Het lichtje in Koni brandt - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu Het lichtje in Koni brandt - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu

Het lichtje in Koni brandt

Door: maartje

Blijf op de hoogte en volg maartje

24 Oktober 2011 | India, Kundapura Railway Station

Er brandt een lichtje in Koni. Het lichtje is aangestoken in bijzijn van iedereen en vanaf nu zal er altijd een lichtje branden, laat de goede energie maar komen, zeker nu Diwali morgen begint; het feest van het licht, kon het nog mooier..

Het was een fantastische dag, Shobha en ik hebben er zelf niet zo heel veel van mee gekregen, maar van achter de schermen kon ik de blije gezichten zien van al de mensen. Vele speeches zijn gehouden, waar de Nederlanders niets van begrepen, maar volgens Shobha waren ze mooi van inhoudt en vol lof over ons tehuis, ‘zoiets hadden ze nog nooit gezien’. Er werd hard gelachen toen ik mijn vaders speech vertaalde en toen Annaja het podium opsprong om Shobha te bedanken. De kinderen deden het fantastisch en zagen er prachtig uit. Nu eindelijk rust en kunnen we echt gaan genieten van Koni, wat is het mooi om de kinderen zo gelukkig te zien en vooral om te zien dat ze zoveel bewegingsvrijheid hebben.

Ik ga nog even genieten van mijn ouders, het verjaardagsfeestje van mijn moeder, mijn broer en Yvet, die ongelooflijk hebben geholpen en ook hebben genoten, ik zal ze straks wel weer missen.

Volgende week nemen we de oudste (Gowri, Chitra, Kishor, Rakshita en Annaja) een paar dagen mee naar Goa, ik heb er nu al zin in.

Veel liefs en geniet van de foto’s gemaakt door Yvet.

Maart

Ps Oom Roeland gefeliciteerd!
pss Lieve Stef en Maarten geniet van jullie dochter!
psss Dank voor alle lieve reacties en voor de steun van iedereen die zo meeleeft!
Psss Lotte, Rick, Marlous dank voor jullie goede zorgen, ik had het niet gered zonder jullie!!
Pssss Tessa, Sabien en Sandra, heel lief dat jullie er waren
Psssss Karlien en Serra ik kijk uit naar jullie komst!
psssss Emmie, Jan en Ad, de kinderen dragen allemaal de armbandjes en de haarbandjes
pssssss Yolanda dank voor de zak met playmobile!

  • 24 Oktober 2011 - 13:44

    Marjolein:

    Tjee maart,

    Wat mooi en ontroerend allemaal!
    Geniet!

  • 24 Oktober 2011 - 13:45

    Mijke Groen:

    Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning voor de kids. Jeetje Maartje wat heb jij veel voor elkaar geboxt. Ik ben er ontroerd van als ik denk hoeveel jij voor de kinderen doet en nu weer hebt gedaan.

    Ik hoop dat de kids blij worden in hun nieuwe woning. Dat moet goed komen lijkt mij.

    Liefs Mijke Groen

  • 24 Oktober 2011 - 13:46

    Mas:

    Maart, van harte gefeliciteerd met je nieuwe onderkomen, Koni!! Geweldig wat je hebt gedaan! Ga lekker genieten in Goa met de kinderen en hopelijk kan je eindelijk een beetje ontspannen... Je verdient het!

    Hele dikke kus, Mas

  • 24 Oktober 2011 - 13:46

    Bernadet:

    Lieve Maart, wat ben je mooi als je zo straalt!!! En wat zien ook alle kinderen er prachtig uit! . Ook een aandoenlijke foto van je vader, die jou vol bewondering aankijkt bij het vertalen. En terecht!
    Geniet!

    Veel liefs!
    p.s.Gefeliciteerd met je mams, een mooiere verjaardag zal ze niet gauw weer krijgen.

  • 24 Oktober 2011 - 13:51

    Koos:

    Wat een prachtige foto's en zeker dat meen ik echt.... de knapste ben jij.
    Geniet en proficiat met de verjaardag van je moeder. liefs

  • 24 Oktober 2011 - 14:10

    Marjet:

    Wat mooi, wat prachtig, wat ontroerend, wat lief, wonderbaarlijk, wat een huis, wat een kinderen, wat een groten, wat een (prachtige) foto's, wat een schitterende en stralende Maartje... (Wel wat afgevallen, maar dat is begrijpelijk.) Maar kortom: Proficiat...!!!! Overdonderend...

    En mocht je moeder dit nog lezen: Proficiat zus...

    Dikke bewonderende kus,
    Marjet

  • 24 Oktober 2011 - 15:07

    Joop En Doortje:

    Hoi, Maartje,
    Woorden zijn er niet voor te vinden,als je naar jouw verhaal en foto`s kijkt.
    GEFELICITEERD!!!!!
    Wat is alles toch mooi geworden . Nu maar volop erven genieten.
    Als je ouders er nog zijn als je dit leest, feliciteer ze dan beide.
    Heel veel geluk in je nieuwe tehuis en een dikke knuffel van ons.
    Joop en Doortje

  • 24 Oktober 2011 - 15:22

    Lida En Christel:

    Oh Maartje, dikke tranen over mijn wangen. Wat ziet de openingsceremonie er schitterend uit!
    Vorige week heb ik Lida alle foto's van de verhuizing en verbouwing laten zien en die vond ze helemaal geweldig.
    Ik denk dat ze hier ook geëmotioneerd van zal worden.
    We duimen voor het verlengen van je visum en dat je gewoon weer eens een paar weken naar Nederland kan komen.
    Liefs,
    Lida en Christel

  • 24 Oktober 2011 - 15:44

    Charlotte:

    Lieve Maart,
    Ik sluit me aan bij de vorige mails.
    Fantastisch.
    Ga volgende week maar lekker genieten in Goa.
    Liefs Charlotte

  • 24 Oktober 2011 - 16:47

    Mieke Greefhorst:

    Hoi Maartje,

    Wat heerlijk om al die mensen te zien die zo gelukkig zijn om wat je hebt bereikt! Wij hebben natuurlijk het hele proces niet gevolgd. Wij zijn toevallig met je in contact gekomen door het Nederlands Consultaat. Zij vertelden ons dat er 'een Nederlandse' bezig was met een Stichting. Pas later hoorde ik dat jij dezelfde was als het nichtje van mijn oud-collega Roeland. En nu zie ik dan foto's van je ouders en al die mooi aangekleede mensen tijdens de opening; wat een mijlpaal. Proficiat hoor! Mooi om al die blije mensen te zien en al die lieve reacties van al je dierbaren. En wij? Ik heb je zelfs nog nooit ontmoet! Grappig dat we toch veel raakvlakken hebben! Ook wij hebben nog steeds een stichting in India, in Vijayawada alleen ben ik niet meer lijfelijk aanwezig daar. We hebben hen voor het laatst bezocht toen onze kinderen 2,4,6 waren. Daarna wisten we; ook in India kun je het redden met jonge kinderen! Ik wens je heel erg veel geluk met je behaalde resultaat. Een heerlijke ruimte waar 'je' kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Beter kan toch niet? Lieve groeten en ik zie op de foto's een stel stralende ouders! Ze zullen niet blij zijn je veel te moeten missen maar op dit moment zijn ze KEI trots, dat kan niet anders!

  • 24 Oktober 2011 - 17:10

    Manja:

    Lieve Maart,

    Wat ben je toch een mooie vrouw. En wat een passie en liefde in je ogen... echt ongelofelijk!!!!
    Heel veel succes en vooral heel veel plezier in dit mooie huis.

    Spreek je snel na Goa even,

    Liefs

  • 24 Oktober 2011 - 17:55

    Hester Menke:

    Lieve Maart,
    Wat mooi en ontroerend en wat een ster ben je! Prachtige foto's Yvette.
    Liefs, Hester

  • 24 Oktober 2011 - 20:10

    Marc - Mexico:

    ken je het liedje : ,,daar zijn gèèn woorden voor ...'' Nou , dat zing ik nu voor je !!!

  • 24 Oktober 2011 - 20:19

    Loeke:

    Lieverd wat prachtig allemaal en inderdaad wat jij uitstraalt op de fotos zegt voor iedereen genoeg denk ik. Clau en ik hebben met ontroering gekeken. . Ook Vader Jan en moeder Birgit mogen hier trots op zijn en dat was ook zeker te zien. De kids allemaal in nieuwe outfit, helemaal top.Je hebt hier dan ook hard aan gewerkt om dit alles neer te zetten en te bereiken en dat is je gelukt., wij kunnen hier nog van leren. Laat het allemaal maar even bezinken en dan het weekeind lekker naar Goa met enkele kids, helemaal heerlijk. Lieverd wederom wij zijn trots op je... en duizend en duizend maal spijt dat ik niet ben meegegaan. Tot snel aan de skijpe. Kus.

  • 24 Oktober 2011 - 20:41

    Jannek:

    Maart, wat zag je er supermooi uit! En leuk die speech zo met papa!! xx

  • 25 Oktober 2011 - 07:47

    Hubertine:

    Hallo Maartje, ik heb net alle foto's bekeken. Wat een stijlvolle opening van het mooie huis. Iedereen gelukkig.
    Wat zul je trots zijn op wat je bereikt hebt. Ik hoop dat je er nog lang van kunt genieten, HARTELIJK GEFELICITEERD. Ook voor je familie is het natuurlijk geweldig. Ze hebben zo meegeleefd. Ook onze felicitaties.
    vriendelijke groeten,
    Hubertine.-

  • 25 Oktober 2011 - 14:20

    Riny Dekkers:

    weer alle foto's bekeken en zoals ik al wist heb je enorm veel werk verzet, GEFELICITEERD en geniet van de paar dagen vakantie of heb je het dan ook nog druk???????
    Tot de volgende keer.

    Riny

  • 25 Oktober 2011 - 18:24

    Judith V B:

    hey lieve Maartje,
    wauwie wat heb jij veel bereikt in deze 3 jaar!!!Echt een diep respect voor jou lieve eerlijke mooie krachtige en moedige vrouw! Ik hoop dat je alles echt ziet en binnen laat komen <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kundapura Railway Station

maartje

Mijn naam is Maartje Van den Brand. En ik woon in Amsterdam en reis af en toe naar in India.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 647
Totaal aantal bezoekers 904554

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2007 - 01 Januari 2018

Een mooi project

Landen bezocht: