Een goeie tijd - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu Een goeie tijd - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu

Een goeie tijd

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg maartje

27 Juni 2015 | India, Kundapura Railway Station

India zou India niet zijn, als het alles in extreme doet. We zijn van een hele warme zomer naar volop regen gegaan. De enige dag, was het nog te warm om te slapen. De andere dag was bijna alles overstroomt. We krijgen nu weer 4 maanden regen, in alle heftigheid. Helaas zijn de muren in het tehuis er niet goed tegen bestemd en staan er nu overal emmertjes om het water op te vangen. De kinderen trekken zich er niets van aan en genieten van het water buiten. Kleren worden wel 5x per dag verschoond, en aangezien we weinig stroom hebben en niets meer droog wordt, dragen ze allemaal elkaars kleding!

Afgelopen week eindelijk weer langs Kishor geweest. Ik moet daar vaker naar toe. Hij wordt dan 'opgeknapt' en ziet er redelijk uit, althans veel beter dan de rest van de mensen daar. Het blijft pijnlijk om hem daar achter te laten en ik zal de staff ( 3 mensen op 40 mensen) daar nooit begrijpen. Maar ik laat het daar, ik kan het niet veranderen. Ik kan alleen laten zien hoe ik het doe, dat ik alle bewoners met respect behandel, ze even een arm of even een glimlach geef, even erkenning. Dat verdient elk mens. Hier denkt men daar helaas anders over. Er was ook een nieuw meisje, 17 jaar nog maar. En net zoals onze Vidhya alleen lichamelijk gehandicapt maar geestelijk gewoon goed. Ik ga vragen aan Shobha of wij iets voor haar kunnen doen. Ik ga het in ieder geval proberen..

Deze week zat ik zo buiten met de kinderen en ik keek om mij heen. Voor het eerst is er heel veel rust, het loopt goed met de helpervrouwen, ze zijn goed samen, goed met de kinderen en ik vertrouw ze helemaal. De vrijwilligers van de afgelopen maanden waren fantastisch, waardoor er echt iets is bereikt met de kinderen. De kinderen gaan met sprongen vooruit en de jongens zijn echt broers van elkaar, hier en daar een ruzietje, maar dat hoort erbij. En ook Shobha, Chetena en ik gaan ook goed. Ik had heel even zo’n gevoel, dat zou best wel eens de beste tijd zou kunnen zijn. Het hoort natuurlijk ook bij India en bij Koni, dat we elke keer wisselen van mensen. Maar ik heb nu gevoeld hoe het is om een half jaar met dezelfde mensen te werken en dat is toch wel echt heel fijn. Maar aan de andere kant, ik sprak vandaag de 2 nieuwe vrijwilligers uit Canada die volgende week komen, en die zijn weer zo enthousiast. Ook zij zullen weer geraakt worden door onze kinderen en zo gaat Koni de wereld over..

Volgende maand weer mijn visum verlengen voor een jaar en dan ga ik het 8ste jaar in, denk dat we de 10 wel gaan redden.

Ik hoop dat iedereen geniet van het mooie weer!

Veel liefs en volgende keer meer,
Maartje

Onze gegevens:
Stichting Japthi Mijdrecht
Postulaat 20
3641 NE Mijdrecht
IBAN nummer:
NL76 RABO 0148 119530
BIC code:
BIC RABONL2U
ANBI nummer 820078207

  • 27 Juni 2015 - 18:17

    J.thoonen:

    Hoi Maartje,

    Wat heb je weer een mooi verhaal.Jammer dat je voorlopig slecht weer te wachten staat,zeker met die lekkages.Maar volgens mij sla jij je daar ook wel weer goed doorheen.
    Fijn dat het goed gaat met de kids en zeker met je helpers.
    Je moet er maar op vertrouwen dat de nieuwe vrijwilligers het ook goed gaan doen
    Ik hoorde van je ouders dat je weer vlug naar Nederland komt,voor de bruiloft van je nichtje.
    Zij waren donderdag hier,nadat je vader aan staar was geopereerd.Daar is hij ook weer vanaf.heel veel succes met het ingaan van je achtste jaar alweer.
    Dikke knuffel van Joop en Doortje

  • 27 Juni 2015 - 18:22

    Roeland:

    Lieve Maartje,

    Gelukkig heb je op dit moment goede vrijwilligers waar je op kunt vertrouwen. Dat kan jouw werk wat verlichten en het zal je dan zeker geen moeite kosten die 10 jaar vol te maken.
    Deze mail schrijf ik in Sri Lanka waar ik een rondreis maak. Nu 9 dagen hier en ik geniet iedere dag van de vriendelijke mensen. Bijna iedereen zegt je goedendag en veel mensen willen weten waar je vandaan komt. Super beleefd ook. Het landschap is afwisselend en vol verrassingen met veel dieren die wij niet kennen in Nederland. Toen ik boven India vloog heb ik aan je gedacht en besefte ik nooit zo dichtbij jouw plek te zijn
    geweest. Alle goeds en tot op de bruiloft (daar ben je toch ook?).

    Lieve groet,
    oom Roeland

  • 27 Juni 2015 - 19:48

    Koos:

    Lieve Maart,
    Dank voor je berichten, zeg ik nooit, maar het is altijd fijn om weer iets van je te horen.
    Deze mail doet mij aan vroeger denken. Als het hard regende werden er ook overal pannetjes neer gezet. Vooral in de uitbouw waar opa altijd zat. Het lijkt mij trouwens vreselijk die regens, hebben we hier toch een heerlijk klimaat.
    Dus dan ben je snel weer in Nederland als je naar de bruiloft gaat. Leuk hoor en wat zul je blij zijn met je visum.
    Verder alles goed hier, wij gaan pas in Sept. op vakantie, nog even wachten dus.
    Lieve Maart, Veel liefs uit Boxtel

  • 27 Juni 2015 - 21:10

    Charlotte:

    Dat is weer een leuk bericht. Jammer dat het regenseizoen er aan komt maar als het aan mij ligt zou ik dat beter vinden dan die hitte. Maar ik ben er nooit geweest dus heb misschien een veel te milde indruk van die regens.
    Leuk dat je zo blij bent met je vrijwilligers. Dat moet je toch maar altijd afwachten.
    Over twee weken weer in Nederland. Zal wel leuk zijn. Zeker met de trouwerij van Malou.
    Onderussen genieten we hier van het lekkere weer. Het ga je goed.
    Liefs van hier

  • 28 Juni 2015 - 10:33

    Mieke:

    Hoi Maartje,

    Fijn om ook eens een tijdje een "rustige" tijd te hebben.
    Leuk dat optimisme dat je de toekomst wel ziet zitten.
    Ik mis India nog vaak, gelukkig gaan we er dit najaar naar toe.

    Groetjes, Mieke


    PS Roeland; veel plezier nog in Sri Lanka!

  • 28 Juni 2015 - 13:56

    Leontien Peters:

    Maartje, wat mooi om te lezen weer, dat optimisme, de rust daar nu. Fijn zo'n good team te hebben he!
    Je mag echt trots op jezelf en je team zijn hoor! Ik denk ook wel dat als het zo door gaat je de 10 jaar wel gaat halen. Succes verder he! Groetjes Leontien

  • 28 Juni 2015 - 19:27

    Tineke Bootsman:

    Hoi Maartje,

    Ik volg je nu al vanaf toen je al op tv was bij BNN en ik heb heel veel bewondering voor je en ook heel veel vertrouwen. Je hebt veel bereikt.

    Gelukkig zijn er in de wereld ook mensen zoals jij en dat geeft je dan weer moet in de toekomst.
    De foto's en de vrolijke koppie's zeggen genoeg.

    Groetjes Tineke

  • 29 Juni 2015 - 11:49

    Marjet:

    ( Mijn hotmailadres mag wel weg, werk ik al lang niet meer mee)
    Lieve Maart, wij zijn gister terug gekomen van vijf weken Italie met vijf weken mooi weer en veel moois te zien. En heel grappig, dat ik door jouw verslag en reacties meteen een boel nieuws te horen krijg. En zie ook, dat jij ook naar de bruiloft komt. Wat leuk, zie ik je daar wel en kletsen we wat bij.
    Maar los van dit allemaal, weer heel leuk je verslag te lezen en hoe "wel" je toch blijft varen daar, al is dat nu bijna letterlijk.... Een buitje vind ik niet erg, maar ik ben toch meer een zonmens, al weet ik niet of ik boven de 40 gr nog wel aangenaam zou vinden. Maar alles went, toch?
    Tot over twee weken en liefs en dikke kus.

  • 04 Juli 2015 - 10:39

    Jan Willem:

    Hoi Maartje,

    Jij was een jaar eerder dan ik dus ga je nu je negende jaar in. Ik ga mijn achtste jaar in. Of kan ik nu niet meer rekenen?

    Ik heb zonder veel problemen een nieuw visum gekregen dus kan er weer vijf jaar tegen.

    In Nederland is een hittegolf, waar ik minder goed tegen kan dan 45 graden in Delhi, raar hoor.

    Hartelijke groet,
    Jan Willem.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kundapura Railway Station

maartje

Mijn naam is Maartje Van den Brand. En ik woon in Amsterdam en reis af en toe naar in India.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 15179
Totaal aantal bezoekers 904581

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2007 - 01 Januari 2018

Een mooi project

Landen bezocht: