bedankt & Divia - Reisverslag uit New Delhi, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu bedankt & Divia - Reisverslag uit New Delhi, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu

bedankt & Divia

Door: maartje

Blijf op de hoogte en volg maartje

09 November 2008 | India, New Delhi

Dag lieve mensen,

Ten eerste wil ik iedereen ongelooflijk bedanken, vooral mijn familie! Sommige hadden zich al als nieuwe tv helden beschouwd, maar helaas het mocht niet baten. Ik denk dat mening geen het woord Llink niet meer kunnen horen, he pap (!), dus doen we dat ook niet meer en kijken en gaan we gewoon weer verder! Ik hoop dat jeullie een heerlijk feestje hebben gehad gister, maar dat zal wel.

Dan Bertien en Geertje wat een fantastische opbrengst voor Japthi, we gaan het geld volgende week al gebruiken voor een kleine aanbouw aan de achterkant, want dat is erg nodig. Echt heel fijn.

En dan iets anders, want ik heb een van de heftstige weekenden achter de rug. Lies en ik waren vrijdag in Japthi aan het werk en zouden die avond voor 2 daagjes naar Hampi gaan toen er opeens iets helemaal mis was met Divia. De kleinste van het stel, (wordt bijna 6). Om 2 uur ‘s middags kreeg Divia een epileptische aanval, en dit was de eerste keer dat haar zoiets overkwam. Nou lijken de aanvallen altijd erger dan dat ze werkelijk zijn, maar die kleine kwam er niet meer uit. De aanvallen waren zo hevig, maar er wilde maar geen dokter komen, uiteindelijk kregen we een recept voor een spierverslappend middel, of we dat even intra veneus, dus via een ader erin wilden spuiten! Na 1,5 uur non stop aanvallen kwam de dokter toch, maar schreef het verkeerde medicijn voor. Om het verhaal kort te maken: Shobha en ik hebben tot gisteravond 6uur aan haar bedje in het ziekenhuis gezeten op de Intensive care. We zijn gisterochtend nog met de ambulance naar een ander ziekenhuis overgebracht, waar ze nu eindelijke in geode handen is. Haar vader wilde na wat aandringen van ons gelukkig komen en is nu bij haar. Ze is nog niet wakker geworden, maar de dokters zeggen dat het goed komt. Dinsdag hoop ik haar weer mee naar Japthi kunnen nemen. En….misschien komt het zusje van Divia ook in Japthi wonen, haar vader wil opnieuw trouwen, maar niemand wil het zusje accepteren en wordt hierdoor heel slecht behandeld (hun moeder is overleden). Ze zijn ongelooflijk arm, dus hebben we aangeboden dat wij wel voor haar kunnen zorgen. Wie weet.

Ik vond het heel heftig en ben bewust even weggegaan uit Kundapur, dus heb net een 12 urige busreis achter de rug en ben nu in Hampi bij Lies, morgenavond weer terug. Erg fijn dat die nu hier is.

Ik weet niet hoeveel keer ik tegen mezelf heb gezegd; thja this is India, een injectie naald die wordt leeggespoten in mijn gezicht, de stroom die uitvalt op de IC, lakens die je zelf moet verschonen op de IC, naast een kindje liggen die net is gebeten door een slang, 8 uur per dag geen stroom,en nu in het prachtige Hampi, thja…

En dan nog een ding, heel goed nieuws: Udupa (het hoofd van Japthi) wil mij heel graag houden en Shobha wordt het nieuwe aanpreek punt van Japthi!

Goed, lang verhaal, maar ik moest het even kwijt.
Volgende week ga ik weer even een belrondje maken naar de mensen die ik al veel te lang niet heb gesproken, ik mis jullie en denk veel aan iedereen.

Dikke kus en nogmaals dank,
Maart





  • 09 November 2008 - 08:28

    Koos:

    goede morgen, het is hier half 10. Ja dat was een zenuwslopende dag, en precies om elf uur hadden we een wit scherm en helaas haalde je het niet, maar veel belangrijker is dat Divia weer gezond thuis komt. Ook een opsteker is toch dat ze je graag willen houden. Maart wat leuk dat je er zomaar een stuk bij mag gaan bouwen, dat zijn weer dingen die hier niet zo makkelijk zouden kunnen.Inmiddels weet je als geen ander hoe luxe wij het hier hebben, eigenlijk zouden we allemaal eens moeten gaan kijken bij jou. Zo de zondag is weer aan gebroken, ik ga straks even naar opa en oma, opa is nog steeds niet honderd procent en ligt nog veel in bed. maar ja zijn lijf is natuurlijk niet meer de jongste. Veel liefs uit Boxtel en ga zo verder. dag dag koos

  • 09 November 2008 - 08:33

    Andre:

    Hoi Maartje,

    Wat een schokkend bericht. Ik wens jou veel sterkte en Divia heel veel beterschap. Misschien wel leuk voor haar als haar zusje ook naar japthi komt. Al is de reden natuurlijk niet leuk.

    groeten, Andre

  • 09 November 2008 - 10:27

    Charlotte:

    Hoi Maartje. Wat een spannende week voor iedereen. Voor jou een hele andere beleving dan voor ons. Wij leren hier weer van om te relativeren. Wat is belangrijker in het leven? Goed dat je toch even weg bent gegaan van alle hectiek. Geniet daar nog maar even en zet alles van je af. En hopelijk kun je Divia dinsdag weer meenemen en haar zusje ook. Dat zal voor Divia ook heel prettig zijn om haar zusje om zich heen te hebben.
    Maart, sterkte maar weer met alles en succes met de aanbouw.
    Charlotte

  • 09 November 2008 - 10:43

    Karlijn:

    hey maart,

    jeetje, wat n erg allemaal. ik hoop dat t snel weer beter gaat met divia!
    en about llink, t klopt niet dat jij niet in de top5 staat! k heb t vrijdag avond gevolgd, en jij stond om half 11 nog op nr 1! ik heb ze zaterdag gebeld maar toen waren ze er niet, maar k heb de voicemail ingesproken en ze gemaild dat ze dit heel snel moeten fixen, want dit klopt gewoon niet.
    succes en geniet van hampi!

    kus

  • 09 November 2008 - 10:56

    Rietje:

    Lieve Maart,
    ongelooflijk jammer dat het gelukt is maar we gaan niet bij de pakken neerzitten en hebben al pl;annen om geld in te zamelen,maar wachten op wat je Vader gaat doen met de stichting en dan komt in Januari.We hadden
    een oer gezellig feestje bij Jeroen en Yvette en
    er werd natuurlijk ook veel over jou gesproken.
    Iedereen is zo trots op je
    en terecht. Het artikel in
    de AD moet ik nog lezen maar de foto was prachtig.
    Dag Lieve Maart dikke kus
    Rietje

  • 09 November 2008 - 11:40

    Henk Rutgers:

    Hoi Maartje,

    Al dat goede werk wat jij daar aan het doen bent heb ik heel veel bewondering voor.
    Dat is ook mede de reden dat ik naar India ga.\
    Ik wil graag met eigen ogen jou aan het werk zien.
    Ik kom er aan. Morgen vertrek ik.
    Tot gauw.
    Gr. Henk

  • 09 November 2008 - 13:28

    Vader:

    Dag lieve Maart, toen ik vrijdagavond het bericht over Divia hoorde van je moeder en aanvoelde wat jij moest doormaken kreeg ik ineens heel gemengde gevoelens. Wij in alle luxe en spanning over de Llink wedstrijd en jij daarbezig met een zeer dierbaar meisje wat ik ook heel lang op mijn schoot mocht hebben en al haar dankbaarheid voor jouw werk aan mij mocht tonen. De wedstrijd was plotseling niet meer zo belangrijk voor mij en ik denk dat het gebruikelijke kaarsje wat je moeder altijd aansteekt in zulke gevallen zal zeker ook nu weer geholpen hebben. En het is zoals Rietje zo mooi schrijft: de stichting is bijna een feit. Hoop dat je genoten hebt al je dit weer leest en genoeg nieuwe energie hebt gekregen om weer door te gaan. Dike kus, je vader.En wij zijn ook iedereen heel dankbaar die zo heeft meegeleefd en gestemd en gunnen het de andere projecten evenzeer.

  • 09 November 2008 - 17:22

    Je Mams :

    Dag lieverd ,Wat hebben we mee geleefd met je afgelopen week . Eerst ivm het project Llink en toen vanwege Divia Na gisteren avond ons bijzonder geslaagde feest gehad te hebben ,overdenk ik vandaag nogeens alles en denk ik ,dat ik voor mezelf zoiets heb,het is goed zo . Nu mogen de anderen projecten hun best gaan doen voor ook een mooi doel . En jouw project heeft zoveel bekendheid al van LLink gekregen ,kind ,dat is toch geweldig .Eerts met de grote film en nu weer met dit fimpje. En hoeveel mensen gisteren avond niet gezegd hebben dat ze actie willen gaan ondernemen voor je project ,dat voelt gewoon heel goed. Lieverd , mijn kaarsje brandt voor Divia en laten we hpoen dat het goed komt ,dat is veel belangrijker.En hopelijk mag het zusje ook komen . Wat een mooie plannen liggen er weer voor jullie klaar ,ga het maar weer samen ondernemen . Geniet er ook van dat je zoveel kunt betekenen daar ,samen met de mensen van Japthi ,in het bijzonder Shobha .Heel veel liefs Je Mams Birgitte

  • 10 November 2008 - 11:44

    Aren:

    Sjeezus Maart,
    wat een heftige toestand toch daar. Wat is het toch oneerlijk verdeeld in de wereld. En dan lopen wij hier te zeiken dat het regent!!! Naja ieder zn ding natuurlijk, maar het is wel eens goed om met je neus op de feiten te worden gedrukt dat wij eigenlijk enorme geluksvogels zijn... Ik ben in ieder geval heel trots op je dat zulk goed werk doet daar! Haha, wat een sentimenteel gedoe! Maar goed, daar hou jij wel van.
    Liefs Aren

  • 10 November 2008 - 14:47

    Karlijn:

    hey, k heb vandaag contact gehad met llink, en het klopt helaas wel, t laatste half uur heeft iedereen op de andere filmpjes gestemt. balen, maarja, dat waren ook wel goeie doelen natuurlijk.

    x

  • 10 November 2008 - 18:46

    Kieke:

    Zo bijzonder om te lezen wat voor goeds je allemaal doet!!!! Je bent mananger, moeder, bouwvakker, juf, verpleegster, knuffelbeer, schommelduwer, kok....ofwel .....een toppertje.lfs kieke

  • 12 November 2008 - 13:51

    Leontien:

    Hee Maartje, ik keek net naar buiten zag alweer een fikse bui en dacht: houdt dit nou nooit op? En dan lees ik jouw berichtje, wat een verschil!!! Zoals je zelf zegt: echt heftig hoor. Ik denk dat weinig mensen hier zich kunnen voorstellen hoe het echt was daar. Met jullie hoop ik dat het met Divia weer goed gaat. Voor haar zal het trouwens ook fijn zijn als haar zusje bij haar komt wonen.
    Jammer van Llink, maar zo te lezen zijn je familie en vrienden heel wat van plan. Daar draag ik graag mijn steentje aan bij hoor.
    Hoop dat je een beetje bijgekomen bent toen je terug kwam in jullie huis. Alle succes verder, groetjes Leontien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

maartje

Mijn naam is Maartje Van den Brand. En ik woon in Amsterdam en reis af en toe naar in India.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 908682

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2007 - 01 Januari 2018

Een mooi project

Landen bezocht: