Prachtige foto's!! - Reisverslag uit Kundāpur, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu Prachtige foto's!! - Reisverslag uit Kundāpur, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu

Prachtige foto's!!

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg maartje

11 Januari 2014 | India, Kundāpur

Dag lieve mensen,

De eerste week is voorbij en mijn moeder en ik hebben ongelooflijk hard gewerkt. We hebben samen de perfecte formule gevonden en de samenwerking, ook met de teacher, gaat heel goed.

Mijn hart klopt als nooit te voren (letterlijk) , ik loop hard, loop een matheron in Koni en voel mij gelukkig heel goed. Dank voor alle lieve berichtjes en zorg in Nederland.

Ik ben heel blij dat ik voorlopig weer even hier blijf om de structuur te herstellen, de kinderen en de staff hebben dat nodig en ik zelf ook. Werken met Leespraat en de Rekenlijn (een mooie lesmethode uit Nederland) geven de kinderen en mij een nieuwe uitdaging en dat hadden we echt nodig. We krijgen maandag weer nieuwe kindjes en Koni groeit. Ook de aanbouw wordt mooi, nog niet af, maar gelukkig kan ik daar nu veel beter mee omgaan dan 3 jaar geleden! Geduld, een lachje en af en toe even heel diep ademen is van groot belang in Koni (lees India ).

Mijn moeder werkt als nooit te voren en het is mooi om te zien, hoe thuis ze is in Koni en hoe blij de kinderen met haar zijn. Aan het einde van de dag zit mijn moeder met alle kleintjes bij de zandbak, wat ze uren kunnen volhouden. Ze leren zoveel; samenspelen, delen, knutselen etc..eigenlijk is dat het mooiste; met zo weinig,zo gelukkig zijn.
Vandaag komen Ome Gijs en mijn vader aan in India, spannend of de rolstoelen ook zijn meegenomen! Mijn moeder en ik gaan nog even snel naar de kinderen, voordat ze hier zijn.

Tom, klusvrijwilliger, heeft prachtige foto’s gemaakt, die ik graag met jullie wil delen.

Later meer,

Liefs Maart

Ps lieve Steffie gefeliciteerd!

  • 11 Januari 2014 - 09:07

    Elly Huskens:

    idd prachtige foto's van prachtige mensen en fijn om te horen dat het allemaal zo goed gaat Maartje, lieve groeten uit Limburg, Elly

  • 11 Januari 2014 - 09:20

    Peggy Koenen:

    Beste Maartje,
    Wat fijn te horen dat het goed met je gaat, en te lezen dat zelfs na een periode weg te zijn geweest alles goed gaat in Koni. Lijkt me altijd spannend wat aan te treffen als je terug komt. Geweldig hoe ook je beide ouders zo achter je staan en meewerken. Kon ik je maar komen helpen. Ik kijk uit naar je volgende verslag. Laat het jullie allemaal goed gaan daar in Koni.
    Ook deze groetjes komen uit Limburg, (ps doe je ook de groetjes aan je moeder)

  • 11 Januari 2014 - 09:45

    Tante Beppie:

    Lieve Maartje en Birgit,
    Prachtige foto's inderdaad. Het ziet er allemaal zo ontspannen uit. Je kunt zien dat jullie genieten. Hopelijk komen Jan en Gijs met de rolstoelen goed aan en kan Gijs nog iets voor jullie betekenen. Hij verheugde zich erop. Voor Birgit wens ik nog een fantastische tijd daar en voor jou Maartje heel veel succes met je leerplan etc.
    En wat is het geweldig fijn dat het met je gezondheid goed gaat
    Liefs, ook van oom Roel.

  • 11 Januari 2014 - 09:56

    Els Van Den Brand-Rabou:

    Lieve Maartje en Briggite,

    Ben vol verwachting of Jan en Gijs goed aangekomen zijn ,maar ik neem aan van wel.
    Het ziet er allemaal weer fantastisch uit daar en prachtige foto's ,ik zie dat de rolstoelen goed van pas komen dus hopen dat de andere twee ook goed meegekomen zijn.Gijs wil graag wat doen dus misschien zijn er nog karweitjes voor hem.Nu veel succes allemaal.liefs Els.

  • 11 Januari 2014 - 10:20

    Charlotte:

    Lieve Maartje,

    Zeker hele mooie foto's, wat een blije gezichten allemaal.
    Geniet van het feit dat je familie daar is en succes met alles wat je weer van plan bent te gaan doen.
    Liefs Charlotte

  • 11 Januari 2014 - 11:06

    Joop En Doortje:

    Hoi Maartje en Birgit

    als ik over de foto's begin val ik in herhaling van de voorgangers.Maar het is wel zo dat ze aangrijpend zijn. het is wel fijn te horen dat het zo goed met je gaat,dat je zelfs al weer volop aan het werk en sporten bent.Birgit,voor jou is het ook een voldoening denk ik,dat jullie samenwerking voor de kids zo fantastisch verloopt. nu nog wachten op de mannen die vandaag aankomen, zodat je even een fijn vierspan hebt om van alles te kunnen volbrengen.
    Heel veel geluk,plezier ,gezondheid en alle goeds.
    Groetjes van ons,
    Joop en Doortje

  • 11 Januari 2014 - 11:26

    Mieke:

    Schitterend!

  • 11 Januari 2014 - 12:00

    Rob:

    Foto's geven de indruk van kinderen die er goed uitzien, goed verzorgd worden, en plezier hebben.
    Als ik eraan denk uit wat voor leefomstandigheden ze vaak gekomen zijn, worden Erie en ik blij dat we bij kunnen dragen aan dit grootse project!
    Groet familie van ons.

  • 11 Januari 2014 - 12:17

    Ans Breggeman:

    Hoi Lieve Maart Wat fijn dat je hartje zo goed klopt en dat alles weer goed gaat. Leuke foto's van de kinderen en ze zien er heel blij uit. Doe mama de groeten Liefs uit holland

  • 11 Januari 2014 - 12:35

    Steven :

    Maartje ontroerend mooie foto's! Weet jij dat je bij Paus Franciscus bovenaan in zijn boekje staat! Wat jij (en al die anderen en je moeder en Gijs en Jan) doet is nu precies wat hij de wereld wil laten zien en begrijpen!Chapeau!
    Groet Steven

  • 11 Januari 2014 - 12:39

    Koos:

    Zo lieve maart en Birgitte, jullie vermaken je wel weer, ook al is het hard werken. Fijn te horen dat je hart het goed doet. Geniet , zodadelijk met de mannen erbij. Hele leuke foto's. Liefs koos

  • 11 Januari 2014 - 13:43

    Bernadet:

    Mooie foto's!
    Superfijn dat je weer kan hardlopen, Maart!!!
    Groetjes aan je ouders en ongelooflijk hoeveel leespraat jullie brengt!
    Veel liefs!

  • 11 Januari 2014 - 16:34

    Leontien:

    Hee lieve Maartje, wat een enthousiast 1e verslag sinds je terug bent. Je voelt je gelukkig goed, het gaat goed met de kinderen, je familie is er. Fijn hoor.
    Woorden zijn niet eens nodig, de foto's bevestigen al hoe ontspannen het daar gaat.
    Wens je succes met de verbouwing en een heel fijne tijd met je familie.
    Groetjes Leontien.

  • 11 Januari 2014 - 17:15

    Hubertine Van Buul:

    Hallo Maartje,
    Wat fijn dat de operatie zo goed verlopen is en het herstel zo voorspoedig gaat. Heerlijk dat je weer gewoon aan de slag kunt. Dat alles zo goed gaat zonder jouw aanwezigheid is dat je het prima doet.
    Heel veel groeten aan je vader en moeder, veel plezier met elkaar,
    lieve groet van Huberrtine.-

  • 11 Januari 2014 - 17:31

    Dia&dees:

    Prachtige foto's, die het resultaat van jullie werk in alle aspecten weergeven. Respect en proficiat. Goed te horen dat jullie " grote" hart weer meer dan 100% in functie is. Liefs D&D

  • 11 Januari 2014 - 17:45

    Simone:

    Hoi lieverds,
    Fijn dat alles zo tevreden verloopt.Het geluk straalt van de gezichtjes van de kinderen! Gezellig even met de mannen de komende week. We volgen jullie op de voet. Liefs voor allemaal, Simone

  • 11 Januari 2014 - 17:59

    Roeland:

    Lieve Maartje,
    Gelukkig heb je je draai weer helemaal gevonden en kun je met je goed kloppende hart ook weer de lange afstand lopen. Fijn dat het allemaal zo goed is verlopen. Nu de aanbouw nog klaar. Je bent dus ook al zo aangepast aan de Indiase cultuur, dat je je "pis niet meer lauw laat maken". (Ken je die uitdrukking?) Met je moeder. je vader en oom Gijs in Koni zal weer veel volbracht kunnen worden en vooral ook genoten worden. Groet ze allemaal van mij.
    Liefs,
    oom Roeland

  • 12 Januari 2014 - 13:54

    Angele:

    Dag Maartje,
    Ik heb nog nooit eerder gereageerd, maar wil je nu toch even laten weten dat ik diep onder de indruk ben van al je werkzaamheden/activiteiten en wat je zoal bereikt hebt. Prachtige, voor zich sprekende foto's ook, wat boffen deze kinderen met jou! Geniet van de komende tijd met je ouders en je oom en doe hen ook mijn hartelijke groeten.
    Angèle (jeugdvriendin van je moeder)

  • 13 Januari 2014 - 13:23

    Thécla:

    Hoi Maartje,

    Heerlijk dat je hart goed klopt, heerlijk dat het in Koni ook klopt na je afwezigheid, heerlijk dat je ouders en oom er zijn, werk fijn met elkaar en doe ze de hartelijke groeten van me.
    gr. thécla

  • 13 Januari 2014 - 14:49

    Lies:

    Lieve Maartje
    Als ik je verslag lees en al die mooie foto's zie, lijkt het of je niet weg bent geweest. Fantastisch wat je allemaal voor elkaar hebt gekregen.
    veel liefs uit Wilnis, ook voor je moeder en loop niet TE hard..

  • 13 Januari 2014 - 18:11

    Loeke:

    Lieverd wat een mooie fotos weer en wat worden sommige ineens groot. Tijd dat ik ook weer eens kom.....
    Fijn dat je hart goed klopt , hoop niet te hard letterlijk, en dat je weer kan hardlopen maar doe het rustig aan. Ook hier weer het normale leven gelukkig in volle gang. Geniet van alles en iedereen om je heen.
    Liefs van mij.

  • 13 Januari 2014 - 18:55

    Monique:

    Dag Maartje,
    Wat fijn om te horen dat het weer goed gaat met je! We blijven het bijzonder vinden wat jij voor elkaar krijgt!
    Hartelijke groeten van Petra en Monique

  • 26 Januari 2014 - 12:46

    Martine Bakker:

    Hoi Maartje,
    Ik krijg al een tijdje niet meer automatisch bericht via je site.
    Kun je mij weer toevoegen en is het rek nr Vd stichting ook nog hetzelfde?
    Groetjes en veel succes met alles en wat ben je weer goed bezig!!!
    Martine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kundāpur

maartje

Mijn naam is Maartje Van den Brand. En ik woon in Amsterdam en reis af en toe naar in India.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1615
Totaal aantal bezoekers 906952

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2007 - 01 Januari 2018

Een mooi project

Landen bezocht: