Een mooi verhaal - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu Een mooi verhaal - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu

Een mooi verhaal

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg maartje

19 Maart 2020 | India, Kundapura Railway Station

Terwijl ik een stukje aan het schrijven was over een van de kinderen, zat Saskia naast mij op haar telefoon oude foto’s van Koni te bekijken.

Toen mijn stukje over het kind af was, vroeg ik aan haar te raden over welk kind het zou gaan. Ze noemde een naam of althans de beschrijven van het kind en liet mij een foto van hem zien.
Toen las ik haar mijn stukje voor; het ging over hetzelfde kind. Hoe bijzonder, dat het kind, dat we maar heel even zagen, ons beide zo had geraak 4 jaar geleden.

Het jongetje was ongeveer 10 jaar, maar leek maar 5 jaar oud. Hij had een hartafwijking, kon niet lopen en amper zitten. Zijn ouders wilde hem direct bij ons achterlaten en vroeg aan ons of we iemand wisten die hem zou kunnen adopteren. Dit vroegen ze ook aan Saskia die toen bij ons was.

Hieronder het stukje over het kind.

Houd mij vast

Ik kan leven met weinig
Vertelde zijn ogen
Mag ik dan blijven ?
Vroegen zijn handen
Ik zal proberen te staan
Zeiden zijn benen
Houd mij alleen even vast ?
Ik kan leven met weinig
Zal nooit vragen
En huil maar zelden
Ik kan heel goed staren
Ben je niet tot last
Praten doe ik niet
Stil zijn is mijn kracht
Kijk daar staan mijn ouders
Neem het ze niet kwalijk
Ik ben ze immers tot last
Ik kan leven met weinig
Houd je mij nu even vast ?

Nu ik bezig ben met het schrijven over de kinderen merk ik dat velen beelden terugkomen. Soms lijkt het net een film. Mooie, maar ook gebeurtenissen die mij hebben geraakt passeren de revue. Het erover schrijven in dichtvorm voelt heel fijn. De stukjes komen recht uit mijn hart en het is mooi proces. Het liefste ga ik mijn verhaal straks ook vertellen. Ik heb zoveel verhalen die verteld mogen worden met de mooiste boodschap van de kinderen.

Lieve groet, Maartje


  • 12 Juli 2020 - 15:17

    Patricia:

    Lieve Maart,

    Door allerlei stomme redenen had ik niet meer de tijd genomen om je stukjes te lezen..
    Nu ik bovenstaande lees, besef ik weer hoe indrukwekkend het was...
    Een heel mooi gedicht!!!!!
    Lieve groet, Patries

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kundapura Railway Station

maartje

Mijn naam is Maartje Van den Brand. En ik woon in Amsterdam en reis af en toe naar in India.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 906751

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2007 - 01 Januari 2018

Een mooi project

Landen bezocht: