visum - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van maartje Brand - WaarBenJij.nu visum - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van maartje Brand - WaarBenJij.nu

visum

Door: maartje

Blijf op de hoogte en volg maartje

28 December 2009 | Nederland, Amsterdam

Dag lieve mensen,

Het is niets voor mij om zo lang stil te zijn, sorry.
Ten eerste wens ik iedereen natuurlijk al het beste voor 2010 en ik wil iedereen heel erg bedanken voor de steun van het afgelopen jaar.

Japthi heeft door jullie zoveel bereikt en de kinderen gaan zo ongelooflijk goed, dank jullie wel, Het liefst wil ik iedereen op noemen die iets heeft gedaan, maar dan wordt dit mailje wat lang, hopelijk komt het zo ook aan.

Een paar hoogte punten van het afgelopen jaar:
* Arun kan lopen door een geslaagde operatie aan zijn voeten, en heeft een goed gehoorapparaat zodat hij naar een normale school kan
* Rakishita kan weer lopen door veel oefenen en haar rollator
* Gauwery en Greeshma hebben een plekje gekregen in japthi waar zij heel gelukkig zijn
* ieder kind heeft een eigen lesprogramma en speelgoed en we hebben 3 rolstoelen
* Kishor en Jaya Kumar hebben helmpjes om hun hoofd te beschermen en zijn door het minder vallen heel erg vooruit gegaan
*we hebben 2 helpervrouwen kunnen aannemen, die fantastisch zijn met de kinderen
*Alle kinderen krijgen de juiste medicatie en hoeven minder vaak opgenomen te worden
& de kinderen dragen elke dag goede kleren (veel uit Nederland!)
*De Stichting heeft veel donateurs die Japthi blijven steunen.

Maar natuurlijk het mooiste is:
Er komt een nieuw Japthi, op een prachtige plek met een super gebouw, allemaal dankzij jullie!

Helaas is er ook wat minder nieuws en dat is dat mijn visum is afgewezen. Ik wacht nu al 3 weken op goed nieuws en het is soms moeilijk om positief te blijven. Het maakt me soms boos omdat ik nu alweer word tegen gewerkt, terwijl het enige wat ik wil is bij de kinderen zijn en goed werk doen. Maar goed ik moet positief blijven en hopelijk mag ik volgende week terug, dat is mijn enige wens voor 2010..

Lieve mensen hopelijk volgende keer weer een bericht uit India.

Liefs Maartje
ps als het niet lukt met het visum, gaan we gewoon de publiciteit opzoeken!

  • 28 December 2009 - 15:14

    Tessa:

    OOOOOOOH wat vervelend Maart, bah bah bah. Had nog wel happy thoughts uitgezonden naar je, niet gelukt helaas. Blijven ademhalen Maart en wellicht vlieg je volgende week weer naar 'huis'. Heel veel liefs en sterkte van mij

  • 28 December 2009 - 15:48

    Natascha:

    Hi lieverd wat ontzettend vervelend van je visum. Dont give up! Vanuit ZA stuur ik je positieve kracht toe.

    Veel liefs en een zoen

  • 28 December 2009 - 16:22

    Charlotte:

    Hoop doet leven en voorlopig gaan we daar maar van uit. Sterkte met alles en ook voor jou een heel goed 2010 met veel tijd bij je kids.
    Charlotte

  • 28 December 2009 - 16:29

    Piet:

    Met zoveel mensen die voor je duimen moet het toch een keer lukken lijkt me.
    Hou vol

  • 28 December 2009 - 16:41

    Bernadet:

    Wat een ge-eikel (sorry) dat je visum is afgewezen!!! Helaas blijft de bureaucartie ondoorzichtelijk. Maar blijf hopen, Maartje! Het komt echt goed en ik doe graag mee aan wat publiciteit zoeken daar waar dat zinvol is.
    Bernadet

  • 28 December 2009 - 17:17

    Naomi:

    Lievie..wat geweldig allemaal! Ben zo trots op je!!! :). Blijf positief over het visum verhaal!!
    dikke kussies..enne blijf goed werk doen in 2010..helemaal TOP wat je doet!

  • 28 December 2009 - 19:28

    Koos:

    Reken maar lieve meid, op wat voor manier dan ook je moet dat visum krijgen. Wat je allemaal doet en gedaan hebt is voor India. liefs en ik blijf je volgen. Koos

  • 29 December 2009 - 11:06

    Hubertine:

    lieve Maartje,
    Je hebt de goede instelling en het zal vast lukken met je visum, DAT MOET GEWOON!!!.
    Wij wensen je het allerbeste en heel veel succes met je werk.
    vriendelijke groeten Hubertine.-

  • 30 December 2009 - 12:37

    Fem:

    Lieve Maart,

    2009 was een mooi jaar voor Japthi. Hopelijk wordt 2010 nog beter!!! Wat vervelend van dat visum. Ik hoop dat je het toch kan krijgen en binnenkort weer bij de kids bent. Jij ook het allerbeste voor 2010!

    Liefs,
    Fem

  • 31 December 2009 - 13:38

    Dita:

    he bah... dat jij en Japthi nu de dupe worden van de nieuwe visumregels...

    Sterkte en ik duim voor je dat je toch nog een oplossing kunt vinden!

  • 02 Januari 2010 - 17:38

    Francesca:

    Lieve Maartje,

    Allereerst wens ik jou een heel mooi, gelukkig nieuwjaar. Ik hoop met je mee dat jij je visum krijgt, zodat jij je mooie werk daar kan voortzetten.
    Je hebt ontzettend veel bereikt en zeker in een land als India is dat een enorme prestatie, want het is niet gemakkelijk om daar het een en ander voor elkaar te krijgen.

    Gelukkig nieuwjaar :)

  • 03 Januari 2010 - 11:57

    Roeland:

    Op de eerste plaats natuurlijk mijn allerbeste wensen voor jou persoonlijk. Op de tweede plaats voor jouw kids in Japthi en jouw buitengewoon succesvolle project daar. Een voorspoedige nieuwbouw, zodat 2010 voor jou en de kinderen niet meer stuk kan. Dat visum komt wel goed. Je hebt hier al vaker vervelende ervaringen mee. Waarom moet dat toch zo moeilijk gaan? Of je nog in Nederland zit, weet ik niet, maar ik hoop je een volgende keer weer te treffen.

    Liefs, oom Roeland.

  • 07 Januari 2010 - 09:19

    Trouwe Lezer:

    Allereerst een heel gelukkig 2010 gewenst! Moge al je wensen maar uitkomen!

    Na het aanstellen van die nieuwe visum-wet wordt er wel erg krampachtig gedaan over het geven van visa aan personen die vrijwilligerswerk willen verrichten in India. Is het land nu echt te trots om vrijwilligers te willen ontvangen die de bevolking uit de lagere kastes helpen? Of zijn deze mensen het niet waard om hulp te krijgen?
    Verbaas me hier elke keer weer over...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

maartje

Mijn naam is Maartje Van den Brand. En ik woon in Amsterdam en reis af en toe naar in India.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 908682

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2007 - 01 Januari 2018

Een mooi project

Landen bezocht: