mooie dag - Reisverslag uit New Delhi, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu mooie dag - Reisverslag uit New Delhi, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu

mooie dag

Door: maartje

Blijf op de hoogte en volg maartje

02 Juni 2008 | India, New Delhi

Even een kort berichtje na een mooie dag!

Japhti gaat echt heel goed, ik ben echt blij, de kids zijn rustig en zijn nu eigenlijk bijna allemaal aan het leren. De 2 nieuwe helpervrouwen doen het erg goed en zullen waarschijnlijk ook nog blijven. Ik betaal een deel van hun salaris mbv de gulle giften uit NL, en we kunnen dit minstens 2 jaar volhouden. Erg mooi dus. Daarnaast heb ik vorige week een vergadering bijgewoond van de Raad van de Kinderen bescherming en heb ik een uur lang mijn zegje mogen doen over Kutti. Ze waren erg onder de indruk en gaan nu echt actie ondernemen...We zullen zien. Deze week krijgen we een nieuwe vrijwilliger erbij (Duitser van 19jr en blijft 1jr). Jorn (NL jongen ) blijft tot eind juli. Ik zal dus gaan werken met 2 jongens, weer iets heel anders.

En dan vandaag. Zo trots als een moeder was ik vandaag; Arun mocht naar school. Hij begint in de eerste klas, maar ik denk dat hij al snel zal worden overgeplaatst naar de 2de, we hebben heel hard geoefend. Zijn moeder zou er ook bij zijn, maar die belde vanochtend 10 minuten van te voren af, pijnlijk. Maar Arun was als nog zo blij. Morgen neem ik foto's dat was ik vandaag vergeten. Het is echt een school uit de Middeleeuwen.

Ook kregen we bezoek van een nieuw jongetje, 6 jaar, doofstom. En ik vind hem nu al leuk. Als hij komt, wordt het ook een speciaal kindje die les zal gaan krijgen in het ziekenhuis ivm met spraak therapie.

Goed dat even kort, morgen foto's van de school. Nu me psychisch voorbereiden op het eten koken, wat ik dus niet kan, en dan waarschijnlijk ook el zal overlaten aan mijn gasten (andere vrijwilligers).

Liefs Maart

ps ik begin de vrijdag avondjes in de kroeg (deed ik natuurlijk alleen op vrijdag ) nu wel soms te missen. Gelukkig komt er snel bezoek.

  • 02 Juni 2008 - 13:28

    Lien:

    Lieve Maart, heb zo lang niks van me laten horen maar vind het heerlijk om je berichtjes te blijven ontvangen en heb dan altijd het gevoel dat ik dicht bij ben! Over 2 weken zit ik in A'dam voor een bruiloft van een goede vriendin. Zal aan je denken. Hier in de Kaap alles okay. Politiek gezien een beetje onrustig maar met ons alles goed! Veel dikke kussen van mij en keep up the excellent work!! XX

  • 02 Juni 2008 - 14:42

    Koos:

    Ze vroegen,bij deze mail , of ik jouw mailtjes nog wil ontvangen. Stomme vraag, natuurlijk wil ik dat. Ja die vrijdag in de kroeg missen, dat moet ook heel erg zijn, maar waarom ga je daar niet zoiets opzetten, al die vrijwilligers kennen dat probleem!!! leuke foto's weer en dat je de kinderen nu zover hebt dat ze ook les krijgen, geweldig. Ik ben bang dat je de rest van je leven die vrijdagavonden zult moeten missen, want je kunt daar toch niet meer weg!!!!liefs Koos

  • 02 Juni 2008 - 19:03

    Rob:

    ik lees iedere keer de berichten met genoegen maar vooral met bewondering !!
    liefs Rob vd V

  • 03 Juni 2008 - 11:30

    Je Mams :

    Dag lieverd ,heerlijk om zo `n bericht van je te krijgen .Het voelt alsof eindelijk je gebed verhoord gaat worden ,waar je zoveel positiviteit in hebt gestopt . Je laat ons zien dat het vertrouwen in jezelf, om te geloven waar je je voor hebt ingezet niet en door niemand te niet gedaan kan worden. .Knap hoor ,zeker in de omstandigheden waarmee jij te maken hebt .Blijf hier maar mee door gaan ,dat is ook leuk voor ons ,die op een afstand mogen mee kijken ,en zo kunnen zien hoe mooi de financiele steun, die zij je geschonken hebben ,omgezet wordt in liefde voor het project. .Succes met alles en een dikke knuffel ook aan je kinderen . liefs ook voor Shobha.je mams Birgitte .

  • 04 Juni 2008 - 11:06

    Ria-langenbach:

    Hallo maartje erg leuk weer wat te lezen het berichtje van 2 juni fijn dat het rustig is voor jou zelf ook beter en wat doe je toch goed werk daar voor de kinderen en je hebt weer wat meer hulp altands goede krachten dat is voor jou belangrijk natuurlijk nu vele groetjes uit schiedam we blijven je volgen goei ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

maartje

Mijn naam is Maartje Van den Brand. En ik woon in Amsterdam en reis af en toe naar in India.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 568
Totaal aantal bezoekers 908725

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2007 - 01 Januari 2018

Een mooi project

Landen bezocht: