www.japthi.nl - Reisverslag uit New Delhi, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu www.japthi.nl - Reisverslag uit New Delhi, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu

www.japthi.nl

Door: maartje

Blijf op de hoogte en volg maartje

08 Augustus 2011 | India, New Delhi

Amsterdam is nog aan het na genieten van, volgens sommige de beste parade ooit, en hier is het een stille maandag.

Het heeft even geduurd maar hij is zo goed als af; de nieuwe website: www.japthi.nl. Lieve Kat, Allain, Aren (voor de prachtige foto’s) en Lin (en Ger), dank jullie wel, het resultaat is super!!

Het waren 2 innoverende weken waarin in heel veel is gedaan en bereikt, bedden, tafels en stoelen zijn besteld en het is wachten op de kasten. Jan,Ad en Emmie, ook vandaag werd weer naar jullie gevraagd. Dank voor jullie bliksem bezoek, wat de volgende keer zeker langer mag zijn! En Jan en Ad; TOP, dank. Door jullie bezoek kreeg ik weer een duwtje in de rug en er werd bevestigd dat Japthi echt op de goede weg zit. En dit soort advies en feedback heeft volgens mij iedereen nodig die in een onmogelijk als India iets op gaat zetten..

En Jannek, dank voor je steun en wijze woorden. Ik had het niet gered zonder je, deze 2 weken. Ik mis je nu dan ook echt. Goed niet te lang bij stil staan, want aan heimwee hebben we niets.

Ik zou vanaf vandaag 2 nieuwe vrijwilligers krijgen, maar het loopt allemaal even anders. Niet voor niets denk ik dan maar. Ik zeg er nog niet te veel over, want ik wil deze 2 weken even afwachten, maar dat de vrijwilligersorganisatie waarmee ik werk het mij niet makkelijk maakt is een feit. Gelukkig loopt Japthi ongelooflijk goed en heb ik vandaag met de helper-vrouwen afgesproken dat zij meer verantwoordelijkheden krijgen mbt lesgeven en de kinderen, daar waren ze enthousiast over. Misschien moet het dus wel zo zijn…En in september komt Charlotte uit NL, dus daar kijk ik nu erg naar uit.

Ik gebruik dit medium eigenlijk zelden om iets te vragen, maar mochten er nou mensen zijn die in de maand sept of oktober niets te doen hebben en willen komen helpen, mail mij even en dan kunnen we het er over hebben. Want het gaat er echt van komen, volgende maand is Koni klaar en gaan we verhuizen, ik moet er nog maar niet te veel aan denken, want mijn hoofd loopt over, maar spannend is het wel!

Met de kinderen gaat het goed, Vidhya, het nieuwe meisje, moest vorige week bijna worden opgenomen in het ziekenhuis omdat ze zoveel pijn heeft en niet meer at. Maar dat gaat gelukkig nu weer beter. Het is zo heftig om te zien, omdat ze normaal is, maar een lichaam heeft van een uitgemergeld spastisch meisje, ze weegt ook nog maar 19 kilo. Ze is gelukkig ondanks alles wel vrolijk. De rest van de kinderen zijn zo gek als altijd, maar extra lief voor mij omdat ik nu alleen ben.

Er gebeurd veel, nu ook in Nl, externe dingen waar ik geen invloed op heb. Dat is soms best lastig en verlang nu dan ook extra veel naar huis. Het is niet anders, volgens de astroloog breekt mijn goede periode na 15 november aan, ik kan niet wachten!!

Geniet van de zomer en de vakanties,

Liefs Maart

Ps o.a een paar foto’s van Jannek gemaakt met de ipod
Pss Aren zou graag even in jou schoenen staan ;-)
Psss Lieve Stef gaat alles goed en groeit het kleine meisje goed
Pssss Mochten er nou nog mensen lego, duplo of Playmobil boven op zolder hebben staan, wij zijn er hier naar opzoek
Psssss Lieve Niek, alvast gefeliciteerd met je verjaardag
Pssssss Mochten er nou mensen niet bij de sponsors van de website staan, maar er wel graag op willen omdat ze iets hebben gedaan, laat me dat dan even weten! Maart77@hotmail.com
psssssss Japthi staat binnen kort ook in het blad; Hoe overleef ik…van Francine Oomen, de moeder van Charlotte, dank hiervoor!

  • 08 Augustus 2011 - 12:56

    Bernadet:

    Ha lieve Maart, jeeeeh wat spannend allemaal!!! Voor je 't weet zit je in het nieuwe huis.... Geweldig, Maart. Ben zo geweldig blij voor je, dat je met al je energie voor elkaar bokst!!! Nog ff volhouden!
    Zou dolgraag willen komen, maar mis helaas de middelen.

    Veel liefs!!

    p.s. er komt n donatie aan van Paul z'n feestje, waar hij voor Japthi/Koni heeft opgehaald :-)

  • 08 Augustus 2011 - 14:57

    Elly Huskens:

    Nou, Maartje het is en blijft een hele prestatie die je levert in het verre India. Ik zet je laatste bericht (weer) op mijn weblog en hoop op die manier misschien sponsors voor je te vinden, lieve groeten Elly

  • 08 Augustus 2011 - 16:08

    Ton Berg:

    hi maartje, jos en ik komen in september terug naar mumbai en kunnen komen helpen. we denken dat we rond de 14e naar mumbai komen, wanneer denk je dat je hulp nodig hebt? waarschijnlijk nog moeilijk te plannen, we hebben wel kontakt

    sterkte
    ton

  • 08 Augustus 2011 - 20:41

    Koos:

    Hoi Maart, ja het is en wordt spannend, de opening die eraan komt en dat je onder spanning staat snap ik ook. Wat leuk om Jan en Ad op de foto's te zien en ook dat je zo van het bezoek hebt genoten. Ik ben net terug van Slagharen, waar ik met Joost zijn familie was. Ben in alle enge atracties geweest.
    Maart, sterkte de komende tijd, gelukkig dat er snel weer vertrouwde mensen naar je toe komen. liefs koos

  • 10 Augustus 2011 - 10:40

    Gea:

    Dag beste meid, ik zou nog wel enkele kindjes van hier bij je willen onderbrengen. Ze zouden onder jouw goede zorg en begeleiding heel erg opbloeien! Dat is in de loop der tijd heel goed te zien aan de foto's van jouw kinderen! En Japhti.nl die jou ondersteunt, geweldig wat het thuisfront voor elkaar heeft gebracht! Veel sterkte met de verhuizing, Maartje. Ik blijf je met veel plezier en grote bewondering volgen vanuit mijn woonplaats Bujumbura, Burundi.

  • 15 Augustus 2011 - 11:20

    Birgitte :

    Dag lieve Maart,
    Het is al weer even geleden dat je deze mail stuurde ,maar natturlijk wil ik je laten weten ,hoe mooi je foto,s weer zijn . Blij en verrast was ik ,toen ik ook Jan en Ad op de foto zag staan, niets veranderd en hun enthousiasme is duidelijk te zien . Ook Janneke tussen en met alle kids ,staat goed ,en lijkt zeer vertrouwd met /in haar omgeveing .
    Van haar heb ik ondertussen al de verhalen over haar verblijf daar gehoord ,en gemerkt ,hoe blij ze was, er op het juiste moment voor je /jullie te zijn .
    Nu echt de laatste loodjes .Nog ander halve maand hard werken ,om een heel weeshuis af te bouwen en in te richten . Dat is niet niets ,dat beseffen we met zijn allen hier heel goed .Ik hoop zo ,dat de goden je nu echt goed gezind zijn ,en dat je op welke manier dan ook , geholpen wordt . Het is je /jullie zo gegund .
    Veel succes ,en geniet van je prachtige gezin .
    Liefs je mams Birgitte .

  • 16 Augustus 2011 - 14:33

    Ricardo:

    Hallo Maartje, heb je ook plannen om Goa te bezoeken ??? wij hebben accomodatie te huur...bel voor info 0091-9960321088 GOA the bounty paradise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

maartje

Mijn naam is Maartje Van den Brand. En ik woon in Amsterdam en reis af en toe naar in India.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1202
Totaal aantal bezoekers 908238

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2007 - 01 Januari 2018

Een mooi project

Landen bezocht: