voor sommige again - Reisverslag uit New Delhi, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu voor sommige again - Reisverslag uit New Delhi, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu

voor sommige again

Door: maartje

Blijf op de hoogte en volg maartje

11 April 2008 | India, New Delhi

Dag lieve mensen,

Eindelijk heb ik echt goede boodschappen gedaan voor Japhti. Er was mij weer van alles beloofd, maar niets gebeurde. Dus..heb ik het van het weekend maar gewoon zelf gedaan ( net hulp Shobha natuurlijk). We hebben de elektricien langs laten komen en het hele gebouw wordt opnieuw voorzien van elektriciteit. Ook heb ik 6 nieuwe deuren besteld en de oude worden opgeknapt. Een wasmachine met droger en de ijskast zijn vandaag geleverd. Volgende week komen 10 matrasjes om op te slapen en een nieuwe waterfilter komt morgen. Nu alleen nog warm water en dan durf ik eindelijk te zeggen dat Japhti een beetje begint te lijken op een normaal weeshuis en allemaal dankzij de steun uit NL. Oh ja, Harry en Door, de prachtige picknicktafel komt ook naar Japhti.

In mei krijgen we 2 nieuwe vrijwilligers en dan kunnen we het lesgeven ook weer een beetje gaan oppakken, want dat schiet er nu nog wel eens bij in ( we zijn maar met zijn 2tjes nu Femke ons heeft verlaten).
Donderdag gaan we met de kleintjes Pavan,Divia en Arun naar het ziekenhuis. Pavan krijgt hopelijk medicijnen voor zijn hyperactive gedrag, niet te doen die kleine! En Divia en Pavan hebben ook beide een spalk nodig, hoop dat het gaat lukken.

Ik heb wat filmpjes proberen te maken, hoop dat die goed te zien zijn.

Het is hier warm en het lijkt alsof iedereen een beetje last heeft van algehele moeheid. Een regenbui zou goed zijn!
Mijn huisje in NL is als het goed is verhuurd tot volgend jaar maart, dus...het ziet er naar uit dat ik hier nog wel even blijf. Maar ik merk ook wel dat ik af en toe echt even een break nodig heb van alles. Japhti is een prachtig project en het maakt me erg gelukkig, maar ik draag het wel dag en nacht met mij mee. Mijn familie komt gelukkig snel en dan kan ik lekker een weekje uit rusten.

Wordt vervolgd,

veel liefs Maartje

ps Tesje bijna gefeliciteerd!


  • 11 April 2008 - 09:53

    Marc:

    nou , dat zijn goede berichten. Dingen die voor ons heel normaal zijn , blijken daar toch nog een luxe te zijn ! Meisje , even vol houden , en dan kun je je lekker laten verwennen een weekje . Even bijtanken ! Ga er flink van genieten en nieuwe energie op doen voor je kids . Kus van mij

  • 11 April 2008 - 10:10

    Charlotte:

    Ik sluit me geheel bij Marc aan. Nog even en dan lekker met je familie even over andere dingen praten en vooral andere dingen doen. Probeer het dan even helemaal los te laten. Dan kun je er daarna weer met frisse moed tegenaan.
    Succes met alles. Charlotte

  • 11 April 2008 - 10:11

    Hanneke Dragtsma:

    Lieve Maartje,

    Tot mijn verrassing kreeg ik dit berichtje van je, wat ben je fantastische dingen aan het doen!!!Ik wens je heel veel sterkte en plezier toe,

    hartelijke groet,
    Hanneke (maatschappelijk werk Postjesbuurt)

  • 11 April 2008 - 11:01

    Tamara:

    Wauw Maart wat super dat je dat allemaal weer voor elkaar hebt gekregen!
    Dikke kus

  • 11 April 2008 - 11:31

    Margreet:

    Lieve Maart,
    Grote bewondering!! En goed je weer even te zien (op tv). :-)

  • 11 April 2008 - 16:10

    Ilona:

    Dag Maartje,
    Ik heb je sinds kort gevonden op waarbenjinu en met ingehouden adem al je 'avonturen' gelezen. En dan dacht ik dat ik gekke dingen had meegemaakt in de voormalige Sovjet Unie :-) Verder is er zomaar een jaar voorbij. Onderstaand onze correspondentie, toen moest alles nog beginnen. Zomaar even bijgesloten om je te laten glimlachen! Geniet met volle teugen van je familie-bezoek. Nu is het jou beurt om even voor je te laten zorgen. Laat dat gewoon maar toe. Hartelijke groet voor nu!
    Ilona
    -----Original Message-----
    From: Ilona van de Braak
    Sent: 28 February 2007 16:40
    To: maart77@hotmail.com
    Subject: RE: boekje

    Dag Ilona,
    Ik heb je mail adres gekregen van mijn vader, Jan vd Brand. En ik
    hoorde dat jij een boekje had wat ik graag even zou willen lenen. Zou ik het
    binnenkort even bij je mogen komen ophalen?
    Mijn werktijden zijn opzich vrij flexibel, dus laat maar weten wanneer
    het jou uit komt.Alvast bedankt,Groetjes Maartje

    Dag Maartje,
    Ik ben er vandaag en morgen de hele dag tussen 9.00 en 17.00 zeker.
    Ik zit op onderstaand adres op de 2e etage Tot later, Ilona

    dankje voor je snelle reactie! Ik kom het morgen rond 4 uur even ophalen,
    gr.Maartje

    Prima!
    Ilona

  • 11 April 2008 - 17:56

    Koos:

    hallo, deze mail had ik al van je gehad, maar ik snap het wel, je wilde gewoon nog een keertje horen dat je het zo geweldig doet. Dus bij deze:, je doet het geweldig. liefs Koos

  • 11 April 2008 - 19:18

    Kieke:

    Hoi pipeloi, helemaal top! Heb net al je filmpjes bekeken..krijg er helemaal kippevel van..ik ga je voordragen zodat je ook een lintje van de koningin krijgt ...die je dan op marktplaats mag verpatsen... om met de kids een weekje naar het strand te gaan... He kanjer, hou je taai. liefs kieke

  • 12 April 2008 - 12:13

    Tessa:

    He Maart !

    Wat super lief dat je aan me denkt op m'n verjaardag en dat je de moeite neemt me te bellen, heel heel lief, ik was totaal verrast ! Was heel fijn om je stem te horen. oef Maart 30 jaar. Vanavond ga ik het vieren, maar mijn eerste kadootje heb ik al binnen...jouw telefoontje.

    Liefs van Tessa

  • 12 April 2008 - 17:24

    Loeke:

    schat allang niet meer via deze corespondentie gemaild maar gelukkig spreken wij elkar wekelijks. Maar wat heerlijk om dit allemaal weer e zien en je zal zien als straks alles af is en je hebt ook nog warm water hoe gelukkig iedereen zal zijn maar vooral jij, ik ben en blijf super trots op mijn lieve nicht. Hier gelukkig een beetje zon maar toch nog steeds geen lente helaas. lieverd geniet en een dikke kus van mij.

  • 13 April 2008 - 09:44

    Nina James:

    Hai Maartje,

    Wat een leuke filmpjes om te zien en zo een beetje een gevoel/ beeld te krijgen bij wat je doet en hoe het daar is.
    Wist je dat SOMOI nu in Pontianak werkt? Gaat gelukkig hartstikke goed!
    Liefs Nina

  • 13 April 2008 - 09:45

    Je Mams , :

    Lieverd ,je doet het toch allemaal maar.!!!! Ik weet dat het vaak anders loopt zoals jij hoopt,Telkens als je net weer gehoord hebt ,voor de zoveelste keer,dat ze wat voor je gaan doen en het weer niet door gaat,kan dat ook heel demotiverend werken . Dit is denk ik India ,en zal zo blijven . Jouw uitdaging ligt erin,om hier mee om te gaan ,en tot nu toe, doe je dat geweldig .Je weet het om te zetten in Kracht en daar heeft iedereen wat aan . Het heft in eigen handen nemen zal hier zeker op zijn plaats zijn en ik denk dat dat je een goed gevoel geeft .Lieverd ga zo door en geniet van de kinderen die al zoveel meer geluk kennen sinds dat jij er bent .Daar gaat het om . We zien elkaar al over twee weken en dan gaan we heerlijk genieten van al het moois wat India te bieden heeft en hoef jij even Niets .En naturlijk je project bekijken ,daar komen we in de eerste plaats voor . Je mams Birgitte

  • 15 April 2008 - 21:39

    Geeske:

    Hallo Maartje,
    Ik volg al een poosje je berichten,erg mooi wat je doet!!Volhouden hoor!Geniet van je familie bezoek,erg belangrijk.
    groeten uit Friesland.

  • 17 April 2008 - 10:20

    Ria Langenbach:

    Hallo maartje heb net je berichtje gelezen van jl 11 april leuk weer wat te horen en dat er weer een nieuw jongentje bij is
    ook je familie komt las ik erg fijn voor jou even lekker van genieten .
    We blijven je volgen heel veel groetjes uit schiedam

  • 22 April 2008 - 13:54

    Maaike:

    Hallo Maartje,
    Sinds de uitzending van inpakken en wegwezen volg ik nog regelmatig je berichten. Goed om te horen dat je langer blijft, ik weet zeker dat ze daar je hulp goed kunnen gebruiken. Veel plezier met je familie en heel veel succes met alles!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

maartje

Mijn naam is Maartje Van den Brand. En ik woon in Amsterdam en reis af en toe naar in India.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 909039

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2007 - 01 Januari 2018

Een mooi project

Landen bezocht: