen.

Liefs en dank voor een warm welkom in Nederland,

Maart


  • 10 Februari 2013 - 12:08

    Charlotte:

    Lieve Maart,
    Gelukkig geniet je hier met volle teugen van iedereen en alles ondanks dat je visum nog niet geregeld is. Je moet maar denken: een week duurt lang dus wie weet. Hopelijk is een week hier dan geen Indiase week.
    Succes met alles.
    Liefs Charlotte

  • 10 Februari 2013 - 12:15

    Karlijn:

    heey maartje! leuk dat je weer in nederland bent en je dr van geniet! Maar het verbaas me ook niks dat je toch maar weer een jaartje dr aan vast plakt! haha! Mijn zus en haar vriend willen over n paar maanden komen helpen als je nog hulp nodig hebt, ze werken allebei in de zorg, met moeilijk opvoedbare kinderen en verstandelijke beperkte, dus ik denk dat je wel wat aan ze zal hebben :) ik zal haar je contact gegevens geven! ow en misschien kom ik stiekem ook wel langs als ik genoeg kan sparen en dr tijdens mn phd even tussen uit kan!! xx

  • 10 Februari 2013 - 12:24

    Riny:

    Hallo Maartje

    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt in Nederland. je hebt het ook wel verdient. Van je moeder heb ik al hele verhalen gehoord en ook dat je nog geen visum hebt. Maar het is nog geen vrijdag, dus hou goede moed.
    Tot de volgende keer
    Riny

  • 10 Februari 2013 - 13:26

    Marjet:

    Gewoon even een dikke kus vanuit een verkleed Limburg, al doe ik niet meer mee, maar weet je nog, die ene Carnaval hier...??? We houden gewoon contact en ik roep ook af en toe naar boven, dat ze wat duwtjes geven hier en daar... XX T.Marjet.. :-) :-)

  • 10 Februari 2013 - 13:36

    Mieke:

    Hoi Maartje,

    Nu ben ik toch benieuwd... in India verlangde je (zeker na zo'n lange tijd!) naar NL maar verlang je nu net zo sterk terug naar India? We mailen wel een keer.

    Groetjes, Mieke

  • 10 Februari 2013 - 18:46

    Marcomexico:

    heel veel succes met je visum, altijd weer spannend zoiets .
    verder , de tijd dat je nog in Holanda bent ,geniet ervan , doe
    ''voor mij'' een rondje albert cuip , een fricandel speciaal , een
    heineken en kus aan iedereen !!

  • 10 Februari 2013 - 19:30

    Bernadet:

    Ha lieve Maart, Gelukkig is vrijdag nog ver weg en wij duimen hier met z'n allen dat het wonder vóór die tijd mag geschieden ;-) Fijn dat je zo geniet van Carlijn en Nederland. We hebben contact!
    Veel liefs!

  • 10 Februari 2013 - 20:31

    Margot:

    Hoi Maart, geniet dat je in Nederland bent en succes met je visum. Liefs de Kramertjes

  • 11 Februari 2013 - 09:02

    Tessa:

    Hi maart veel succes met die visum en als het voor jou goed voelt er een jaar aan vast te plakken moet je dat doen liefs tess

  • 11 Februari 2013 - 12:45

    Joop En Doortje:

    Hallo Maartje en carlijn, leuk dat je een bericht hebt geschreven zodat we weer een beetje op de hoogte zijn. Het is alleen een erg vervelende zaak rondom het verkrijgen van je visum.maarja,laten we maar optimistisch blijven.fijn te kunnen lezen dat je kids het goed maken,buiten dat ze jou natuurlijk erg missen. Nou Maartje,heel veel groetjes van ons, ook voor carlijn, we volgen het allemaal wel. Dikke knuffel van ons, Joop en doortje

  • 11 Februari 2013 - 13:55

    Leontien:

    Hai Maartje, toevallig had ik het deze week nog met een vriendin over jou en je kids in India.Ik vroeg me al af of je weer terug was. Fijn te horen dat je hier zo geniet. Het is ook wel lekker weer eens een aantal weken achtereen hier te zijn bij je eigen familie en friends, maar ja dat je weer terug verlangt naar de kids, dat had ik niet anders verwacht :-)

    Ik hoop voor je dat je tijdig je visum hebt, wat is dat toch steeds weer iets vervelends er bij he.
    Wens je in elk geval veel succes er mee en natuurlijk straks in India weer. Je blijft vast knuffelen het 1e uur daar :-) Bye bye, liefs Leontien.

  • 12 Februari 2013 - 13:24

    Roeland:

    Lieve Maartje,

    Vandaag de carnavalsattributen opgeborgen en de kleding in de wasmand gegooid. Het waren weer mooie en gezellige dagen, maar het is nu genoeg geweest. Wat vervelend, dat je zo in spanning wordt gehouden en onzeker blijft over je vertrek. Hopelijk haal je het vliegtuig toch nog op vrijdag. Het verbaast me niks, dat je weer voor een jaar "bijgetekend" hebt. Wat zullen de kinderen en leiding daar blij mee zijn. Fijn dat je het hier zo naar je zin hebt gehad samen met Carlijn en zoveel mensen weer ontmoet hebt. Ook al zit ik daar niet bij, maar ja... via deze berichten blijf ik contact houden. Net je moeder nog aan de lijn gehad. Zij is op weg naar jou en heeft me over alles op de hoogte gebracht (i.v.m. carnaval had ik je bericht nog niet gelezen).
    Alle goeds en ik duim voor je visum.
    Liefs,
    oom Roeland

  • 12 Februari 2013 - 15:38

    Joke:

    Ma chere,

    Via Birgit heb ik je mail ontvangen. Ik hoop voor je. dat je het weekend in India zult zitten. Trouwens Birgit verheugt zich nu al op eind van dit jaar om er weer naar toe te kunnen!

    Veel werkgenot en plezier in het verre oosten.

    Joke (Amsterdamse tak)

  • 12 Februari 2013 - 22:16

    Simone Nieuwenhuis:

    Lieve Maart,
    Fijn dat Carlijn en jij zo genieten en dat je iedereen kon bezoeken die je gesteund heeft. Gelukkig heb ik je nog even bij Lisa gezien met de vriendinnen. Wat zullen de kinderen weer blij zijn je te zien. Zal met ons woensdag groepje, met mama, even met Boven bellen voor je visum. Moet lukken met al die oud katholieken bij elkaar! dikke kus Simone

  • 14 Februari 2013 - 13:21

    Frans En Carla:

    Dag lieve Maartje,

    Zojuist door je moeder via de mail op de hoogte gebracht van dit adres.
    Uiteraard duimen wij dat je vrijdag dit witte Nederland mag verruilen voor het warme India om je daar weer verder te kunnen inzetten voor de mensen daar. Fantastisch hoor. Fijn te lezen dat je van plan bent vaker naar Nederland te komen om ook aan je eigen gevoelsleven nog meer inhoud te kunnen geven. Zo maak je twee mensen blij ;-))
    Veel succes, dikke kus en een goede reis toegewenst.
    Frans en Carla (Amsterdamse tak)

  • 16 Februari 2013 - 10:41

    Jan Van Geel:

    Hoi Maartje,

    Ad wil graag jouw telefoonnummer!
    Zou je dat naar mij kunnen sms-en.
    0620449151


    Groet,
    Jan

  • 25 Februari 2013 - 10:34

    Hester:

    En... Is het gelukt?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kundapura Railway Station

maartje

Mijn naam is Maartje Van den Brand. En ik woon in Amsterdam en reis af en toe naar in India.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1930
Totaal aantal bezoekers 908682

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2007 - 01 Januari 2018

Een mooi project

Landen bezocht: