lessen & divia - Reisverslag uit New Delhi, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu lessen & divia - Reisverslag uit New Delhi, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu

lessen & divia

Door: maartje

Blijf op de hoogte en volg maartje

16 November 2008 | India, New Delhi

Even kort wat nieuws uit dit soms bizarre land. Loslaten, geduld en je niets persoonlijk aantrekken zijn de lessen die je in dit land goed kan leren, ik ben er nog mee bezig!

Na een heftige week met Divia hebben we haar uiteindelijk gister toch naar haar vader moeten brengen.
Vanaf vorige week zaterdag lag ze in het ziekenhuis in Manipal, waar men beter voor haar zou kunnen zorgen. Ik weet het allemaal niet met de ziekenhuizen hier. Ik heb dingen gezien en meegemaakt die ik nooit in een ziekenhuis zou verwachten. Maar ik mocht 's nachts heerlijk voor al de babytjes zorgen die niet konden slapen, dat was dan wel weer fijn.
Ik had Divia het liefst mee naar mijn huis genomen, maar dat mocht niet vanwege de verantwoordelijkheid, en dat snap ik ook wel. En daarnaast hadden we het ook niet kunnen redden met Japthi. Gelukkig, na heel wat gebel stemde haar vader toe dat ze naar huis zou komen. Gister hebben Shobha en ik haar naar huis gebracht, echt prachtig daar, maar meer afgelegen kan je niet wonen, zo'n 6 uur van Kundapur, midden in de bergen. Haar vader gaat iemand inhuren, die wij dan gaan betalen, om voor haar te zorgen. Precies over een maand, 12 dec, ben ik weer daar om Divia weer mee te nemen naar het ziekenhuis en hopelijk voorgoed terug naar Japthi.

Divia is in een soort coma geraakt na haar epileptische aanval. Ze doet haar oogjes open, maar staart naar het niets. Gelukkig kan ze wel iets eten en de dokters hebben gezegd dat het misschien wel maanden kan duren, maar er is een hele kleine kans dat ze een beetje herstelt. Dus daar houden we ons nu maar aan vast. Het was echt zwaar, maar nu ben ik toch wel opgelucht dat ze daar is.

Een nieuwe week breekt aan, heerlijk weer gewoon de routine van vroeger, daar hebben de kids en ik zeker behoefte aan!

Lies, super bedankt voor wat je hebt gedaan, de kids zullen je missen en ik ook.

Geniet van de zondag.
Liefs

ps nog wat foto's van het ziekenhuis, ouders slapen op de grond, eten koop je zelf, medicijnen geef je zelf, bed verschonen, thja dat doe je ook zelf.. En een onderonsje tussen Vishaly & Chitra

  • 16 November 2008 - 15:55

    Koos:

    God Maart wat kom je veel tegen daar, maar als je maar lang genoeg blijft went alles!!!! Nog een paar maanden en dan mag je weer even genieten van de luxe die wij hier hebben, en dan nog moeten we zo vaak klagen. Opa heeft gisteren met bewondering het krantenartikel over jou gelezen. een stuk waar je trots op mag zijn.
    Zo Maart wij gaan de kamer leeghalen want morgen wordt er geschilderd. Voor jou en de kids alle goeds en tot mails maar weer. Liefs koos

  • 16 November 2008 - 16:01

    Charlotte:

    Lieve Maart, misschien inderdaad wel goed dat Divia nu even bij haar vader is. ZO heb jij weer de tijd om bij te komen en je aandacht aan de andere kindertjes te geven. Hou je taai en het ga je goed.
    Charlotte

  • 16 November 2008 - 19:07

    Tineke Bootsman:

    Lieve Maartje,

    Divia met haar lieve vrolijke koppie heeft een apart plekje in mijn hart veroverd. Ik zal voor haar bidden.

  • 16 November 2008 - 19:49

    Yvette:

    lieve maartje,

    Oef wat moet dat zwaar zijn die lieve kleine divia!Gelukkig nu bij der vader straks met verzorging en misschien wel wat liefde en rust hopen dat ze daar van opknapt.
    Bedankt voor je telefoontje vandaag. Ik stuur je wat foto's van T want dit kan echt niet.
    Dikke kus yvette

  • 17 November 2008 - 16:34

    Loeke:

    Ik spreek je veel en hoor veel maar wist niet dat de ziekenhuizen er zo ook uit konden zien,wat ben ik dan verwend in het zkh. waar ik werk. Hopelijk gaat het met Divis weer goed en huurt vader echt iemand in, maar daar zul jij wel controle overhouden, jou kennende. Ik ben me al helemaal geestelijk aan het voorbereiden om je te gaan helpen met de kids. lijkt me fantastisch
    Lieverd veel sterkte en weer tot gauw, wacht nog op een bericht van llink, ben heel benieuwd. dikke knuffel.

  • 17 November 2008 - 18:00

    Pomme:

    lieve maart,
    eigenlijk kan ik voor nu alleen maar zeggen dat ik onder de indruk ben van wat je daar allemaal doet en hoe je je redt in dat land.
    ik wens je heel veel sterkte en denk aan je.
    liefs, pomme

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

maartje

Mijn naam is Maartje Van den Brand. En ik woon in Amsterdam en reis af en toe naar in India.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 906742

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2007 - 01 Januari 2018

Een mooi project

Landen bezocht: