zaterdagochtend - Reisverslag uit New Delhi, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu zaterdagochtend - Reisverslag uit New Delhi, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu

zaterdagochtend

Door: maartje

Blijf op de hoogte en volg maartje

22 November 2008 | India, New Delhi

Even een kort bericht met alleen maar goed nieuws. Mocht wel weer eens! En nieuwe foto's en een filmpje van Pavan. Die mij na doet, hij zag mij lachen aan de telefoon en doet nu de hele dag niets anders dan bellen en lachen, wat hou ik van dat kind!

Arun, het dove jongetje, was al 2 mnd niet meer op Japthi en we konden zijn ouders ook niet bereiken. Ik maakte me ongerust en ben hem gaan opzoeken. Ergens in een heel klein dorpje met lemen-huisjes, kwam opeens Arun te voorschijn. Zijn moeder is ziek en stiefvader was er niet, dus Arun moest voor haar zorgen. Broodmager, maar dol gelukkig om ons te zien. En..na veel gepraat mocht hij mee terug en zorgt de buurvrouw nu voor zijn moeder! Iedereen helemaal blij toen we aankwamen, mooi gezicht.

En we hebben een nieuwe rolstoel, zie foto's! Werkelijk het beste ding wat ik tot nu toe in India heb gezien, haha hij is dan ook geïmporteerd, maar toch! Hij is voor Divia, Raschita en Pavan.

Divia gaat heel langzaam vooruit, ze probeert te zitten, zegt vader, en huilt niet meer de hele tijd.

En een vriend van Shobha, het hoofd van de health inspectie, komt bij ons langs om bloedtesten af te nemen bij de kinderen. Sudjatha, de trouwe hulp in Japthi, heeft HIV. En voor de veiligheid is het goed om de kinderen ook te testen, zeker na het hele verhaal met Kutti. Hele fijn dus dat er iemand langs komt en dat we niet naar het ziekenhuis hoeven.

Vandaag ga ik beginnen aan de website voor de stichting in het Nederlands, hopelijk is ie volgende week af.

Zo dat was het, 7 uur op de zaterdagochtend en ik ben uitgeslapen. Nog één ding...we hebben dit jaar te weinig neerslag gehad, gevolg; 12 uur per dag geen stroom, geen water voor de wc in Japthi, geen batterij voor je tel, comp etc, wat een land.

Fijn weekend iedereen,

liefs Maart
ps Suus zet hem op!
Pss Manja succes met al de voorbereidingen

  • 22 November 2008 - 09:19

    Koos:

    Goede morgen Maart, wat een opgewekt bericht en die foto van Pavan aan de telefoon is echt heel leuk. Ik zie de kinderen groeien, letterlijk en figuurlijk.Je zou het in nederland eens moeten proberen, geen neerslag, dus dan geen water.Nee wij leven toch wel in een erg luxe land. Geld gebrek bij bedrijven en banken en hup miljarden worden er uit de kast gehaald, hier kan dat allemaal. Ik ga verder met de kamer schilderen en wens je veel plezier met je kinderen. Je doet het geweldig. liefs koos

  • 22 November 2008 - 09:33

    Christel:

    Lieve Maartje,
    Allereerst moet je de hartelijke groeten hebben van Annet Drost Surinameplein therapie. Ik ben er even in behandeling en heb van al je perikelen verteld.
    Ik kijk altijd uit naar je berichten, maar wordt er tegelijk ook wel verdrietig van. Wat leven we in een consumptiemaatschappij in dit landje. Ondanks de financiële crisis kun je over de hoofden lopen in de winkels want het is al snel Sinterklaas en de kerstman ligt ook al op de loer.
    Weet je wat..... ik geef moeder Lida gewoon een bon waarop staat: de fles cognac is in een geldelijke staat richting India en Maartje gegaan.
    Ik denk dat ze het een schitterend cadeau vindt!

    Hou je taai en liefs uit Amsterdam rondom het Surinameplein!

  • 22 November 2008 - 12:20

    Natas:

    Dag lief, wat een heerlijke foto's!! En verhalen. Was ik nou nog maar even in India om dit met je te delen!!

    Ik denk veel aan je. Zet em op.

    Veel liefs en een zoen xx

  • 23 November 2008 - 09:48

    Jolanda:

    lieve Maartje, prachtige foto`s en het valt me op dat de kinderen allemaal blij kijken. Succes met alles en liefs.

  • 23 November 2008 - 16:27

    Simone Nieuwenhuis:

    Dag lieve Maart,We volgen je op de voet hoor! door je vader en moeder's enthousiaste meeleven wordt er veel over je gesproken. Je bent prachtige voeding voor onze geest.Zeker als je al die mensen hier weer ziet shoppen voor de "feest"dagen komt het besef: Jouw leven is pas feest als je al die lieve gezichtjes ziet!dikke kus Simone

  • 23 November 2008 - 17:19

    Je Mams:

    Dag lieverd ,ja ,zoals Simone het beschrijft is echt waar . Jij maak het zelfs voor ons tot een feest met al je prachtige verhalen en foto`s . Ook al ontroer je mensen hier,,tegelijkertijd gebeurt er wat ons .Jij deelt ' de Liefde van werk 'met ons ,en dat is prachtig.We zien de vreugde op de gezichten van al die lieve kinderen en mensen om je heen ,daar word je toch blij van .
    En zojuist van papa gehoord wat je allemaal van plan bent voor de toekomst ,nu de stichting rond is .Vertel het ons maar in je volgende mail of geef je site naam van Japthi nog eens door aan ons zodat wij het ook kunnen lezen. Dag lieve Maart en hopelijk gaat het steeds beter met Divia .
    Liefs van je mams Birgitte

  • 24 November 2008 - 08:18

    Manja Bijna Bij Jou!:

    Lieve Maart, nu echt nog maar heeeel kort voordat ik je zie! kan niet wachten!!!! Als ik die gelukkige kindergezichtjes zie weet ik zeker dat mijn tijd bij jou fantastisch wordt!
    Tot snel
    kus

  • 25 November 2008 - 22:37

    Thécla Endert:

    wat fantastisch dat je dit geluk aan deze kinders kunt geven, het druipt van de smoeltjes af!
    groet, thécla (willems)

  • 25 November 2008 - 23:09

    Joop En Doortje:

    Hoi Maartje,
    Wat fijn, te lezen dat het iets beter gaat met Divia.
    Ik vond het vorige week zaterdag heel leuk dat ik je even gesproken heb per telefoon bij Jeroen. Het was erg gezellig zo eens met de Brandjes samen.Hou je taai groetjes van Joop en Doortje

  • 27 November 2008 - 15:50

    Jorn:

    Je bericht klinkt als muziek in de oren! Ook fijn dat het met Divia weer wat beter gaat. Hopelijk is ze snel weer bij jullie terug! Gaat Arun alweer naar school? De foto's zijn geweldig! Iedereen ziet er echt ontzettend goed en gelukkig uit! Helemaal top!

    Liefs Jorn

  • 04 December 2008 - 09:31

    Carolina & Roger:

    Hallo maartje,
    jeetje wat vliegt de tijd! het is al 4 maanden geleden dat we je tegenkwamen in Bangkok, op de khoa san road in een eetcafe. Wij (jong stel) kwamen in gesprek (eerste was er ook nog een alleenstaande moeder bij) en jij vertelde over het werk dat je verricht in india. op dat moment was je nog aan het wachten of je wel een visum kreeg. Wij vlogen een paar dagen later naar huis.
    Jou verhaal heeft toendertijd in bangkok veel indruk op ons gemaakt en altijd hadden we in gedachten dat we op je site moesten kijken. Eindelijk na 4 maanden is het dan zover. Net al je verhalen gelezen, spontaan komen de tranen weer op. Zoals we toen ook al zeiden in bangkok, als er iets is dat je nodig hebt we willen je graag helpen! Ik meld me nu ook aan voor je mailinglijst (carolinamu...@..). Heel veel succes!!!!
    Groetjes, vanuit Maastricht. Carolina&Roger

  • 05 December 2008 - 12:02

    Jan Van Den Brand:

    Dag Maartje e.a. via deze site laat ik weten dat de kaartenactie voortreffelijk loopt. Veel veel dank daarvoor.
    Nu zijn er enkele mensen die verzuimd hebben om hun adres ook door te spelen naar de initiatiefnemers waardoor het moeilijk wordt de kaarten te versturen. Wilt U dat svp alsnog doen?.
    Hartelijk dank, Jan van den brand

  • 10 December 2008 - 11:12

    Ans Breggeman:

    Hallo maart wat fijn dat het goed met je gaat. Niet te geloven dat je soms geen water en elektriciteit hebt, Wat een luxe hier. Hou je taai en bedenk dat jullie in ieder geval iets beter hebben. namelijk het weer. Hier is het weer heel slecht en half nederland heeft de griep. Wil je graag eens 2 of 3 weken komen helpen als je dat nodig hebt. liefs ans

  • 26 December 2012 - 13:15

    Hubertine Van Buul:

    Hallo Maartje en Brigit,

    Misschien ben ik nog op tijd dat je dit berichtje kunt lezen. Wat een appart Kerstfeest hebben jullie gehad. Voor jou zeker Brigit. Dan is het toch bijna zover dat je weer terug kunt Maartje. Ja dat gevoel, dat is toch heel appart. Je kunt tegenwoordig zoveel en toch is het niet mogelijk gebleken dat dat met het visum geregeld kan worden. Ja ik weet wel, misschien toch nog? we zullen zien. Jij hebt in ieder geval heel veel gepresteerd in die afgelopen jaren. Wel een goede vakantie verdiend dacht ik zo.
    Ik wil jullie een goede reis toewensen, met de allerbeste wensen voor een goed uiteinde en zeker weer een heel goed 2013. Ook van Piet.
    Hubertine.-

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

maartje

Mijn naam is Maartje Van den Brand. En ik woon in Amsterdam en reis af en toe naar in India.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 906728

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2007 - 01 Januari 2018

Een mooi project

Landen bezocht: