Met de kids naar Goa! - Reisverslag uit New Delhi, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu Met de kids naar Goa! - Reisverslag uit New Delhi, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu

Met de kids naar Goa!

Door: maartje

Blijf op de hoogte en volg maartje

27 November 2009 | India, New Delhi

Dag lieve mensen,
De tijd gaat zo ongelooflijk snel, over 2 weken ben ik alweer thuis!

Gister vroeg een van de vrijwilligers, hoe ik ooit de kinderen achter zou kunnen laten en of de kinderen het zouden kunnen accepteren. Ik weet en besef dat de kinderen nu heel erg aan mij zijn gehecht, de meeste hebben nog nooit zolang iemand gehad die voor hun zorgde, maar ik weet gelukkig ook, dat de meeste dusdanig gehandicapt zijn dat het gemis niet lang zal duren, zeker als het goed met ze gaat. Voor mijzelf zal dat een stuk moeilijker worden, maar goed, zo ver is het natuurlijk nog niet! Ik besef me wel elke keer als Nederland weer in het zicht komt, hoeveel ik van de kinderen hou en aan ze gehecht ben.
Dat komt misschien ook omdat ik net 3,5 dag non-stop bij de kinderen ben geweest, we hebben het weekje Goa namelijk weer herhaald. Drie volle dagen op het strand, intens genieten, zwemmen, spelen, lekker eten en totaal vermoeid thuiskomen, maar met ongelooflijke happy kinderen. Het was zo fijn om de kinderen zo gelukkig te zien. Vandaag had ik de vrijwilligers vrij gegeven en ben ik nog even langs Japthi gegaan, al de kinderen lagen uitgeteld voor de televisie, maar zodra ze mij zagen wilde de meeste alweer met de trein terug naar Goa, haha dat zal ik nog wel even horen! Morgen grote boodschappen doen en zondag beginnen met het schilderen van de muren. We hebben de muren namelijk opnieuw moeten stuken omdat ze vol zaten met bad bugs, de naam zelf zegt genoeg!
Het is zo fijn dat we dit soort dingen kunnen doen, zonder steun vanuit nederland was dit allemaal nooit gelukt.

Het bezoek van mijn vader heeft veel goeds gedaan, hopelijk horen we snel wanneer we kunnen beginnen met bouwen. Het was ook heel fijn om Jasper en Nadja te zien, heerlijk om weer even bij familie te zijn.

Ik kijk er heel erg naar uit iedereen weer te zien, niet alleen is het heerlijk om gewoon weer alleen maar nederlands te praten en te horen, maar wat ik het meeste mis zijn mensen waarbij ik gewoon mezelf kan zijn. De vrijwilligers hebben hard gewerkt in Goa en proberen hun best te doen met de kinderen, maar je merkt toch wel echt dat ze net 20 zijn, Manja ik heb je gemist en volgend jaar moet je weer mee!

Geniet van de foto’s, ze spreken voorzich,

Veel liefs en tot heel snel,
Maart




  • 27 November 2009 - 14:50

    Mieke Houg:

    Maart
    wat een plannen allemaal. Wat fijn dat je over twee weken een beetje bij kunt komen. Wat een blije foto'sen wat zien de kinderen er goed uit. Ik geniet erg van je verslagen en leef met jullie mee.
    Heel veel liefs mieke

  • 27 November 2009 - 14:50

    Mieke Houg:

    Maart
    wat een plannen allemaal. Wat fijn dat je over twee weken een beetje bij kunt komen. Wat een blije foto'sen wat zien de kinderen er goed uit. Ik geniet erg van je verslagen en leef met jullie mee.
    Heel veel liefs mieke

  • 27 November 2009 - 14:55

    Tessa:

    Agossie wat schattig zeg

  • 27 November 2009 - 16:13

    Hannie:

    Maartje, wat is de het nummer van de bankrekening, ik ben deze kwijt en wil komende maand weer iets overmaken. Goed werk wat je doet, heb al veel mensen hierover aangesproken. Ga zo door.
    groetjes Hannie en Mieke

  • 27 November 2009 - 16:26

    Manja:

    Lieve Maart, ahh wat zien ze er allemaal fantastisch uit en wat is de tijd eigenlijk omgevlogen. Had het er net nog met papa over dat ik een jaar geleden nog bij je was, het lijkt wel vorige week. Maart en wat ziet Rakshita er goed uit, ze staat zomaar rechtop, wie had dat gedacht. Je hebt kei hard gewerkt. Ben blij je over een paar dagen weer te zien enneh... ik neem je uitnodiging graag aan en kom volgend jaar terug!!
    Dikke kus en tot heeeel snel.

  • 27 November 2009 - 18:32

    Marjet:

    Dag lieve Maart, wat heerlijk, dat je zoiets kan doen en denk, dat jij net zo genoeten hebt als de kids, al zal het best wel vermoeiend zijn. Maar kan me ook voorstellen, dat je net zo zal genieten om weer even naar huis te komen en leuke tijd ook om daar te zijn. Hier alles in sinterklaas stemming, al wil het dichten nog niet erg lukken. En veel cadeautjes bestel je tegenwoordig per internet en dan maar hopen, dat ze er op tijd zijn. Maar leef maar mooi naar je terugkomst toe, maar ach, die twee weken zijn zo om. Al is het hier, na heel lang warm te zijn geweest, nu echt sint weer, dus maar dikke kleren meenemen.

    Liefs en dikke kus,
    Marjet


  • 27 November 2009 - 20:30

    Charlotte:

    Inderdaad leuk om die kinderen zo blij te zien en te genieten van hun "vakantie" elders. Je schrijft nog wel dat je het leuk vind om naar "huis" te gaan.Blijkbaar is Nederland dus toch nog je thuis. Gelukkig kun je op beide plaatsen "thuis" zijn en dat moet je ook maar zo houden.
    Het ga je goed.
    Charlotte

  • 28 November 2009 - 09:03

    Koos:

    Lieve maart, waarschijnlijk ben ik de derde tante die aan je schrijft. Kan mij niet heugen dat dat mij ooit is overkomen! lekker aan zee, als ik hier naar buiten kijk is het donker en regent het en zingen we "zie de maan schijnt door de bomen" Annie niet hoor, die hoest en is wat verkouden. Ga zo meteen weer naar oma en als je de kans ziet zou je ook nog even bij haar langs moeten gaan. Als ze wakker is, kun je echt plezier met haar hebben.Ja en verder weet je dat ik je geweldig vind en als het niet zover was, zou ik je zoveel als ik kon komen helpen. dag dag liefs koos

  • 28 November 2009 - 09:21

    Fem:

    Lieve Maart,

    wat zien de kids er goed en happy uit! Heerlijk om die foto's altijd te kijken! Geniet straks lekker van je weekjes in Nederland. (tis wel erg koud hoor!) en dan maar weer lekker terug naar die lieve schatten!

    Liefs,
    Fem

  • 28 November 2009 - 15:21

    Franky:

    Lieve Maart, al heel lang lees ik al je berichten, hoe ze in mijn mail gekomen zijn weet ik eigenlijk niet eens. Zo geweldig wat je daar doet, wat doe jij goed! Ga je dadelijk echt hélemaal terug naar Nederland???? Ik kan het me bijna niet voorstellen! Ik zit al weer 3 jaar in Spanje...iiihhhh.....heb het geweldig, mijn eigen praktijk zal over ongeveer een maand realiteit worden! Yes
    Wens je heel veel goeds Maart, genieten, genieten, genieten! Dikke kus, Franky

  • 30 November 2009 - 12:47

    Aren:

    Maart,
    Wat te gek om de kids zo happy te zien!!
    Bij IDFA weer een docu gezien, weliswaar over kinderen in Afghanistan, waarbij er zo slecht wordt gezorgd voor ze, vreselijk!
    Ben heel blij en trots dat jij dit doet! En over 2 weken gaan we daar eens een flink borreltje op drinken.
    Tot dan, dikke kus Aren

  • 13 December 2009 - 20:57

    Daniela:

    Hi Maartje!!

    I'm so happy looking this photos... I hope that everything is fine... A big kiss for all

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

maartje

Mijn naam is Maartje Van den Brand. En ik woon in Amsterdam en reis af en toe naar in India.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 910116

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2007 - 01 Januari 2018

Een mooi project

Landen bezocht: