KONI de foto's en filmpje!!! - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu KONI de foto's en filmpje!!! - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu

KONI de foto's en filmpje!!!

Door: maartje

Blijf op de hoogte en volg maartje

18 Oktober 2011 | India, Kundapura Railway Station

Dag 2 zit erop en wat een dag! Maar het is ons gelukt!! Dank voor alle lieve reacties gister, wat leven er veel mensen met ons mee, ongelooflijk bijzonder en fijn!

Ik geef ons een maandje voordat we allemaal onze weg hebben gevonden, vandaag moesten we uitleggen aan de ‘helpermoeders’ hoe je een toilet doortrok en schoon moet maken, Nutana ging haar handen wassen aan het water waarmee ze doortrok, Guru plast gewoon lekker naast de pot ipv in de pot, Jaya Kumar was de hele tijd de keuken kwijt en Pavan wist van gekkigheid niet meer waar die naar toe moest rennen,, dus rende hij maar rondjes, Annaja viel de hele dag in slaap, waarschijnlijk van de opwinding. Iedereen was de weg kwijt, maar uiteindelijk vonden we elkaar aan het einde van de dag dan toch een beetje.

Ook is ons vandaag een heel groot geschenk gegeven door de Goden van India, (pap lees even niet verder). Ik liep vandaag naar buiten en zag tot mijn verrassing een rat naar me toe rennen, ik dacht nog ’ wat doet een rat nog overdag zo dichtbij ons’ maar voor ik het wist zag ik vlak achter hem een gigantische cobra omhoog (rennen,kruipen) bewegen, de helft van zijn lichaam was in de lucht en ik zag hem duiken naar de rat. In schok zo vreselijk en realiseerde me 1 sec later wat er gebeurde, nou iedereen die mij een beetje kent wist dat daarna heel Koni en omstreken, mij hoorde. Helaas bleef de cobra de hele dag rond het terrein en konden de kinderen niet meer naar buiten, ik even min. Een prachtig wonderbaarlijk teken, volgens de familie van Shobha en de rest van India ons begin kon niet beter!!?? Hier over verschillen uiteraard de meningen!

Wat een dag, nogmaals..op naar een nieuw begin! Ik heb altijd gezegd dat als ik een cobra zou zien, mijn visum niet verlengt zou worden, haha ik ben heel benieuwd, we weten dat volgende maand.

Geniet van de foto’s en het filmpje, ik hoop dat het een beetje overkomt, want prachtig is het zeker!!

Liefs

  • 18 Oktober 2011 - 16:07

    Mieke Greefhorst:

    Wat ziet dat er mooi (on-indiaas) uit! Zo fris en met mooie muurtekeningen, mooie strakke vloer en alles (nog) zo mooi wit geschilderd! Dan ziet het schooltje waar onze kinderen op zitten hier in Trivandrum er toch een stuk minder frisser uit! Houden zo! Veel geluk!

  • 18 Oktober 2011 - 16:17

    Loeke:

    Jeetje Maart wat ziet het er fantastisch uit, krijg er tranen van in mijn ogen. Ik weet natuurijk hoe het oude eruit zag. En de keuken daar ben ik jaloers op, de mijne kan hier niet aan tippen. Ja dat iedereen moet wennen is logisch en wat grappig dat iemand niet weet hoe je een toilet moet doortrekken, voor ons vanzelfsprekend natuurlijk. Lieverd ga er met zn allen intens van genieten. Je hebt bereikt wat je wilde, top, top, top. Wat ben ik trots.....Ook een fijne tijd met je familie, jammer dat Janneke en Esmond er niet bij zijn. Liefs van mij.

  • 18 Oktober 2011 - 16:17

    Jannek:

    Jezus Maart, wat geweldig, oh ik zie de kids zo voor me, graag snel meer filmpjes van hoe ze daar aarden! Het ziet er zo geweldig uit!! Megatrots op je!!!

  • 18 Oktober 2011 - 17:23

    Lies En Mimi:

    Lieve Maart,
    wat is het mooooiiii! Wij vinden de tegeltjes in de keuken ook heel aardig hoor! We zijn heel erg trots op je! Geniet ervan...liefs Mimi en Lies

  • 18 Oktober 2011 - 17:51

    Mieke Houg:

    om met loekete spreken ik kreeg de tranen in mijn ogen. Wat fantastisch!!!!! Geniet ervan lieverd, ben in gedachten bij je
    mieke

  • 18 Oktober 2011 - 17:51

    Daphne:

    Lieve maartje! Wat ziet dat er super uit allemaal. Anand wil graag een keer komen spelen !. Wat heb je veel bereikt.. Geniet ervan. Liefs, Daphne

  • 18 Oktober 2011 - 17:57

    Natascha:

    Lieve Maart, wat heb je toch iets grandioos opgezet. Ik weet waartoe je in staat bent, maar de manier hoe je dit liet zien dmv de video's raakte me intens. En juist ook de filmpjes van Kishor. Het is je gelukt om die lieve kinderen een veilige omgeving te bieden. De bedjes, de eigen (bad) kamers. Speelruimte en een eigen terrein.. Ik ben zo vreselijk trots op je!!! Liefs van mij xx

  • 18 Oktober 2011 - 18:06

    Koos:

    Maart wat geweldig en wat verdiend.
    Prachtig om dit te zien. liefs en een fijne tijd met de familie

  • 18 Oktober 2011 - 18:18

    Koos:

    net de filmpjes gekeken en wat is het allemaal de moeite waard geweest. Dat de kinderen en jullie er heel lang met plezier van mogen genieten. liefs

  • 18 Oktober 2011 - 19:11

    Jorn:

    Ongeloofelijk, echt ongeloofelijk:) Ik sta helemaal perplex als je het vergelijkt met Japthi!! Wat heb jij het goed gedaan, en mag je trots zijn! Ik ga je nu voortaan Sint Maartje noemen:)
    Veel geluk in jullie nieuwe onderkomen!

  • 18 Oktober 2011 - 19:57

    Charlotte:

    Maart, in één woord: prachtig.
    Charlotte

  • 18 Oktober 2011 - 20:44

    Karlijn:

    och maartje, wat ziet het er fantastisch mooi uit!! ik kreeg tijdens t kijken van de fotos echt even tranen in mn ogen! wat is het ongelovelijk dat je dit allemaal gedaan heb gekregen in n land als india! echt fantastisch!

  • 18 Oktober 2011 - 20:48

    Therese:

    lieve Maartje, wat is het mooi geworden!!! En dan al die bedjes en de grote tafel met die stoelen, het lijken wel de 7 dwergen. Heel knap hoor meid wat je neer hebt gezet, en ik begrijp dat de kinderen met een heuse WC en zo`n prachtige keuken nog niets kunnen beginnen. Ik wens jullie allen heel veel geluk in jullie nieuwe home.

  • 18 Oktober 2011 - 21:36

    Je Mams ,:

    Lief , ik heb net met Loeke en Margreet ,na de gym ,nog samen deze mail en video,s zitten bekijken ,en we zijn in een woord : GERAAKT>. Hier word je stil van . En wat jammer dat loeke niet heeft bedacht om mee te gaan ,die hoorde hier eigenlijk ook bij . Ja dat is nu te laat maar dat vond ze zelf ook heel jammer . We komen er aan , en vinden het geweldig om het met eigen ogen te mogen gaan zien .
    Wat is er veel werk verricht de laatste maanden , zeker omdat ik weet hoe het gebouw er in het begin uitzag. Bijna een onmogelijke taak ,als ik daar achteraf aan denk .
    Lief we gaan je verwennen ,en komen je nog even helpen met de aller laatste loodjes voor 23 oktober .
    Heerlijk om jou en je kinderen weer te zien . Tot zo .
    Liefs je mams .Birgitte

  • 18 Oktober 2011 - 21:46

    Roeland:

    Lieve Maartje,

    Zojuist de foto's en filmpjes bekeken.Deze geven een goed beeld van de metamorfose. Wat een geweldig gebouw: ruim, kleurrijk, alles erop en eraan en kindvriendelijk. Ook de speeltuin zal een gewild object worden. Jij en alle mensen die dit mogelijk gemaakt hebben, mogen trots zijn. Dit is een grote stimulans om door te gaan, denk ik. De kinderen mogen zich gelukkig prijzen.
    Leuk dat je vader en moeder (en broer en zus) komen om de opening mee te vieren. Daarnaast is je moeder ook nog eens jarig. Gefeliciteerd! Kun je dat meteen ook weer eens gezellig met z'n allen vieren. Ik zal zowel op 23 als 24 oktober een borrel pakken ergens op een (hopelijk is het weer goed) terrasje in Parijs.
    Liefs, oom Roeland

  • 19 Oktober 2011 - 09:36

    Leontien:

    Lieve Maartje, wat heb jij en met jou nog velen dit mooi voor elkaar gekregen zeg. Ook ik werd er even stil van, heb je vanaf het 1e begin gevolgd en als je dit dan ziet..... Proficiat hoor! Wat dat Cobra verhaal betreft: ga nu maar mee in het Indiase geloof van dit wonderbaarlijk teken, dit is toch mooi! Nogmaals veel succes, geniet met de kinderen samen en..... geniet van je familie die je altijd zo goed geholpen heeft en er nu ook aan komt. Wens jullie in Koni heel veel moois en alle goeds. Gr. Leontien.

  • 19 Oktober 2011 - 11:32

    Eefje Vde Brand:

    Jeetje Maartje, wat ben ik onder de indruk. Het ziet er zoooo ontzettend mooi uit. Dit hebben jij en de kinderen zo verdiend! Ik ben onwijs trots op je dat je dit voor elkaar hebt gekregen. En nu heb ik een nog sterkere drang om het een keer met eigen ogen te komen bekijken... Het is in 1 woord: SUPER!!

    Liefs Eefje

  • 19 Oktober 2011 - 14:10

    Riny:

    Hallo Maartje
    Eigenlijk weet ik geen andere woorden meer te bedenken. dan degene die hiervoor geschreven zijn. Het is allemaal waar.
    Het verhaal van de cobra was wel heel erg eng, maar om met je moeder te spreken, je moet positief denken en dankomt dat visum er wel. Zal heel erg voor je duimen , tot de volgende keer

    Riny

  • 19 Oktober 2011 - 17:51

    Hubertine:

    Maar Maartje, wat een prachtig huis heb je voor elkaar gekregen. Ik weet wel dat je het niet alleen hebt gedaan, maar als jij daar niet naar toe was gegaan was dit alles nooit tot stand gekomen. Van Harte Gefeliciteerd met de officiele opening. Heel veel geluk voor de toekomst.
    Geniet van je gasten die eraan komen.
    Vol bewondering groet ik je,
    Hubertine.-

  • 19 Oktober 2011 - 20:34

    Stef Van De Lande:

    Lieve Maartje,

    Het is veel meer dan geweldig wat je daar allemaal gedaan hebt en het nieuwe gebouw is een kroon op jouw liefde, zorg, geduld en doorzettingsvermogen. Aan de gezichten van de kinderen kun je zien hoe blij ze zijn dat ze vrij en veilig kunnen genieten.
    Vandaag belde jouw supertrotse vader met de 'mededeling' dat ik hen wel even goede reis mocht wensen. Toen ik hem sprak, sprak ik met een vader die helemaal glundert wat er allemaal geburt in India.
    Geniet van de opening met al je dierbaren, neem ook af en toe de rust om zelf te kunnen genieten.
    Ik wens jullie alle goeds toe.
    Liefs,
    Stef, mede namens Dieleke

  • 20 Oktober 2011 - 11:54

    Lisa &Lars:

    Hoi lieverd, jeetje wat zijn wij toch ontzettend trots op je!!!! Wat ziet het er allemaal fantastisch uit. Je mag onwijs trots zijn op jezelf!
    We denken aan je en veel plezier met je familie bezoek, het zal je even goed doen.

    Dikke knuffels van ons

  • 21 Oktober 2011 - 11:41

    Sirtse:

    Wow! Dat ziet er allemaal fantastisch uit! Ten opzichte van het eerste filmpje van Llink een paar jaar geleden is dit een wereld van verschil. Voor de kinderen ben jij een geschenk uit de (Indiase) hemel!

    Wij zijn blij dat we vanuit Beds&Bars een steentje hebben kunnen bijdragen.

  • 22 Oktober 2011 - 06:06

    Babs:

    wauw, maartje, ik word helemaal stil bij het zien van de foto´s. Wat mag jij trots zijn op al je inspanningen, dit is echt de kroon op jouw werk. Met dit prachtige onderkomen, samen met jouw onvoorwaardelijke liefde voor de kinderen, kan jullie geluk niet op. Ik hoop dat die cobra jouw verlangens waarmaakt..., gr babs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kundapura Railway Station

maartje

Mijn naam is Maartje Van den Brand. En ik woon in Amsterdam en reis af en toe naar in India.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 533
Totaal aantal bezoekers 905365

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2007 - 01 Januari 2018

Een mooi project

Landen bezocht: