Een mooi artikel bij RTL-nieuws - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van maartje Brand - WaarBenJij.nu Een mooi artikel bij RTL-nieuws - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van maartje Brand - WaarBenJij.nu

Een mooi artikel bij RTL-nieuws

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg maartje

11 Augustus 2019 | Nederland, Amsterdam

Lieve mensen,

Ik had mijn hardloopkleren al aan, klaar om te gaan. Voor heel even regende het hier niet. Maar zodra ik de eerste stap buiten zette, kwam het met bakken naar beneden. Prachtig om te zien en Koni is nu op zijn allermooist. De kleuren groen in alle kleuren..

Zuid India heeft nog nooit zoveel regen gehad als in de afgelopen weken. Het water komt door de muren heen, al de verf druipt naar beneden, overal in het tehuis staan emmertjes omdat de lekkage groter is dan ooit. Wegen naar de grote steden zijn geblokkeerd en de treinen rijden amper. India is het land van extremen. Nog geen twee maanden geleden was er nergens water te vinden en nu is er te veel. Het gebouw van Koni heeft het zwaar te voorduren. Goed, dat is voor later, want het regenseizoen duurt nog wel even, we redden ons wel weer!

Nederland dit keer was een speciaal bezoek. Ik heb een prachtig interview mogen geven op Radio 1 (je kan het nog terug luisteren, zie de link hier beneden) en vandaag staat er een mooi artikel over Koni op de site van RTL-nieuws. Ook heb ik voor het eerst een lezing mogen geven aan mensen - een oep ex-verslaafde jongeren - om hen te inspireren naar aanleiding van mijn verhaal. Dat laatste zou ik heel graag in de toekomst vaker willen doen. Het spreken over de kinderen, hoe om te gaan met tegenslagen, de veranderingen, mijn motivatie delen is iets waar ik heel veel energie van krijg en blij van word. Maar ik denk vooral ook dat het heel belangrijk kan zijn voor anderen doelgroepen. Dus mocht je ooit een spreker nodig hebben, ik houd mij graag aanbevolen.

Met de kinderen in Koni gaat het heel goed. Sinds ik in Koni woon, maak ik de kinderen 24/7 mee. Ik kan van boven zien (en vooral horen) hoe ze met elkaar omgaan en ik kan daar echt ontroerd van raken. Ze zijn liefdevol naar elkaar en zorgen voor elkaar als dat nodig is. De nieuwe kinderen worden mooi opgenomen in de groep en krijgen ieder een plekje.

Zodra het weer hier beter is, ga ik beginnen met de zoektocht naar Pavan, niet alleen voor mijzelf, maar ook voor de kinderen hier, die dagelijks naar hem vragen.

Geniet van het lezen van het artikel!

Liefs Maartje

Hier is het mooie artikel van RTL-nieuws.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/4806191/maartje-van-den-brand-zondaginterview-kindertehuis-india-koni

Hier is de link naar het interview van 24 juli.

https://www.vpro.nl/programmas/bureau-buitenland/speel~RBX_VPRO_11557761~bureau-buitenland~.html

  • 11 Augustus 2019 - 10:35

    Joop En Doortje:

    Hoi Maartje,

    Wat een mooi verhaal op RTL nieuws, evenals kort geleden op VPRO radio.
    Als je dit hoort en leest beleef je alles weer vanaf het begin.
    Nu zie je wel het grote verschil,wat jij daar heb waargemaakt met je kids.
    Groot complimenten hiervoor.Daar doe je het voor toch?
    Fijn te weten dat de kinderen nu zo goed voor elkaar zorgen.Dit zal je echt wel gelukkig maken.
    Wij wensen je heel veel geluk en plezier met alles wat je nog van plan bent.
    Dikke knuffel van ons
    Joop en Doortje


  • 11 Augustus 2019 - 10:53

    Koos:

    Ik was al begonnen te mailen, maar toen was hij ineens weg.
    Lieve lieve Maart, wat fantastisch dat jij voor de dingen die je wilt doen, de energie, het plezier en de uitdaging kunt vinden. Geweldig. Lopen in de regen.....mijn therapeut zei altijd, ga onder de douche, laat alles van je afspoelen en je kunt weer verder!
    Je kinderen worden groter en prachtig dat ze hebben geleerd om elkaar te helpen. Het zit in ieder mens, maar jij hebt ze dat bij gebracht.
    Als je straks oud ben, zullen ze je vast helemaal verzorgen en lief hebben.
    Dikke kus Koos en Annie

  • 11 Augustus 2019 - 10:57

    Judith:

    hey lieverd! wat een mooie stappen weer. Ik heb het rtl artikel gedeeld op mijn stroomversnellers pagina. Hopelijk zijn er gulle mensen onder mijn lezers. Veel liefs

  • 11 Augustus 2019 - 12:01

    Mary:

    Hallo Maartje, het interview was mooi, maar met de foto´s erbij is het artikel misschien nog wel sprekender.Ik hoop dat zeker na deze voor jullie zo natte tijd er extra geld komt om het gebouw weer op te knappen waar nodig.
    Veel succes met alles, veel groeten
    Mary

  • 11 Augustus 2019 - 12:06

    Roeland:

    Lieve Maartje,
    Via een app van je moeder heb ik het artikel al gelezen. Mooi en enthousiast verhaal waar je blij van wordt, omdat het zoveel zegt over jouw toewijding en inzet voor deze kinderen. Het laat zien, dat jij nu van hen terugkrijgt wat je van het begin af juist aan hen hebt gegeven. Geweldig dat ze zover zijn gekomen. En dat in een land waar niet alleen extremen in het weer bestaan, maar ook t.o.v. de wereld waar jouw wieg heeft gestaan. Hopelijk kun je Pavan ook weer vinden.
    Lieve groet,
    oom Roeland

  • 12 Augustus 2019 - 05:29

    Ad Hermans:

    Laten we hopen dat je Pavan kunt vinden! Heel veel succes en sterkte hierbij!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

maartje

Mijn naam is Maartje Van den Brand. En ik woon in Amsterdam en reis af en toe naar in India.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1066
Totaal aantal bezoekers 904580

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2007 - 01 Januari 2018

Een mooi project

Landen bezocht: