regen... - Reisverslag uit New Delhi, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu regen... - Reisverslag uit New Delhi, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu

regen...

Door: maartje

Blijf op de hoogte en volg maartje

12 Juni 2008 | India, New Delhi

India is in een korte maand helemaal veranderd. Het is koud, het regent zoals het hoort te regen in een oerwoud en de insecten vieren feest. Het heeft wel iets, want met een deken is slapen is weer heerlijk. Alleen is er bijna geen stroom en als geen stroom is er geen water en dat is vooral op Japthi heel moeilijk. En in mijn huis loop ik rond met het idee dat ik achter elke hoek, boek of kussen een spin of kakkerlak kan vinden, vreselijk. Spinnen vind ik nog het ergst, ze sturen echt de grootste naar mij.

Maar de kids gaan super, komt voornamelijk door de samenwerking met Jorn (een nl jongen blijft 2 mnd). Arun is super blij met school en Pavan met zijn regenjasje. Morgen ga ik er weer slapen en duimen voor stroom zodat ik met de kinderen kan kijken, zaterdag mogen ze lekker uitslapen. De jongen die voor een jaar zou blijven mogen ze van mij weer naar huis sturen, die maakt zich tot nu toe alleen maar druk om zijn vieze handen en één van de helper vrouwen gaat alweer weg, dus heel eerlijk gezegd....het blijft toch wel echt een moeilijk project. Maar morgen weer een nieuwe dag en ik geef de jongen nog een kans. Ben toch wel heel erg blij dat ik heb gekozen om langer te blijven. En toch is dit ook een van de moeilijkste maanden, ik mis het voetbal, maar bovenal mijn vrienden die mij gewoon goed kennen en waar ik mezelf bij kan zijn.

Veel plezier morgenavond en oranje boven..

Maart

ps familie sterkte met het verlies van Hans van Groeningen, wat is dat snel gegaan.
Pss Liesje ik denk aan je morgen

  • 12 Juni 2008 - 12:42

    Margot:

    Hoi Maart, ongelooflijk wat je allemaal doet ! Met ons gaat het allemaal goed. Binnenkort eventjes naar Nederland en dan gaan de meesten Simon voor het eerst zien.
    Heel veel sterkte en veel plezier,

    Liefs Goos

  • 12 Juni 2008 - 12:43

    Jolanda:

    lieve Maartje, ik zou naar je toe willen komen om je te helpen. Je bent een prachtig mens waar ik veel bewondering voor heb. In gedachten nu even bij jullie en ik duim mee voor stroom en water. ( en weinig ongedierte)
    Liefs Jolanda uit Maarssen

  • 12 Juni 2008 - 12:45

    Jolanda:

    Hai Maartje,
    je mist niks in nederland.Sinds vandaag ook regen en koud,tja maar geen spinnen en kakkerlakken.Top wat je daar doet! en leuk om je hierin te volgen. Groetjes uit amsterdam.

  • 12 Juni 2008 - 12:55

    Gosse:

    Maartje, wat doe jij het onmogelijke.

    veel succes

  • 12 Juni 2008 - 13:37

    Martine:

    Hallo Maartje

    Wauw wat ben je leuke dingen aan het doen! Heel veel geniet plezier daar in den verre!
    A.s weekend zullen we even een try voor jou scooren en een juck bier op je drinken!
    Groeten Martine
    RC Dwingeloo

  • 12 Juni 2008 - 16:11

    Rachel:

    Lieve Maartje,

    Wat blijft het toch moeilijk allemaal he! Je bent een kanjer dat je dit allemaal doet.

    Hou je taai!!!

  • 12 Juni 2008 - 20:58

    Koos:

    Ook in de regen ben je een knappe vrouw!!!Ik geloof niet dat ik met al die spinnen overweg zou kunnen en iemand in zou huren, die voor mij de kamers zou moeten controleren. Duitsland verloren van Kroätie, het blijft genieten als ze verliezen. Hier regent het nu ook en het is wel 10 graden kouder.
    Maart ga gewoon door, je blijft een kanjer.liefs Koos

  • 12 Juni 2008 - 22:11

    Jolanda:

    lieve Maartje, ik zou naar je toe willen komen om je te helpen. Je bent een prachtig mens waar ik veel bewondering voor heb. In gedachten nu even bij jullie en ik duim mee voor stroom en water. ( en weinig ongedierte)
    Liefs Jolanda uit Maarssen

  • 13 Juni 2008 - 06:36

    Pomme:

    dag lieve maart! wat een verslagen en wat een verhalen. indrukwekkend om te lezen allemaal! de uitzending van december wil ik op uitzendinggemist opzoeken, want ik ben heel benieuwd hoe die is. met mij gaat het goed. na 5 heerlijke maanden reizen en de prachtigste dingen doen en zien, zijn we weer thuis. het valt mee hoe zwaar het valt. dus helemaal goed. he maart, hou je taai en tot....
    kus, pomme

  • 13 Juni 2008 - 14:02

    Marjan:

    hallo Maartje,
    ik ben v

  • 13 Juni 2008 - 14:04

    Marjan:

    hallo Maartje

    Ik ben van België, regio Antwerpen. Ik zag je reportage net op bvn, ik was diep onder de indruk van wat je allemaal doet daar, ik vind het geweldig, een dikke proficiat, je bent geweldig, ik wou je dit gewoon even laten weten groetjes

  • 14 Juni 2008 - 14:55

    Je Mams Birgitte:

    Dag lieverd,zit hier samen met Lot op een reusachtige camping in Italie. We willen je even laten weten dat we je weer veel sterkte willen wensen met alle insecten en ongedierten en zorg er maar voor dat je er snel vriendjes mee wordt. Het voetballen zeg ik maar niet teveel over want dan ga je het echt nog missen (het is wel super). De foto,s blijven altijd genoeg vertellen over je prachtige werk en heerlijk voor je dat je zusje over twee weken bij je komt.
    Liefs je mams.(en charlotte)

  • 14 Juni 2008 - 16:10

    Fem:

    hai lieve Maart,
    Zo hobbelt het ook altijd weer door heh. Ik zie dat de kids regelmatig weer nieuwe kleren aanhebben, Pavaantje nog gauw es met een dikke pleister rondloopt, maar bovenal dat ze supper happy zijn:D Je doet het echt fantastisch!(en zie ik 't goed dat er al weer meer kleur op de muur zit?)
    Ik ben helemaal trots op Arun, wat een slimme jonge toch. Wat jammer dat die langverwachte vrijwilliger dan weer wat tegenvalt. Maar je hebt nu in ieder geval Jorn nog. Ik hoop dat het in Kundapur ook wat gezellig is en dat niet alleen de insecten, maar ook de mensen daar nog vele feestjes vieren. Veel liefs aan de kleintjes in Japthi en Sudjatha&Indira. En ik hoop dat mijn pakketje binnenkort aankomt.
    Liefs Femke

  • 15 Juni 2008 - 22:14

    Martine Bakker:

    Hoi Maartje, kun je me je rekeningnummer en bijbehorende gegevens mailen zodat ik geld voor je project kan storten? Ben nog steeds (sinds de documentaire) erg onder de indruk van je werk. Hartelijke groeten, Martine

  • 15 Juni 2008 - 22:18

    Martine Bakker:

    En ja dan is het handig als ik er even een mailadres bij zet wil ik geld kunnen storten!
    mbakker@at5.nl
    Nogmaals hartelijke groeten, Martine Bakker

  • 16 Juni 2008 - 18:47

    Herna:

    Wat jammer dat het niet zo goed gaat met die vrijwilliger. Is er geen organisatie waar ze iemand voor je hebben waar je wat aan hebt? Je ziet er wel stralend uit op die foto met de scooter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

maartje

Mijn naam is Maartje Van den Brand. En ik woon in Amsterdam en reis af en toe naar in India.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 908682

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2007 - 01 Januari 2018

Een mooi project

Landen bezocht: