nieuws - Reisverslag uit New Delhi, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu nieuws - Reisverslag uit New Delhi, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu

nieuws

Door: maartje

Blijf op de hoogte en volg maartje

21 Oktober 2008 | India, New Delhi

Na even stilte hier eindelijk weer een bericht. De tijd gaat ook zo ongelooflijk snel!

Ik heb het boek van Helena Klitsie, Liefde's Logica, er maar weer bij gepakt, want soms....( prachtig boek over ). Soms, snap ik werkelijk niets van de Indiers, en dan heb ik het voornamelijk over FSL. Ik kan er niet te veel overschrijven want je weet maar nooit wie het leest, maar het is ongelooflijk hoe zij op de dingen kunnen reageren, er is nog veel meer, maar laat ik het hier maar bij houden!

Nu het goede nieuws: 28 oktober is het dan eindelijk zo ver! De Stichting Japthi is een feit. Mijn grote dank gaat uit naar mijn vader en zijn vrienden die hem hierbij hebben geholpen, echt fantastisch! Nu heeft Japthi echt een toekomst en is al het werk niet voor niets geweest. Ik heb zelf ook nog ander nieuws, maar dat bewaar ik nog even voor later, eerst nog wat dingen uitzoeken, maar dat ik heel nauw betrokken blijf bij Japthi staat vast!

Er is ook een nieuw meisje in Japthi, Raksita, ze is 12 jaar oud en haar verhaal is al bijna net zo triest als dat van de andere kinderen. Ze lijkt nog geen 6 jaar oud en is vel over been, ze kwam binnen met luizen zo groot als kevers en tanden heeft ze bijna niet meer. Gelukkig gaat het heel goed en zorgen de andere kinderen goed voor haar, maar het blijft moeilijk om te zien.

En natuurlijk is Natas hier nog, het is zo fijn om weer echt te kunnen lachen met iemand die je helemaal begrijpt. Wat een heerlijk mens, je zou een film kunnen maken over haar en de trein in India. Aan het einde van de treinreis zit ze met schoenen aan, t-shirt in haar broek, sjaal over haar hoofd en zonnebril op en dat met 40 graden en 40 mannen om ons heen. Nou zitten er in de trein ook erg veel kakkerlaken,maar goed daar ben ik ondertussen aan gewend, Natas van haar leven niet!
Vrijdag gaan we samen naar een dorpje in de bergen om de kleding af te geven, en dan gaat ze zondag weer terug naar Mumbai. Gelukkig komt Lies die week daarop, dus is het afscheid iets minder groot.
Genoeg voor nu, foto's van Raksita zet ik er morgen op. Ik ga even een uurtje hardlopen.

Veel liefs,
Maart

ps Suus (en Chesse) heel veel sterkte met de laatste loodjes!!
pss ouders: beide alvast gefeliciteerd!!!
psss Japthi staat nog steeds op de 2de plaats met Llink!




  • 21 Oktober 2008 - 15:56

    Margot:

    Wat een heerlijk nieuws. En gezellig dat Natas er is. Heel veel plezier. Liefs Goos

  • 21 Oktober 2008 - 18:13

    Karlijn:

    hey maart,
    wat geheimzinnig ben jij zeg haha.
    femke was gister bij mij en we missen het daar zo!!! we hebben besloten om n paar duizend euro te winnen en je te gaan opzoeken, we zijn dr alleen nog niet helemaal uit hoe we dat gaan winnen, haha.

    dikke knuffel!

  • 21 Oktober 2008 - 18:13

    Koos:

    Hoi maart, ja in een woord geweldig, en proficiat dus met de stichting. Ja je vader heeft goed geholpen, dat is zeker, maar zonder jou was er geen stichting gekomen. Dat je nu ook nou betrokken blijft bij Japthi vind ik ook een prachtige keuze van je, voor hoever dat geld horen we dan nog wel. Ik kan mij voorstellen dat je met Natas vreselijk gelachen hebt, maar dat is ook wel eens lekker. maart geweldig. liefs Koos

  • 21 Oktober 2008 - 18:28

    Charlotte:

    Lieve Maartje.
    Gefeliciteerd met de stichting Japthi. Goed zo. En vergeet niet, tussen de moeilijke momenten door, te genieten van de mooie dingen zoals het aanwezig zijn van Natas, je kindertjes, de stichting en al het andere positieve wat daar toch ook speelt.
    Groetjes Charlotte

  • 21 Oktober 2008 - 19:02

    Jolanda Maarssen:

    Leuk weer wat van je te horen en wat een goeie berichten en geheimpjes. Ben benieuwd en ik blijf je steunen en wens je veel liefs voor iedereen.

  • 21 Oktober 2008 - 22:12

    Je Mams:

    Dag lieverd,en Natasje.Heerlijk om weer wat van jullie te horen , En wat bijzonder dat jullie daar samen zijn . Natuurlijk spannend wat er allemaal gaat gebeuren en wie had een jaar geleden verwacht dat er een stichting zou komen .Je vader heeft er inderdaad hard aan gewerkt en is stiekum apetrots op je dat hij dit heeft kunnen realiseren . Het nieuwe meisje heeft je hart al gestolen ,dat is zo te zien .Lieverds geniet nog intens en als Natasja hier is ,willen we ze heel snel zien . En.. we gaan nog even wat stemmen voor je winnen, zodat je bij de eerste 5 hoort .Dag dag en voor je het weet ben ik weer in India .Maar eerst Liesbeth .Kus van je mams, Birgitte

  • 21 Oktober 2008 - 23:31

    Marc:

    heerlijk om het allemaal te lezen , vooral van je stichting , én vooral dat je er mee betrokken blijft , wat een genot voor de kindertjes.
    en ja Natasja , wat had ik graag als klein kakkerlakje willen mee kijken in die trein ..
    Maar zag gelukkig een foto van haar , dat ze ,,het" toch nog in zich heeft ( wij weten wat ik bedoel )
    beso mi amor

  • 22 Oktober 2008 - 09:06

    Jocelyn:

    Gefeliciteerd met de stichting!!


  • 22 Oktober 2008 - 11:04

    Roeland:

    Van harte gefeliciteerd met de stichting. Als je maar volhoudt komt alles uiteindelijk op zijn pootjes terecht. Voor jou een geweldige opsteker om je te blijven inzetten. Ben benieuwd naar je persoonlijke nieuws en ik hoop dat je uiteindelijk toch nummer 1 wordt.
    Liefs oom Roeland.

  • 23 Oktober 2008 - 18:44

    Loeke:

    lieverd van harte met de stichting en kun je trots zijn op alles wat je al gedaan hebt en nog gaat doen en natuurlijk complimenten voor je vader en zijn vrienden die dit hebben opgezet, fantastisch. Geweldige fotos en wat een schatje dat nw. meisje. Ook alvast gefeliciteerd met je ouders, ga je zaterdg. bellen.Hou van je . kus.

  • 28 Oktober 2008 - 12:38

    Mieke Houg:

    Lieve Maart
    gefeliciteerd mey het de stichting Japthi. Vandaag is de dag. Fijn dat je dit met Natas kan vieren.Ik lees je verhalen ademloosen ben erg trots op je.
    Ben net oma geworden van een wolk van een kleindochter en ook Fleur is nu zwanger dus het wordt volle bak. Hoop dat het met Llink allemaal goed voor je uitpakt
    heel veel liefs mieke en herry

  • 28 Oktober 2008 - 15:36

    Sonja Ignacio:

    Gefeliciteerd, met de stichting

  • 02 November 2008 - 22:51

    Vera:

    Ha Maartje,
    Fijn dat je vader de stichting heeft opgericht. Dan kan er vanuit hier ook gewerkt worden. Ik geniet van de foto's van de kinderen; ze zien er zoveel beter en gelukkiger uit in de loop der tijd. Het kost me geen moeite om me voor te stellen, dat ze je na aan het hart liggen. Tot je volgende bericht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

maartje

Mijn naam is Maartje Van den Brand. En ik woon in Amsterdam en reis af en toe naar in India.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 906750

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2007 - 01 Januari 2018

Een mooi project

Landen bezocht: