Pakketjes! - Reisverslag uit New Delhi, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu Pakketjes! - Reisverslag uit New Delhi, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu

Pakketjes!

Door: maartje

Blijf op de hoogte en volg maartje

28 September 2008 | India, New Delhi

Omringd door 30 tassen vol met kleding schrijf ik nu dit mailtje, de grootste tas is voor Japthi, maar maar er zijn ook tassen voor de kleine dorpjes hier aan de rivier, waar de arme vissers-families wonen. Een andere tas is voor de tent mensen. De mensen die in tenten langs de weg wonen. En er is zelfs een tas voor de oude mensen in het dorp Japthi,waar niemand meer naar omkijkt( een bejaardentehuis kennen ze hier niet.En het mooiste is dat wij ( Shobha en ik) dit binnenkort (tijdens het festival) allemaal aan hun gaan geven, het wordt dan echt een dag dat we met de auto langs de mensen zullen gaan en hun gaan blij maken, wat is er nou mooier dan dat!?
Één tas bewaren we. Over 3 weken, als Natas hier is, gaan we samen naar een klein dorpje reizen, hoog in de bergen waar het koud is, en geven we de truien en de jassen aan de mensen die het echt nodig hebben.

Ik heb gister namelijk een pakketje binnengekregen, (het koste wat moeite, omdat men nu in India heel moeilijk doet over buitenlandse pakketjes, niet zo gek met al de bomaanslagen), maar ik kreeg dus 7 tassen, van gemiddeld 19 kilo, vol met kleding !!!!
Ongelooflijk bedankt Jackie!
Weet je wat nou het leukste was van het uitpakken? De kleding rook naar Nederlands wasmiddel, heerlijk, wat geuren al niet met je kunnen doen, ik was weer even thuis.

Op Japthi gaat het heel goed, met het geld van Llink en Liesbeth hebben we donderdag goed inkopen gedaan en ik ga dinsdag naar het ziekenhuis met de jongens. Vooral Kishore en Jaya Kumar blijven last houden van zware epileptische aanvallen. Nou is dat opzicht niet zo erg, maar meestal vallen ze zo ongelukkig dat hun hoofd nu vol met hechtingen zit. Ik wil proberen of ze in het ziekenhuis een speciale helm voor hun kunnen maken, zodat hun hoofd wordt beschermd (de motorhelm is toch niet ideaal).

Morgen komen er 3 nieuwe kinderen langs die eventueel naar Japthi komen. Op eentje ben ik nu al verliefd, een jongetje van 6 jaar met het down syndroom. Shobha en ik hebben de kinderen eerst thuis bezocht om te zien hoe hun situatie is, normaal gesproken zou ik een kind nooit uit de thuis situatie willen halen, maar voor deze kinderen zou Japthi een beter thuis zijn. We wachten af.

Lang verhaal dit keer, maar ook veel te vertellen. En het beste nieuws: De stichting is in de maak...

liefs
Maart

Ps Ik wil bij deze nogmaals de mensen bedanken die op Japthi hebben gestemd
Pss zie fotos: de jongens staan voor de nieuwe geschilderde muur, al de tassen met kleding!

  • 28 September 2008 - 15:06

    Karlijn:

    maart, wat onzettend geweldig allemaal! k word er helemaal blij van hier!

  • 28 September 2008 - 17:59

    Lubbers:

    Lieve Maarje , Wat ontzettend leuk om die beelden tezien We leven erg met je mee maar hadden 2 sterfgevallen in onze familie maar zijn nu weer in beeld.
    Komen volgend jaar februari je opzoeken ,dus begin maar alvast een verlanglijstje te maken Veel liefs voor jou en allen die we kennen. Dory

  • 28 September 2008 - 18:54

    Koos:

    Hoi maart, wat een goed nieuws dat de stichting in de maak is.Ik zal je moeder vragen wat dat allemaal dan voor je gaat betekenen. Wij zitten nog op Rhodos, en aangezien de laptops hier binnen staan(hotel) is het toch iedere keer verleidelijk om even te kijken of er post is.Wat leuk dat jij nu zelf ook nog andere mensen kunt gaan maken met kleren. Het gaat je wel allemaal erg goed af, en als ik dan denk aan je begin periode, dan is er toch wel heel veel goeds gebeurd. Ga zo verder. Liefs koos

  • 28 September 2008 - 19:15

    Simone K.:

    Haaai Maartje,
    Wat een fijne berichten allemaal!!!:-) echt helemaal superrrr. Ga zoo door!
    Liefs Simone

  • 28 September 2008 - 21:44

    Je Mams :

    dag lieverd ,het is zo heerlijk om zo`n mooi bericht te lezen . Zo zie je maar weer, er gaat langzaam echt een balletje rollen en je maak hier ongelooflijk gebruik van . Niet alleen Japthi maar ook je omgeving laat je mee genieten van die lieve giften die al die lieve mensen jullie schenken,omdat ze in jullie doel geloven.Super.Geniet ervan, want mensen blij maken is het mooiste wat er is.
    Ook je foto`s zeggen genoeg . Liefs van je mams Birgitte

  • 29 September 2008 - 12:23

    Leontien:

    Hee Maartje, wat een leuk berichtje van je en wat laten de foto's weer blije kids zien. Wat ik nou zo mooi vind is, dat jullie veel van de voor jullie bestemde ontvangen spullen met anderen in de buurt delen. En.... als de Stichting er eenmaal is word ik vaste donateur hoor. Groetjes Leontien.

  • 01 Oktober 2008 - 10:52

    Tessa:

    He Maart,

    wat een goed nieuws, lekker bezig ! Net als Karlijn krijg ik er blije kriebels van. liefs

  • 05 Oktober 2008 - 12:22

    Henk:

    Hoi Maartje,

    Ik heb van diverse mensen al een positief bericht gekregen over de inzamelings aktie, die ik op touw heb gezet voor het kopen van fietshelmpjes.
    Ik hoop de komende dagen veel geld te ontvangen.

    Groetjes uit Groningen en tot half november
    Henk Rutgers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

maartje

Mijn naam is Maartje Van den Brand. En ik woon in Amsterdam en reis af en toe naar in India.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 908682

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2007 - 01 Januari 2018

Een mooi project

Landen bezocht: