India... - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu India... - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu

India...

Blijf op de hoogte en volg maartje

01 November 2012 | India, Kundapura Railway Station

Dag lieve mensen,

Ik kom net bij Annaja vandaan en wat hou ik toch van die jongen. Hij zag er niet geheel verzorgd meer uit, maar was even vrolijk als altijd en kon alleen maar lachen toen hij mij zag. Thja..ik weet dat hij het thuis goed heeft, dus dat blijf ik dan maar tegen mijzelf zeggen. Als de functie is, ga ik hem ophalen en mag hij weer een nachtje bij ons slapen, fijn idee (en kan ik hem ook weer scheren!).

Er gebeurd weer van alles op Koni en soms lijkt het alsof ik weer even terug zit in het hectische leven van vorig jaar, toen Koni werd gebouwd, alleen kan ik er nu een stuk beter mee omgaan (vind ik zelf dan ). Het was vorige week namelijk precies een jaar geleden dat Koni open ging en de board members hadden bedacht dat we elk jaar een grote ‘functie’ gaan geven om dit te vieren. Perfect idee, want zo krijgt Koni steeds meer naam bekendheid en kunnen we een keer per jaar alle Indiase donateurs bedanken, alleen is het natuurlijk veel werk om zoiets voor elkaar te krijgen. Maar…ik heb mij voorgenomen er dit jaar heel relax tegen aan te kijken, zijn er dingen niet af, dan komt het morgen, of volgende week, alles in India wordt uiteindelijk gedaan en komt af, alleen wellicht niet op de dag dat ik het wil. Dus…andere aanpak! Niet dat dit elke dag ook zo werkt, natuurlijk schiet ik minstens 2 keer per week wel uit mijn slof, als de schilders echt beloofd hadden die week te beginnen, maar er nog geen cm is geschilderd. Ik doe mijn best! Wie weet gaat het mij ooit lukken in dit land, want werkelijk het land India blijft je verbazen.

We zijn een dansje aan het oefenen met Chitra & Gowri & Jaya Kumar & Kishor & Vino en Vidhya, zodat ze dit dansje kunnen uitvoeren op de functie, maar Chirta weigert te doen wat wij doen , Gowri en Vino lopen de hele tijd de verkeerde kant op, of gewoon weg, Jaya Kumar praat aan een stuk door, terwijl hij geen stap verzet, Kis valt de hele om. Alleen Vidhya (op haar stoel) probeert als enige in de maat te blijven. Thja…wordt vervolgd, we hebben nog tot de 25ste.
Vandaag een nieuw jongetje in Koni, zijn naam is Kiran, 8 jaar, en ik vind hem nu al helemaal leuk. Hij komt van een arme familie en het is duidelijk te zien dat hij verwaarloosd is. Zijn ouders vertelde hoe onhandelbaar hij thuis is en dat ze het niet meer aan kunnen, maar bij ons was hij vandaag perfect, goed..we wachten af, maar ik heb vertrouwen. Hij snapt veel en met een beetje lieve aandacht luistert hij heel goed. Wat een beetje positieve aandacht al niet met een kind kan doen. Goed onze kinderen zijn daar natuurlijk een prachtig voorbeeld van.

We hebben deze week ook een scooter voor Koni gekocht en Chetana mag hem gaan gebruiken, op deze manier hoeft ze niet elke dag 2 uur te reizen naar Koni, maar is ze er veel sneller.
Vino zijn gehoorapparaatjes zijn weer opnieuw afgesteld want hij had ze in de toilet laten vallen, lees gegooid. En morgen ga ik samen met Rakshita weer naar Mangalore om haar brace te verstellen. Hopelijk is ze bijna uitgegroeid zodat we niet meer terug hoeven en ze deze kan houden.

Het is voor mij een gekke tijd, voor het eerst sinds eigenlijk 3 jaar, mag en kan ik mij weer een beetje verheugen op Nederland. Want 28 december is het dan eindelijk zover. Ik ga weer voor even naar Nederland om een nieuw visum aan te vragen. En nu het langzaam dichterbij komt, komen ook de kriebels, en realiseer ik mij, dat ik echt lang niet thuis ben geweest. Goed, het was het allemaal waard, maar ik ben heel blij dat ik iedereen binnenkort weer kan zien!

Een aantal foto’s zijn gemaakt door Jan en Ad en Emmie, die hier in augustus waren. En kijk even naar de mooie muurschildering van Rachana, nichtje van Shobha!

Liefs en groetjes,

Maart

Ps Jan, Ad en Emmie, ongelooflijk bedankt voor de eendoostaken!
Pss Rick en Marlous, ik hoop dat alles goed gaat met kleine Thirza!

  • 01 November 2012 - 16:10

    Bernadet:

    Hey lieve Maart! Ben superbenieuwd naar dat filmpje. Kreeg nu al de slappe lach zoals je vertelt hoe ze bezig zijn. Wow, je komt naar NL! Hoop je te zien! Veel liefs!

  • 01 November 2012 - 17:31

    JOOP EN DOORTJE:

    HOI MAARTJE

    JE HEBT WEER EEN GEZELLIG VERHAAL GESCHREVEN. HOE IS HET MOGELIJK DAT JE DAAR NOG TIJD VOOR HEBT
    ZO TE LEZEN IS HET MAAR DRUK EN NOGEENS DRUK. MAAR OOK WEL NAAR JE ZIN EN DAT IS
    ERG BELANGRIJK. FIJN DAT JE EIND DEC.WEER EVEN NAAR NEDERLAND KUNT KOMEN,ZODAT JE DAN WEER VAN ALLES VAN HIER OP DE HOOGTE BENT EN JE VEEL FAMILIE EN VRIENDEN KUNT ONTMOETEN.
    TOT DAN VEEL PLEZIER E SUCCES MET ALLES DAAR

    GROETJES JOOP EN DOORTJE


  • 01 November 2012 - 21:35

    Mirjam Dierckxsens:

    Hoi Maartje, wat knap van je dat je zo rustig blijft! Ik denk dat Italië met zijn 'domani' er nog heilig bij is! Heerlijk dat je eind dit jaar even naar Nederland komt. Lekker even bijtanken!

  • 02 November 2012 - 09:03

    Manja:

    Lieve Maart,
    Wat ziet het er weer fantastisch uit. En watzien de kids er zoals altijd vrolijk en gezond er uit.heerlijk.
    Ohhhh en wat fijn dat je binnenkort weer hier bent. nu al zin om uitgebreid bij te kletsen en je even in levende lijve te zien.
    Dikke kus en tot snel

  • 02 November 2012 - 10:12

    Koos:

    Lieve Maart, altijd leuk om jouw verhalen te lezen en hoe goed het met de kinderen gaat. Het moet heerlijk voor je zijn om vooruit te kunnen kijken en dat daar een verblijf naar Nederland bij staat. Ik denk ook dat je hier moeilijk nog zou kunnen wennen. Al die weelde waarin wij leven en al dat geklaag wat er is om dingen waar ze in India het bestaan niet eens van weten. Lieve Maart, zoals altijd ben ik trots op je en geniet steeds opnieuw, als ik de kinderen zie lachen. dikke kus Koos

  • 05 November 2012 - 14:47

    Riny Dekkers:

    Lieve Maartje

    Eindelijk weer eens iets van je gelezen, ben je een hele poos kwijt geweest, maar afgelopen zaterdag had ik het met je moeder(na de gym, tijdens het koffiedrinken) over jou en zei dat ik allang niets meer van je gehoord had en heeft zij mij je laatste bericht doorgestuurd. Vandaar dat ik nu pas weer iets van me laat horen. Het was weer heel plezierig om het een en ander van je te lezen en te weten dat je het druk hebt maar ook nog steeds graag je werk doet.
    Wat fijn dat je naar Nederland komt, maar eerst komt je moeder nog naar jou toe en dat is natuurlijk ook geweldig dat dat zo maar kan.. Geniet ervan en tot de volgende keer.

    Riny

  • 07 November 2012 - 22:29

    Mieke:

    Hoi Maartje,

    Wat heerlijk voor je om naar NL te komen. Je zult erg genieten van de gezelligheid hier. Voor mij is het nog steeds duidelijk; ik wil weer naar Azië toe! Maar wanneer? Succes jij met alles! Groetjes, Mieke

  • 07 November 2012 - 22:29

    Mieke:

    Hoi Maartje,

    Wat heerlijk voor je om naar NL te komen. Je zult erg genieten van de gezelligheid hier. Voor mij is het nog steeds duidelijk; ik wil weer naar Azië toe! Maar wanneer? Succes jij met alles! Groetjes, Mieke

  • 08 November 2012 - 12:39

    Leo Welman, Kinheimweg 79, Bloemendaal, 2061 Tm:

    Dag Maartje,


    Wat schrijf je leuk over je ervaringen in het weeshuis.
    Jouw Emailadres is mij via Marijke Koel ,een collega van Manja de Jonge, toegespeeld.
    Ik heb n.l. belangstelling voor vrijwilligerswerk in het buitenland. Ik denk hierbij aan 4 tot 6 weken in 2013.
    Momenteel werk ik als gepensioneerd socio-therapeut voor GGZ-Ingeest, op div. opname afdelingen in Haarlem en Bennebroek, 2 tot 3 dagen in de week.
    Zou jij mij ietwat méér concrete informatie kunnen geven over het weeshuis waar jij werkzaam bent?

    Alvast bedankt.

    Met vriendelijke groet,
    Leo Welman.

  • 09 November 2012 - 11:22

    Marlous:

    Aah, als ik dat dansje zie, krijg ik heimwee, zelfs nu!
    Met Tirza gaat alles goed, misschien kun je haar in januari wel komen bekijken?
    Liefs!

  • 09 November 2012 - 12:09

    Roeland:

    Lieve Maartje,
    Fijn te lezen dat alles goed gaat. Ondanks de (kleine) problemen, die er altijd wel zullen zijn, leest je verslag weer heel positief. Leuk ook om met de kinderen toe te werken aan de viering van het 1-jarig bestaan van Koni. Dit moet voor jou ook heel bijzonder zijn en daarna kun je dan lekker weer even de (na)kerst- en nieuwjaarssfeer proeven in Nederland. Het is je gegund. Ik heb zojuist het filmpje bekeken waarin de kinderen hun rol oefenen voor hun optreden. Inderdaad het zal nog enige oefentijd kosten, maar ook nu is het heerlijk te zien hoe ieder er mee bezig is. Succes en blijf genieten.
    Liefs,
    oom Roeland

  • 10 November 2012 - 13:26

    Hubertine Van Buul:

    Onverwacht beland ik op je site. Wat straal je toch een positive energie uit. Leuk om weer te lezen hoe het met jou en de kinderen gaat.
    Ik begrijp heel goed dat je er naar uitziet om weer eens in Nederland te zijn. Succes met alles wat je doet, heel veel groetjes,
    Hubertine.-

  • 12 November 2012 - 20:41

    Lleo Welman:

    Hallo Maartje,

    Hierbij nogmaals mijn Emailadres: lwelman@hotmail.nl. Ik heb n.l. begrepen dat je het niet gekregen hebt.
    Groetjes Leo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kundapura Railway Station

maartje

Mijn naam is Maartje Van den Brand. En ik woon in Amsterdam en reis af en toe naar in India.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1968
Totaal aantal bezoekers 908468

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2007 - 01 Januari 2018

Een mooi project

Landen bezocht: