Een goed begin - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu Een goed begin - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu

Een goed begin

Door: maartje

Blijf op de hoogte en volg maartje

07 Januari 2012 | India, Kundapura Railway Station

Het mag nog net! De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar en dat ieders wens en goede voornemen uit mag komen.

Ik denk dat het meest bijzondere van de afgelopen 4,5 jaar is dat wat de kinderen alle maal teweeg hebben gebracht bij zoveel mensen. Niet alleen hebben ze mijn leven compleet veranderd (en verrijkt) maar ook dat van zoveel andere. Door de jaren heen, zijn heel veel mensen indirect of direct betrokken geraakt bij deze kinderen en dat is elke dag te voelen. Ik krijg elke week mailtjes van mensen, sommige ken ik goed, andere heb ik nog nooit ontmoet, die willen helpen of een lief berichtje achter laten voor de kinderen. We hebben speelgoed gekregen van mensen die mij nog nooit hebben ontmoet. Donaties komen nog altijd binnen en velen mensen zijn al hier geweest om de kinderen te bewonderen. Het mooie van dit alles is, is dat de kinderen het werk doen. Zeker als mensen hier komen, hoef ik niets te doen. De vreugde en blijdschap van de kinderen wordt direct gevoeld door de mensen en laat een glimlach achter, als ze vertrekken. Ik denk dat ik maar half besef hoeveel mensen er bij dit mooie project betrokken zijn. Ik vind het bijzonder.

Afgelopen week waren Paul en Bernadet hier voor 2 daagjes, heerlijk. En Shobha zei aan het einde; ‘wat zijn Nederlandse mannen toch aardig en open’ Ze blijft zich hier over verbazen. Ik probeerde uit te leggen dat niet alleen de NL mannen zo zijn, maar eigenlijk bijna alle westerse mannen. Helaas kent zij alleen het voorbeeld van de Indiase mannen, die de kinderen als ze langskomen, het liefst uit de weggaan . Wat ik wel weet, is dat doordat wij laten zien dat het anders kan, de mensen die in Koni werken dat mee krijgen en wie weet het zullen doorgeven…

Het nieuwe jaar is begonnen met een 2 klein wondertjes. Ik zal niet te veel schrijven; kijk maar naar het filmpje dan zie je het vanzelf. In het filmpje zie je Vino, onze kleine Boeddha (6jr), die toen hij binnenkwam (zie foto) zo opgeblazen en vermoeid was, als nieuw herboren. Hij zal waarschijnlijk altijd klein blijven en of hij zijn gehoor terug krijgt weten we nog niet. Maar dat hij iedereen aan het lachen maakt is zeker en ik denk dat als we hard met hem aan de slag gaan hij misschien ooit wel naar een normale school kan.
En dan Vidhya, het meisje wat misschien de kerst niet zou halen, heeft deze week haar schoolboeken binnen gekregen en is elke dag hard aan de studie. Als het lukt hopen we haar in juni, als het nieuwe schooljaar weer begint, terug in de klas te zien, op een normale school!

We hebben 2 nieuwe kinderen erbij (elke week zijn er nieuwe aanmeldingen!), we gaan nog even kijken of het werkt en of ze in de groep passen. We zijn nu met 18..Dat is even genoeg!

Veel liefs en fijn weekend,
Maart

  • 07 Januari 2012 - 08:27

    Jan Van Den Brand:

    Ik wil mij heel graag aansluiten bij de vele mooie woorden van jou Maartje aan al diegenen die "ons" de stichting Japthi, maar vooral de kinderen daar gesteund hebben. Ook ik ken uiteraard niet alle donoren persoonlijk en dat maakt het soms moeilijk om iedereen rechtstreeks te kunnen bedanken. Wij hopen dat het duidelijk is dat onze dankbaarheid zeer groot is en dat wij mede door Uw steun in brede zin kunnen doorgaan met Japthi.

  • 07 Januari 2012 - 08:51

    Koos:

    4,5 jaar en zoveel bereikt, dat zouden heel veel mensen moeten lezen, en steeds gebeuren er nieuwe dingen en groeien de kinderen verder. Het berichtje van je vader is ook mooi.
    18 kinderen al in huis, en nu het wat bekender is geworden, kan ik mij voorstellen dat er steeds meer ouders hun kind aan jou willen toe vertrouwen. leuke foto's en dat manneke blijft een schatje. liefs koos

  • 07 Januari 2012 - 10:37

    Judith Van Beers:

    hey lieve Maart, ben echt kei trots op jou! als ik naar je toe wil komen, wat is dan de beste periode en waar vlieg ik dan heen? en hoe kom ik dan bij jou? mail je me? En Jan, heel graag gedaan :-) met liefde. En jij dank je wel dat je je dochter zo ongelooflijk steunt.

  • 07 Januari 2012 - 10:46

    Roeland:

    Lieve Maartje,

    Van mij mag je best boven je brief zetten: Een geweldig goed begin. Wat een heerlijk positieve brief en ik ben blij voor jou en je medewerkers en natuurlijk de kinderen, dat alles zo fantastisch gaat in dat prachtige nieuwe onderkomen. De foto's en filmpjes geven dit ook uitstekend weer. Ik wens je toe, dat 2012 jou en de kinderen veel vreugde en vooruitgang zal brengen en de "kopjes" mogen blijven stralen.

    Veel liefs,
    oom Roeland

  • 07 Januari 2012 - 11:30

    Babs:

    Lieve Maartje, wat een heerlijk positief bericht weer aan de start van dit nieuwe jaar. Ik voel je glimlach gewoon terwijl jij dit opschreef. Fantastisch om steeds weer te lezen hoeveel liefde en kracht jouw berichten uitstralen. Ik wens jou en alle kinderen een heel mooi, gezond, inspirerend en liefdevol 2012 toe.

  • 07 Januari 2012 - 13:42

    Riny Dekkers:

    Hallo Maartje
    Natuurlijk mag je iedereen een goed en gezond jaar toewensen, wat mij betreft mag dat wel elke dag.Voor jou en alle anderen natuurlijk hetzelfde.
    Vanmorgen (bij de gym) een enthousiast en liefdevol verhaal gehoord van je moeder. Je kunt ook op de foto's zien dat de kinderen gelukkig zijn . Maar er word natuurlijk ook erg goed voor ze gezorgd.Geweldig.
    Het allerbeste en tot de volgende keer.

    Riny

  • 07 Januari 2012 - 14:40

    Ton Ouwehand:

    Beste Maartje en allen betrokken bij Japthi
    Uiteraard wensen we jullie het allerbeste bij een nieuw jaar. De continuïteit van het project verdient een stabiele toekomst door nog meer bekendheid te geven. Dat de kinderen en de foto's en video's de beste reclame zijn voor dit project is wederom zichtbaar.
    Ik ga een stukje blijer verder na het zien van dit al.

    groet
    Ton

  • 07 Januari 2012 - 16:33

    Loeke:

    Lieve Maart en alle kinderen. Ook ik wil jullie een fantastisch jaar toewensen en dat alle plannen maar uit mogen komen. Ja je hebt wel heel veel neergezet in 4,5 jaar, dat is duidelijk te zien. Ik kan ook bijna niet wachten om te komen, nog 3 weekjes. Ik ben benieuwd of enkele kids me nog kunnen herinneren.
    Geniet van alles en ook ik ben wederom trots op je wat je hebt neergezet, geweldig. Liefs van mij.

  • 08 Januari 2012 - 05:23

    Monique In Vaiygrana:

    Lieve Maartje, hier alles zeer bijzonder en super. Je kommt tot jezelf. Volgende week mag ik een paar dagen naar buiten voor de rest zo veel mogelijk rust bij jezelf blijven. Een fantastische ervaring. Hoe ver zit jij van Coimbatore . Hoop bij jou alles ok. Kus Mo

  • 11 Januari 2012 - 09:49

    Bernadet:

    Lieve Maart,
    Het was weer een geweldige ervaring om jou te zien met kinderen.Je gaat er met hart en ziel in. Zo enthousiast! Dat zie je terug in de kids. Genoten van verstoppertje en stoelendans (haha). En Paul is ook weer wijzer geworden met cricket en basketbal.
    Bijzonder om te zien dat in twee jaar tijd een aantal kids enorme stappen voorwaarts heeft gemaakt.
    Thx voor de mooie ervaring!

  • 15 Januari 2012 - 13:59

    Paul Koehorst:

    Dag Maartje,
    Met bewondering blijf ik je volgen. Als je iets aardigs zegt over Europese mannen, voeg ik er maar aan toe dat de vrouwen van dit continent een heel goed gevoel hebben voor de medemens...hoe klein ook en hoe gehandicapt ook. Jij bent een super prototype waar een "open man" als ik me zo mag noemen, z'n petje voor afneemt!! Geweldig. Succes met je baanbrekend werk...dat ze er van leren die mannen daar.

  • 20 Januari 2012 - 02:16

    Maartje:

    Wat heb jij veel bereikt-wat een foto's- PRACHTIG! Stoer man...! x

  • 24 Januari 2012 - 17:25

    Thécla Endert:

    Ik ben helemaal stomgeslagen, wat heb jij veel bereikt daar, wat straal je, wat een rijkdom voor deze kinderen dat ze onder jouw hoede vallen. Geweldig!!!
    Liefs, Thécla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kundapura Railway Station

maartje

Mijn naam is Maartje Van den Brand. En ik woon in Amsterdam en reis af en toe naar in India.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 493
Totaal aantal bezoekers 908673

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2007 - 01 Januari 2018

Een mooi project

Landen bezocht: