vol met ideeën - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu vol met ideeën - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu

vol met ideeën

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg maartje

30 Juli 2014 | India, Kundapura Railway Station

Dag lieve mensen,

Eindelijk even tijd gevonden om te schrijven. Het zijn volle dagen en ik maak overuren sinds ik terug ben. Het is heerlijk om weer aan de slag te kunnen, maar ik zou mij niet kunnen voorstellen, hier ook nog een ‘normaal’ leven naast te hebben. Daarom realiseer ik mij nu des te meer, hoe belangrijk het is dat ik af en toe even een adempauze neem in Nederland.

Ik wil als eerste mijn ouders bedanken voor hun tomeloze inzet van de afgelopen jaren; zonder jullie was er geen Koni geweest. En daarnaast wil ik alle mensen bedanken die aanwezig waren op het feest van mijn ouders en weer een donatie hebben gegeven voor de kinderen. Mede dankzij jullie kan ik mijn werk uitvoeren en krijgen de kinderen in Koni een kans om zich te ontwikkelen als ‘gewone’ kinderen; dank jullie wel. De donatie zal deze keer gebruikt woorden voor het opknappen van de binnen- en buitenkant van Koni, door de zware regenval van afgelopen maand (en wellicht ook de jaren daarvoor), is er vocht in de muren gekomen en zijn de muren nu aan de binnen- en buitenkant gaan rotten. We zitten nog midden in het regenseizoen, dus we kunnen nog niet alles aanpakken, maar gelukkig wordt er nu wel iets gedaan aan de binnenkant.

In de periode dat ik in Nederland was, zijn er weer 2 kindjes bijgekomen en het zijn oude bekenden van ons; Aby en Kiran, beide 7 jaar. Aby woonde 2 jaar geleden bij ons, maar werd door omstandigheden weer door zijn moeder opgehaald. Helaas is moeder afgelopen maand op straat gezet door haar schoonfamilie en kon zij nergens meer heen. Aby kwam weer bij ons terecht en Shobha heeft er voor gezorgd dat moeder werk heeft bij iemand in huis. En Kiran heeft ook een tijdje bij ons gewoond, maar toen hij heel ziek werd, heeft moeder hem naar huis gehaald. Gelukkig gaat het nu beter en woont hij weer bij ons. De groep jongetjes breidt zich uit en ze zijn bijna allemaal dezelfde leeftijd, dus bijzonder om te zien. We zijn nu met 18. En van de kleintjes is de allerkleinste; Saurap, de baas!

Vandaag zijn de eerste logopedisten aangekomen en ze zitten vol met ideeën en zijn heel enthousiast om aan de slag te gaan! Ze gaan proberen een communicatie methode op te zetten voor de kinderen die niet kunnen spreken, zodat ze zich beter kunnen uitdrukken;” je stem ben jij en iedereen wil gehoord worden..”Dus we gaan proberen de kinderen die niet kunnen praten, ook een stem te geven. Ik heb dus weer een nieuwe uitdaging, naast het Leespraat, waar ik nog steeds heel enthousiast over ben.

Kortom, mijn dagen zijn te kort!
Liefs en dank nogmaals,

Maartje

Ps Harry en Dory ( en jullie vrienden), ook jullie heel erg bedankt voor jullie steun de afgelopen jaren en voor jullie donatie van afgelopen maand!

pss Lieve Pim, dank je!

  • 30 Juli 2014 - 18:21

    Mieke:

    Hoi Maartje,

    Afgelopen zaterdag heb ik het nog over je gehad. En dat, terwijl ik je nog nooit heb ontmoet!
    Het was op een feestje waar ook je oom, Roeland, was. Hij praat vol lof over je!

    Tja, de regentijd, dat gaat hard tekeer ieder jaar. Tegen de tijd dat bij jou de zon weer dagelijks schijnt, zal hier de Herfst beginnen. Maar om in de termen van je oom Roeland te spreken: "Maartje straalt!" dus de zon in huis is er toch bij jullie!

    Liefs, Mieke

  • 30 Juli 2014 - 20:24

    Tante Beppie:

    Lieve Maartje, wat fijn dat je Koni kunt laten opknappen. En wat ontroerend zijn de foto's van de kleintjes. Prachtig prachtig! Het is fantastisch dat je dit kunt, maar ook mag doen en wat voor resultaten heb je al niet bereikt! Ik wens je heel veel succes met je volgende uitdaging. Het zou geweldig zijn als de logopedisten wat bereiken met de kindertjes die niet kunnen praten. Wij volgen het hier allemaal graag.
    Liefs en groeten aan Shoba,

  • 30 Juli 2014 - 23:08

    Koos:

    Dag lieve Maartje, wat enig, een stel van die mannekes, die jij weer het een en ander mee wil geven, zodat hun leven wat vrolijker wordt. Goed dat je ook wat meer aan jezelf gaat denken, en van plan bent wat meer naar Holland te komen. Het is altijd zo leuk om jou te zien. De mensen die je hebben gezien in het museum, waren ook heel enthousiast over je. Je vertelde je verhaal ook met zoveel liefde over wat je deed. Ik voelde mij zelfs heel gevleid, omdat je mijn nichtje bent!
    Tot de volgende keer, liefs Koos

  • 31 Juli 2014 - 08:46

    Roeland:

    Lieve Maartje,

    Na die mooie tijd in Nederland ben je weer terug op die unieke plaats waar jij echt jouw ding hebt. Ik ben blij je weer gezien te hebben en jouw enthousiasme weer heb mogen ervaren. En, zoals Mieke schrijft, deel ik dat graag met anderen. Afgelopen vrijdag ben ik weer bij je ouders geweest en heb ik de nieuwe zaak van Jeroen en Yvette bezocht. Een mooie frisse zaak met veel potentie op een mooie plek in Amsterdam. Het gebak was heerlijk. Met je moeder door de stad gewandeld en terug naar Rijlaarsdam om mijn schilderij op te halen. Het feest was niet alleen bijzonder, maar ik heb er ook nog een kunstwerk aan overgehouden. Fijn, dat je weer volop aan de slag kunt en hopelijk kun je weer velen met behulp van de logopedisten een stem geven. Succes.

    Lieve groet, oom Roeland

  • 31 Juli 2014 - 13:02

    Thoonen:

    Hoi,Maartje,

    wat kan ik nog toevoegen aan de voorgaande schrijvers?
    ook wij wensen,dat alles daar naar wens mag verlopen,
    Maar je zou bijna zeggen dat het niet anders kan met jouw erbij.
    het was een ontzettend leuk feest en daarna ook fantastisch bij de
    Opening van Betty Blue.
    Maartje heel veel geluk met je steeds weer volgende uitdagingen.
    Veel groetjes van ons
    Joop en Doortje

  • 01 Augustus 2014 - 14:05

    Leontien:

    Lieve Maartje, wat een enthousiasme weer na je vakantie hier in Nederland. Steeds weer nieuwe uitdagingen zoek je, nu weer met de logopedistes. Wens je heel veel succes Maartje!

  • 01 Augustus 2014 - 14:09

    Janneke:

    Ah lieve zus, wat klinkt dat weer goed allemaal! vd kids, niet van die regenval. India in deze tijd weet ik nog maar al te goed, sterkte!! haha, xx

  • 02 Augustus 2014 - 13:51

    Pomme:

    Hé Maart! Wat een goed verhaal weer! Ik wens je veel sterkte, geluk en plezier met alles wat je onderneemt. Knap, hoor! Zet 'm op! Liefs, pomme

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kundapura Railway Station

maartje

Mijn naam is Maartje Van den Brand. En ik woon in Amsterdam en reis af en toe naar in India.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 759
Totaal aantal bezoekers 904545

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2007 - 01 Januari 2018

Een mooi project

Landen bezocht: