dank voor al de felicitaties! - Reisverslag uit New Delhi, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu dank voor al de felicitaties! - Reisverslag uit New Delhi, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu

dank voor al de felicitaties!

Door: maartje

Blijf op de hoogte en volg maartje

04 Mei 2010 | India, New Delhi

Dank voor al de smsjes & mailtjes en telefoontjes, zo voel ik me toch een beetje jarig. Ik heb 3 cadeautjes kregen van de helpervrouwen, vorig jaar kreeg ik precies dezelfde. Maar wel lief. Met de kids vier ik het donderdag avond, dan blijf ik heerlijk in Japthi slapen.

Vanochtend al om 7 uur de deur uit om de kinderen op te halen. Shobha en ik gingen samen met Kishor, Jaya Kumar en Chitra naar Manipal voor een neurologisch onderzoek voor de jongens. Het moet eindelijk maar eens afgelopen zijn met de epileptische aanvallen, Jaya Kumar valt namelijk tegenwoordig niet meer achter_ maar voorover, dus het helmpje doet hem weinig goed. Toen we aan kwamen had Chitra al de tassen van de kinderen gepakt want ze dacht dat we naar Goa gingen, arme schat. We gingen alleen maar naar het ziekenhuis, maar ze mocht dan wel extra lekker eten!

We kregen Mister himself, het hoofd van de neurologische afdeling, een aardige en rustige dokter die natuurlijk helemaal onder de indruk was van de jongens, Chitra, mijn Kannada en de Stichting. Ook kregen de jongens veel aandacht vanwege hun abnormale hersenscan, haha zoiets abnormaals hadden ze zelden gezien. De jongens (en Chitra) vonden het geweldig al die dokters. De uitkomst: nog meer medicijnen en over een maand terugkomen, laten we hopen met goed nieuws.

En eigenlijk moeten we zo nog naar het politie bureau, want Kutti is weer bezig geweest. Ik weet niet wat die man moet doen, voordat men hier eindelijk wakker wordt geschud. Hij heeft een nieuwe hut gebouw zowat in ons klaslokaal! 's Avonds rookt en drinkt hij in zijn hut en kijkt hij naar de kinderen, niemand voelt zich meer veilig. Ik moest gister foto's nemen, geweldig je zou ons moeten zien. Drie staan er op de uitkijk of Kutti er al aankomt, een ander houdt de kinderen in bedwang, en ik ren als een gek over het hek om foto's te nemen, alsof ik in een film zit. Ik probeerde er ook een te maken toen hij in zijn hut was, maar dat kreeg hij door. Wordt vervolgt..

Goed, het is bijna 8 uur even 2 minuutjes stil. Mijn werk dag zit er op, mijn glaasje juice is al klaar gezet door Shobha, heerlijk, ik ga proosten op een heel goed jaar!

Lieve mensen de volgende keer in NL proost ik graag met jullie, maar dan met een wijntje of een biertje!!

Liefs

Ps. Lieve Lon gefeliciteerd!
pss Els succes vanavond

  • 04 Mei 2010 - 15:33

    Lon:

    Lieve Maart, van harte met je verjaardag! Heb je een leuke dag? Hier eindelijk gestopt met regenen en mooi dagje. Vanmorgen net iets te vroeg 3 heerlijke kindjes in mijn bed en zelf gemaakte ietwat misvormde dannerole croissants voor ontbijt...heerlijk. Wel gewoon gewerkt maar ook daar verwend. Zo meteen met Ernst lekker hapje eten. Jij ook hele fijne avond, ik proost op ons en dikke zoen Lon

  • 04 Mei 2010 - 16:19

    Janneke:

    Lieverd,

    ik probeer je te bellen, maar krijg weer een onverstaanbaar dametje. Ik probeer het nog wel een paar keer! In elk geval denk ik aan je en stuur ik een dikke kus jouw kant op..!

  • 04 Mei 2010 - 16:19

    Janneke:

    Lieverd,

    ik probeer je te bellen, maar krijg weer een onverstaanbaar dametje. Ik probeer het nog wel een paar keer! In elk geval denk ik aan je en stuur ik een dikke kus jouw kant op..!

  • 04 Mei 2010 - 18:34

    Koos:

    ik ben ook net twee minuten stil geweest.
    Voor jou een fijne avond en zit er echt geen biertje in??? Koos

  • 04 Mei 2010 - 18:48

    Marjet:

    Lieve Maartje,

    Proficiat met je verjaardag, al ben ik een beetje laat, maar we komen net terug van een dagje verven bij Michiel en Anne in hun nieuwe huis. Ben dus ook helemaal stijf en krakerig, dat krijg je zo op mijn leeftijd...
    En leuk, dat ik al meteen kon zien, hoe jij je varjaardag viert en dat jij tijdens het schrijven op de dodenherdenking zit te wachten, terwijl het 23 uur is en 28 gr en ik zit eveneens te wachten, maar is het net kwart voor acht en beslist niet meer dan 10gr, als dat het al haalt.
    Nu is het al bijna negen uur, want ik wilde er toch even bij zijn. Even leek het, dat er weer iets ging gebueren, maar gelukkig bleek er slechts iemand onwel geworden te zijn, al is dat niet leuk, maar evengoed was er even paniek. De schrik zit er toch nog in na vorig jaar konnginnendag. Hoor net, dat er toch tien gewonden zijn gevallen door de paniek.
    Maar lieve meis, jij nog een heel fijne avond, al zal je al wel slapen, maar dan in ieder geval donderdag met je kindertjes. Ik ga morgen met een aantal broers en zussen naar Boxtel, voor alle vakanties en om opa te herdenken, die nu bijna een jaar dood is en oma natuurlijk ook. Maat fijn, dat ik weer daar kan zijn en iedereen zal zien en de borrel bij Steven en Marjo zal ongetwijfeld gezellig zijn.
    O ja... nog gefeliciteerd met je vader... Geweldig... Ik ben met jou - en velen - trots op hem. Maar op jou overigens net zo veel.
    Lieve Maartje, tot gauw weer en in ieder geval zien we elkaar wel eens als je weer hier bent.

    Liefs en dikke kus,
    Marjet

  • 06 Mei 2010 - 06:16

    Manja:

    Lieve Maart,
    Super toevallig kom ik gisteren je moeder en Loeke tegen in Boxtel. is dat niet gek?
    Was wel heel leuk ze even te zien zo de dag na je verjaardag.
    Zo te lezen houden de gemoederen je daar nog behoorlijk bezig. Wat afschuwelijk die Kutti. Heeft hij nu een hutje tegen Japhti aangezet? wat een verschrikkelijke vent is het toch.
    Fijn dat je naar het ziekenhuis bent geweest met Chitra en de jongens. Mocht Chitra weer kip eten ;-)

    Maart we bellen snel weer, enneh.... we bellen gewoon hoor, niks uitstellen, ik hoor je graag!
    Dikke kus Manja

  • 06 Mei 2010 - 17:07

    Hanneke:

    lieve maartje

    hoe gaat met jou
    in lndia? ik VIND HET LEUK WAT JE VOOR DE ANDERE KINDEREN HEBT BETEKEND
    IK VIND HET LEUK OM EEN KEER MET JOU NAAR LNDIA TE GAAN.
    LIEFS VAN HANNEKE

  • 07 Mei 2010 - 05:29

    Desiree:

    hoi Maartje.
    leuk foto,s en video,S.
    BEDANKT VOOR DE KAART.
    IK HEB EEN NIEWE KAMER.
    HOPLIJK ZIE JE GOU WEER?
    groeten van desiree v g

  • 07 Mei 2010 - 06:28

    Hanneke:

    hoi maartje
    bedankt voor de kaarten
    schrijf een kaarten terug. hoe gaat het met de mongooltje
    LEUK DAT MONGOOLTJE
    IK DEN GEK OP DE
    MONGOOLTJE DOE DE
    GROETEN AAN DE
    MONGOOLTE

    GROETJES VAN HANNEKE

  • 07 Mei 2010 - 09:42

    Desiree:

    hoi maartje.
    opa bograad is er.
    en tante birgit was er gisteren geweest.fijn dat je voor kinderen en mongooltjes.
    noch veel pliezer in India.
    xxxxx van desiree v g

  • 07 Mei 2010 - 10:03

    Hanneke En Naomi:

    HOI MAARTJE

    HOE GAAT MET JOU

    MET ONS GAAT HET

    GOED.

    GEFELICITEERD

    GROETEN HANNEKE EN NAOMI

  • 13 Mei 2010 - 23:33

    Joost Spijker:

    Hoi Maartje,

    Ik volg je al vanaf de eerste Link uitzending. Geweldig hoe je daar bezig bent.
    Mocht je in Nederland zijn, dan moet je zeker een keer contact opnemen.

    Het lijkt me leuk je een keer te spreken over gesponsorde loopbaanbegeleiding voor langdurig uitgezonden vrijwilligers.

    We hebben contact.

    Joost Spijker
    Talent & Result

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

maartje

Mijn naam is Maartje Van den Brand. En ik woon in Amsterdam en reis af en toe naar in India.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 906557

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2007 - 01 Januari 2018

Een mooi project

Landen bezocht: