De goden horen alles.. - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu De goden horen alles.. - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu

De goden horen alles..

Blijf op de hoogte en volg maartje

01 Augustus 2012 | India, Kundapura Railway Station

Nog geen twee weken geleden zat ik te denken, dat we in Japthi, nu Koni genaamd, bijna alles hebben meegemaakt met de kinderen; operaties, heftige epileptische aanvallen, vele ziekenhuis bezoeken, veel hechtingen (meeste zonder verdoving), schimmels, wormen op rare plekken, ongedierte op je hoofd en ga zo maar door, maar…ik zat dus te denken dat we nog nooit een gebroken arm of been hadden meegemaakt. Wat eigenlijk best een wonder was, aangezien onze kinderen nou niet de meest stabiele persoontjes zijn (wild, regelmatig vallen ze over hun eigen voetjes, zien allemaal slecht etc). En nou weet ik dat ik India soms dingen denk en die dan later gebeuren, dus ik had deze gedachte snel uit mijn hoofd gezet! Maar helaas, de Goden hadden het al gehoord..…afgelopen donderdag zit Nutanta (meisje, 14 jr, sinds vorig jaar bij ons) op de schommel en valt en komt verkeerd terecht. Ik heb haar elle boog nog een paar bewogen en dat ging redelijk goed, totdat het bot opeens te zien was in een rare stand. Hup naar het ziekenhuis, ze moest geopereerd worden en zit nu 8 weken in het gips. Ze heeft het gips er al 3 keer afgebeten, ja, ze is heel sterk, maar heeft er nu eindelijk een beetje vrede mee. En dat meisje heeft een pijngrens, ongelooflijk…
Met kleine Aby gaat het ongelooflijk goed, hij geniet van alle aandacht, hij krijgt net al Vino veel liefde van de andere kinderen en wordt heel goed opgenomen in de groep. En dat is waar ik het allemaal voor doe! Hoe pijnlijk het afscheid van zijn moeder ook was, dit kleintje heeft een fijne en goeie toekomst bij ons. Hij heeft hier de kans om te groeien en te genieten en hij krijgt liefde volop! Vino is een kleine beetje jaloers, maar dat hoort erbij. Ik heb een filmpje gemaakt van Vino’s eerste woordjes, maar het lukt mij niet deze op de site te zetten. Helaas zijn de test uitslagen van Vino’s bloed niet goed en moet ik zo met hem naar een ziekenhuis een uur verderop. Ik probeer dan niet boos te zijn, maar ik denk dan, als een arts weet hoe ziek Vino was, dan zou hij toch moeten aangeven dat Vino om de 2 maanden een bloedtest zou moeten doen. Gelukkig dacht ik er vorige week aan en hebben we een test laten doen. Het verhaal wordt vervolgd..
Met de rest van de kinderen gaat het allemaal goed. We genieten.
Veel liefs Maart
Ps. Marjo gefeliciteerd!

  • 01 Augustus 2012 - 09:05

    Koos:

    Goedemorgen Maart, vandaag ben ik eens de eerste die reageert. Dat de goden zich aan jouw aan het aanpassen zijn, zal zeker niet voor niets zijn. Je bent gewoon een met Indieërs aan het worden en straks als je in Nederland bent, kniel je ook op het vliegveld neer, en dankt de goden dat ze het voor elkaar hebben gekregen dat je weer in je thuisland bent. Wat erg voor Vino en wat een pré dat jij wat verstand hebt van EHBO en weet wat er moet gebeuren om iemand in de gaten te houden. Och ja en zoals altijd, alleen steeds een beetje meer, ben ik trots op alles wat je doet. Zou het iets te maken hebben, dat, toen jij heel klein was, ben gered?
    Fijne dag of welterusten, weet niet wat het is, en heel veel liefs van Koos

  • 01 Augustus 2012 - 11:21

    Lieve Maartje,:

    Al eerder heb ik geschreven dat de kinderen goed af zijn bij jou. Elk kind dat gebracht wordt mag zich dan ook gekukkig prijzen. Je ziet dit weer overduidelijk aan Aby die helemaal bijkomt van alles wat hij al heeft meegemaakt. Fijn dat hij zich bij jou gelukkig kan en mag voelen. Misschien moet je de gips etende Nutante een extra bordje rijst geven met iets lekkers, zodat ze het gips niet nodig heeft. Wel sneu voor haar, dat jouw gedachten zijn omgezet in werkelijkheid. Misschien moet je nu iets heel positiefs denken en werkt dat ook. Hopelijk komt het met Vino ook allemaal goed.
    Vandaag krijgen we hier weer eenmalig een zonnige dag (tot 29 graden, morgen zakt het al weer naar 22). Wij zijn daar blij mee, terwijl jij wel eens verkoeling zou willen. Ik ga dan ook genieten.
    Het ga je goed.
    Liefs,
    oom Roeland

  • 01 Augustus 2012 - 13:13

    Mieke Greefhorst:

    Hoi Maartje, weer mooi, met veel liefde voor je kinderen, geschreven...
    Groeten vanuit de bijna 30 graden in NL

  • 01 Augustus 2012 - 23:18

    Elly Huskens:

    Dag Maartje, met bewondering weer jouw verslag gelezen, sterkte met alles, groet Elly

  • 02 Augustus 2012 - 20:06

    Judith:

    powervrouw.... <3

  • 03 Augustus 2012 - 13:30

    Daphne:

    Hoi lieve Maartje, wat een verhaal weer en ik sluit me aan bij alle vorige commentaren, wat heerlijk voor de kids dat jij er bent om voor ze te zorgen! Veel liefs & knuffels voor jou! Daphne

  • 20 Augustus 2012 - 17:15

    Kieke:

    Wat ben je toch een tof wijf!!!!!
    Het eerste weekend van augustus stond ik met je stoere tantes op de brug een biertje te doen.
    Ook over jou geroddel....nee, hoor alleen maar goeds!
    Wat stoer dat je nog steeds daar bent en het toch allemaal fixt in zo'n ontwikkelingsland in je eentje.
    Was je ff uit het oog verloren, maar ga me nu weer aanmelden voor de mailinglist.
    PS. Ook heel lief zijn voor jezelf!!!!
    x Kieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kundapura Railway Station

maartje

Mijn naam is Maartje Van den Brand. En ik woon in Amsterdam en reis af en toe naar in India.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 536
Totaal aantal bezoekers 906736

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2007 - 01 Januari 2018

Een mooi project

Landen bezocht: