Kishor - Reisverslag uit New Delhi, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu Kishor - Reisverslag uit New Delhi, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu

Kishor

Door: maartje

Blijf op de hoogte en volg maartje

02 September 2011 | India, New Delhi

Vandaag heel goed nieuws en helaas ook wat minder goed nieuws ontvangen. Peter van Geel Stichting, dank jullie wel, deze Stichting steunt niet alleen Japthi, maar ook nog andere mooie projecten: www.petervangeel.nl. En Jan en Ad, wat zou het fantastisch zijn als we iets zouden kunnen regelen voor mijn visum. Het is eigenlijk te zot voor woorden dat ik niet even naar huis kan om iedereen te zien, of wanneer ik daar behoefte aan heb. Het moet gewoon lukken.

En dan het andere nieuws. Met onze grote allemans vriend, Kishor, gaat helaas niet zo goed. Hij is 3 mnd geleden gevallen en ik dacht niet anders dat het kwam door zijn epilepsie. Maar na deze val kon hij zijn hele rechterkant niet meer bewegen, gelukkig herstelde hij zich snel, maar hield hij wel een klapvoet (sleepvoet) aan deze val over. Godzijdank voor zijn helmpje die zijn hoofd al deze jaren heeft beschermd. Helaas is de schade van die jaren daarvoor toch te groot geweest. Na deze laatste val zijn we toch even naar het ziekenhuis in Manipal geweest, en daar werden zijn medicijnen verhoogd. Maar hij bleef duizelig en had veel last van zijn been. Afgelopen dinsdag was het weer raak, ik kwam aanrijden en hij was zo enthousiast (zoals Kis kan zijn) op me af rennen, hij viel en stond niet meer op. Hij moest heel erg huilen en weer was zijn rechterkant verlamd, hij sliep 2 dagen achter elkaar. Nog gingen er bij mij geen belletjes rinkelen, wel wist ik dat er iets niet in orde was. Gister toen ik aan de tel zat, en het allemaal zo opnoemde, realiseerde ik me opeens, dit is echt niet goed…Ik zeg heel eerlijk, ik kan heel veel aan, en heel veel hebben, maar als het om de kinderen gaat, nee, dan kan je me oprapen. Vanochtend de neuroloog aan de lijn en die zei ook meteen dat het onderzocht moest worden, maar helaas was hij er niet, of ik tot dinsdag wilde wachten. Pff..nou dat leek me niet zo’n goed plan, dus we hebben vandaag alvast een CT-scan van Kishor’s hoofd laten maken en mijn vermoedens werden bevestigd; hij heeft een 2 hersen infarcten gehad, ook was er zwelling te zien in de hersenen. Dinsdag horen we wat er gedaan kan worden. En Kis..Kis is vrolijk als altijd en lacht om alles, die lieve jongen, hij lacht zelfs om zijn hand die er slapjes bij hangt. We doen oefeningen en hij vindt al die extra aandacht van mij prachtig, en ik..ik krijg een brok in me keel als ik naar hem kijk.

Tuurlijk je weet dat met dit soort kinderen gevaren om de hoek liggen. Kijk naar Divia die 3 jaar geleden in mijn armen bijna stikte tijdens een epileptische aanval. Maar toch ben je hier niet op voorbereidt. Shobha heeft wel 100 kaarsjes aan gestoken en roept de hele dag dat we moeten bidden, hier heeft God alle antwoorden. Naja een kaarsje voor Kis, kan in dit geval geen kwaad.
Volgende week (11 sept) de grote
phooja (heilig vuur aansteken, alle kids moeten aanwezig zijn etc..) in Koni, want daarna gaan alle voorvaderen weer 3 weken rondspoken en mogen we niet verhuizen vanwege de slechte energie.Maar wat moet er nog veel gebeuren..

Veel liefs Maart

Hier een paar foto’s van Kis, van 2007 t/m nu!

  • 02 September 2011 - 14:03

    Elly Huskens:

    Lieve Maartje dit verhaal gaat me aan het hart ik wens je sterkte met alles, lieve groeten en telepathische energie uit Limburg, Elly

  • 02 September 2011 - 14:38

    Bernadet:

    Nee, hè!!!! Die lieve grappige Kish!!!! Ben ook erg ontdaan van je verhaal, lieve Maart........ Kaarsjes branden kan geen kwaad, maar ik hoop ook dat er andere remedies zijn om erger te voorkomen.
    Maart, echt onwijs veel kracht jôh!!!!

    p.s. kom net van een fotosessie op Judith d'r school...... ze hebben iets heel moois voor Koni in petto. Mag ze zelf vertellen ;-)

  • 02 September 2011 - 15:03

    Jan En Ad:

    Wat een naar nieuws! Zeker nu we die vrolijke jongen hebben leren kennen. We wensen jullie heel veel sterkte!
    Via via gaan we proberen iets aan je visum te doen, maar of het lukt....?
    Groeten aan iedereen!

  • 02 September 2011 - 15:07

    Mieke:

    Wat maak je toch veel mee....sterkte de komende weken Maartje.

  • 02 September 2011 - 19:44

    Charlotte:

    Hoi Maartje,
    Hopelijk kunnen ze dinsdag toch nog iets voor hem betekenen en kan het proces op een of andere manier stop gezet worden.
    Sterkte er maar weer mee.
    Charlotte

  • 02 September 2011 - 21:04

    Loeke:

    Lieverd wat goed dat we even met elkaar gebeld hebben en het over Kishor gehad hebben en ik de link legde van een eventuele kleine Cva en dat je meteen ging opzoeken op internet voor eventuele maatregelen. Je intuitie van vorige tijden was dus toch juist maar je legt daar niet meteen een link aan. Goed dat je de neuroloog hebt ingeschakeld en ik hoop echt dat de uitslag goed is en dat alles te verhelpen is. Wat is hij ook groot geworden als je het filmpje ziet en je moet er toch ook niet aan denken dat er straks iets mis is met hem. Ook wij gaan duimen en steken een kaarsje aan voor Kishor.
    Hier vandaag eindelijk mooi weer en morgen nog een paar graadjes warmer, heerlijk om hier zo de zomer af te sluiten. Wij gaan morgen naar Roeland en maandag weer even skypen, heerlijk deze ontdekking.
    Lieve groet van ons.

  • 03 September 2011 - 06:34

    Natascha:

    Lieverd ik ben ontroerd wat je schrijft en wat maak je toch zware tijden mee. Je had het me al vertelt, maar als ik het zo lees dan moet ik wel even slikken. Heel veel sterkte de aankomende dagen en als je dinsdag met Kishor naar het ziekenhuis gaat. Liefs van mij

  • 03 September 2011 - 08:12

    Aren:

    Lieve Maart,
    Wat erg van die allerleukste en liefste Kishor!! Geweldig joch is het... Kan me voorstellen dat het zo ontzettend moeilijk voor je is. Wat ben je toch n HELD dat je dit doet...Hoop dat al die voorvaderen, OHMs en karmaas nu een keer gaan meewerken en jou geven wat je allang verdiend hebt!
    Heel veel sterkte!
    Dikste kus & knuffel, ook voor de kids, Shoba, Oma en Kalewatti ( ; Aren

  • 03 September 2011 - 08:14

    Birgitte :

    Dag lieverd ,
    Ja ,wie wordt er niet geraakt door zo,n naar bericht .en als het om je eigen kinderen gaat ,dan is al het andere pineut .Kishor is een jongen die je hart steelt ,en nu hem iets is overkomen , komt dit hard aan .
    Lieve Maart , ook mijn kaarsje brand van binnen ,en ik denk as dinsdag ,met die 100 kaarsjes van Shobha ,een heleboel meer . Fijn dat je ons op de hoogte houdt op deze manier Wie je kids niet echt kent ,kent ze wel van papier ,zo mooi vertel je over hen , alsof je er zelf bij bent .
    Vandaag spannend ,omdat Charlotte komt . Ik wens jullie samen een mooie tijd toe .Er moet nog zo veel gedaan worden ,dus zal haar hulp heel welkom zijn .
    Ook hoop ik ,dat je as maandag weer vrijwilligers hebt die je kunnen ondersteunen om je laatste zware klus af te maken .
    Lief ,heel veel sterkte deze week en ik hoop dat de phooja jou ook iets extra,s brengt .
    Kus van je mams Birgitte


  • 05 September 2011 - 08:46

    Tante Beppie:

    Lieve Maart, dat is een afschuwelijk triest bericht. Zo jong een cva krijgen!
    Vaak is met oefeningen nog veel mogelijk. Ik hoop dat dit bij Kish ook lukt. Heel veel sterkte en wij denken aan jullie. Liefs.

  • 09 September 2011 - 17:49

    Therese:

    lieve Maart, wat naar voor Kish. Ook al ken ik hem niet , maar door je verhalen en foto`s is hij voor mij het "leukste jongetje van de klas " geworden. Dit moet pijn doen, als je zo`n hulpeloos jongetje ziet. Heel veel sterkte.Dikke kus

  • 12 September 2011 - 14:01

    Roeland:

    Lieve Maartje,

    Inmiddels zijn we 10 dagen verder en heb je hopelijk positievere berichten over Kishor en weet je een behandeling. Veel sterkte ermee. Loeke en Claudette zijn voor het eerst bij mij in mijn nieuwe appartement geweest. Samen met "Annie-nee-ik-kan- nie" hebben we heerlijk op een terras genoten van het eindelijk weer mooie weer en lekker gegeten. Het was een weekend om nog eens te herhalen.
    Een weekend later (gisteren) het tegenovergestelde: zondagavond zwoel weer met aanhoudend bliksemschichten. Wel 800 per 5 minuten volgens de media. Ik heb hier heerlijk naar zitten kijken, omdat het niet regende en er geen donder te horen was.
    Hopelijk zijn de voorvaderen bijna uitgespookt en kun de de laatste hand(en) leggen aan de bouw en verhuizing.
    Liefs, oom Roeland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

maartje

Mijn naam is Maartje Van den Brand. En ik woon in Amsterdam en reis af en toe naar in India.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 643
Totaal aantal bezoekers 908166

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2007 - 01 Januari 2018

Een mooi project

Landen bezocht: