Het einde is inzicht.. - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu Het einde is inzicht.. - Reisverslag uit Kundapura Railway Station, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu

Het einde is inzicht..

Door: maartje

Blijf op de hoogte en volg maartje

29 September 2011 | India, Kundapura Railway Station

Wat een week, wellicht zeg ik dit nu elke keer tegen me zelf, maar het zijn ook echt weken waarin on-verstelbaar veel gebeurd. Tuurlijk is het inherent aan het werk dat ik hier doe, het is nou eenmaal niet de makkelijkste weg, maar wat krijgen we veel op ons dak! Gelukkig krijg ik opeens overal hulp vandaan en dat maakt het allemaal net haalbaar. Deze week was Marlies er weer een paar dagen en wat heeft ze veel gedaan. Terwijl zij en conclave was met, Mahima, de aannemer, werkte Charlotte, heel fijn met de kinderen en ik vloog overal en nergens tussendoor. En mocht het nou ook nog eens zo zijn dat dinsdag 5 boardmembers kwamen kijken hoe Koni er voor stond toen Shobha voor het eerst van de leven boos was; namelijk op de aannemer. Haha Shobha heeft veel van mij geleerd! De boardmembers hebben natuurlijk net iets meer stem en gezag dan 2 vrouwen zoals Shobha en ik. Maar goed, Marlies was er ook nog en na veel overleg en harde woorden, werkt de aannemer harder dan ooit tevoren. Maar natuurlijk was het gister en vandaag festival, maar morgen is iedereen er echt!
En…gister avond was het dan eindelijk zover; de ceremonie phooja van Koni, veel boardmembers waren aanwezig en zoiets blijft toch echt speciaal.Chitra, Gowri en Annaja mochten ook mee. Hij duurde meer dan 6 uur, maar het was het allemaal waard volgens Shobha. Een phooja en een groot heilig vuur voor de kwade geesten in en rond om het huis en een phooja en heilig vuur, voor de bad karma’s van de kinderen. De priester die de phooja uitvoerde kende mij nog, want hij had ook de geestuitdrijving van Geetha gedaan. Aardige man die op het laatst ook nog een speech gaf, dat het werk dat we deden heel bijzonder was en beloond zal worden! Gister, toen ik zo rond keek en de kinderen in Koni zag en mij realiseerde hoe mooi het allemaal gaat worden, voelde ik me al heel erg beloond. Nu het dichterbij komt en Koni steeds mooier wordt, besef ik me steeds meer hoe bijzonder het is, dat Shobha en ik dit hebben mogen neerzetten. Niemand heeft ons in de weg gestaan, de board heeft ons vrij gelaten en, tuurlijk, we hadden wel wat hulp moeten inschakelen met de afronding van Koni, maar ach, nu is Marlies hier net geweest en het was nog net op tijd.

Afgelopen zaterdag was ik in het ziekenhuis voor Kishor, maar helaas kunnen ze niets meer voor hem doen. Hij heeft nog een andere kraag gekregen, maar het is onmogelijk voor hem die altijd te dragen. Een rolstoel is waarschijnlijk een andere optie, maar daar wachten we mee tot Koni. We denken er maar niet aan, ik zeker niet. En genieten zoveel als het kan. Ik heb het gevoel dat hij zo nog wel jaren mee kan en daar vertrouw ik dan maar op!
Vidhya, het meisje dat we 3 mnd geleden ophaalde in erbarmelijke omstandigheden, doet het zo wonderbaarlijk goed. Ze gaat echt per dag vooruit, ook omdat ze zelf heel graag wilt leren, prachtig om te zien. De andere kinderen gaan eigenlijk gewoon allemaal goed ( durf het nooit zo hard te roepen), het is en wordt tijd dat we gaan verhuizen!

Nog 3 weken en dan zijn mijn ouders hier, de 23ste is de officiële opening. Maar daar ben ik allemaal nog niet mee bezig. Ik heb serieus niet eens tijd om gewoon even te Skype of bellen met mensen. Eerst moet alles af. Zo ga ik nu een gordijnen rek bestellen en een spiegel voor de kleintjes.

Oh en met de vrijwilligers organisatie FSL komt het niet meer goed. Ze hebben nu een andere regeling, maar we krijgen geen vrijwilligers meer. Eigenlijk maar goed ook! Bij deze mochten mensen, mensen of studenten of organisaties kennen, iedereen is welkom om te helpen, al is het maar voor een paar weken! Zo krijgen we volgende maand zo maar uit het niets, hulp van 2 mensen uit Mijdrecht die hier al in India waren, daar zorgt India dan weer voor!

Liefs Maart

Ps Jasper en Nadja, wat een mooi nieuws, gefeliciteerd!!
Pss Sjerry, dank je wel, bijzonder
Psss Lieve Stef, heel veel succes met de laatste loodjes, ik spreek je snel weer even, spannend.
Pssss lieve Zus, sterkte de komende tijd
Psssss Broer en Yvet, ik hoop dat het gaat lukken
Pssssss gemeente St. Anneparochie kerk, heel erg bedankt voor jullie inzet!!

  • 29 September 2011 - 12:37

    Yvette:

    Het gaat lukken!!!

  • 29 September 2011 - 12:45

    Charlotte:

    Hoi Maartje,
    Dat ziet er allemaal leuk en kleurrijk uit. Wat zullen de kinderen (en jullie) blij zijn als je er dan eindelijk mag gaan wonen. Het is het wachten (en ergernissen) waard geweest, toch? En nu de laatste loodjes. En die zijn altijd zwaar, maar je wordt daarna beloond.
    Heel veel plezier met je familie, dat maakt al een hoop goed waarschijnlijk. Kan me voorstellen dat het heerlijk is om ze weer even te zien.
    Ik ga fijn 1,5 week naar Cyprus waar het nog steeds 30 graden is, alhoewel het hier nu ook warm is. Eindelijk zomer !!!!!
    Succes nog maar met alles.
    Charlotte

  • 29 September 2011 - 13:11

    Karlijn:

    heey maartje,

    betekend dat dat je mn brief niet meer nodig hebt? Ik ben al mn vrienden al aan het vragen of zij willen gaan, en wie weet kan ik over n paar maanden zelf komen helpen :) ik zal ook nog ff naar wat organisaties kijken, k laat t je weten!

    x
    kar

  • 29 September 2011 - 13:19

    Elly Huskens:

    Hartelijk dank voor je bericht Maartje, het ziet er allemaal schitterend uit!!

  • 29 September 2011 - 13:58

    Koos:

    Hoi Maart, wat wordt het een mooi huis. Al die vrolijke tekeningen op de muur en al het werk wat er nog meer in zit. Volgens mij kan het niet anders, dan dat daar alle kinderen nog meer opfleuren, dan dat ze nu al hebben gedaan. Zeker nu ook de geesten zijn verdwenen. Wat zou dat hier een poespas geven bij elk huis wat gebouwd wordt! leuke foto's weer en hoe je het allemaal klaar speelt, om jou heen kunnen alleen maar engeltjes zweven!! Wij zijn net terug uit Cyprus, waar we verschillende keren aan jou hebben gedacht i.vm de hitte en het gevoel dat je je steeds opnieuw wil gaan douchen. Maart op naar de opening, de laatste loodjes wegen........ Je moeder kijkt ook erg naar die datum uit. liefs Koos

  • 29 September 2011 - 15:14

    Riny Dekkers:

    Lieve Maartje zoals ik al vaker gezegd heb je bent een geweldige meid (sorry voor dit woord), maar het drukt precies uit zoals ik het bedoel.
    Het is weer een geweldig verslag en prachtige foto's. Verder wens ik je heel veel sterkte met alle kinderen , maar vooral met Kishor.
    Tot de volgende keer.
    Riny

  • 29 September 2011 - 17:09

    Loeke:

    Lieverd wat een fantastische bericht allemaal en wat ziet het er mooi uit. Op mijn werk heb ik een paar collega,s de foto,s laten zien en zij zijn dol enthousiast en enorm trots op je, ook zo ik. Prachtige muurschilderingen overigens.
    Wat heerlijk voor je dat je hulp krijgt van 2 mensen uit je geboorteplaats, ken je ze trouwens ? En goede optie wbt de rolstoel voor Kishor, dit vond Erik ook. Hij vertelde dat jij er helaas weinig mee kan, in ieder geval geen nekmassage maar dat wist je al. Hopelijk komt het niet tot slechte berichten. En wat prachtig en heftig om te zien hoe ze Pootja doen en alle geesten verjagen. Dit moet dan ook vast tot prachtige en positieve dingen resulteren. Hier alles oke, net gesport en wilde nog zwemmen maar dat sla ik maar even over vanavond.
    Geniet van alles en ben met Shoba trots op al het geen jullie hebben neergezet. Het weekeind weer even skypen. Dikke kus van mij.

  • 29 September 2011 - 17:47

    Hester Menke:

    Wat mooi allemaal maart. Hou vol! Liefs en een dikke knuffel.

  • 01 Oktober 2011 - 00:56

    Marc - Mexico:

    Nou nou . met recht , de laaste loodjes wegen het zwaards. Dat merk je dan toch wel weer .
    Maar over drie weken , je moeder zal zeker zorgen dat schoon is , is het zover . GEWELDIG MEISJE !!
    Nog even volhouden .
    kus m.

  • 01 Oktober 2011 - 06:53

    Natascha:

    IK BEN ZO VRESELIJK TROTS OP JE!!!!!!
    Succes met de laatste loodjes en wat fijn dat je ouders komen!
    Dikke kus van mij

  • 01 Oktober 2011 - 17:49

    Judith V B:

    hey lieverd, heb je oproep tot vrijwilligers net getweet. XX

  • 02 Oktober 2011 - 09:38

    Eefje Van Den Brand:

    Hey Maartje,
    Wat ziet het er onzettend mooi uit met al die vrolijke schilderingen op de muren! Je mag trots op jezelf zijn. Het is super hard werken maar wat heb jij al veel voor elkaar gekregen! Het gaat helemaal goed komen.
    Liefs Eef & Leon

  • 04 Oktober 2011 - 10:35

    Je Mams ,:

    dag lief ,
    Ik laat je nog even weten ,dat ik bijna niet kan wachten om te komen ,zeker nu Jeroen en Yvette ook mee gaan .
    En ik ken het gebouw niet meer terug , wat is daar ongelooflijk hard op/aan gewerkt om het zo voor elkaar te krijgen .
    Fijn voor je,dat je je eindelijk gesteund weet ,door Shobha .Iedereen die ik deze foto,s laat zien , is sprakeloos ,het wordt inderdaad het mooiste tehuis wat je je maar bedenken kunt . En ...wij gaan het over 3 weekjes zien .
    Ik ben benieuwd wie of je komen helpen uit Mijdrecht ?. Vervelend dat je geen vrijwilligers meer krijgt ,maar ik denk ,dat je zoveel mensen enthousiast hebt weten te maken met /door deze mooie mailen , dat je strak nog moet gaan beslissen wanneer ze mogen komen om je te helpen! .Zo druk hoop ik, dat het aanbod voor je wordt .
    Heel veel succes ,met het overbrengen van je kinderen , en alles wat daar bij komt kijken.Wat zal dat ongelooflijk spannend voor jullie allemaal zijn . Daar zal heel wat hulp voor nodig zijn . Ik denk veel aan je, speciaal in deze tijd ,en ik hoop dat de geesten je goed gezind zijn .
    Kus van je mams Birgitte

  • 06 Oktober 2011 - 06:20

    Simone:

    lieve Maart, wat heb je onvoorstelbaar veel werk verzet! Nu is de opening bijna zover. Wat een moment zal dat zijn! We leven allemaal met je mee. Heel veel liefs ook van Lisa en Lars, Simone.

  • 12 Oktober 2011 - 21:08

    Therese:

    Oh, Maartje, wat wordt je huis mooi zeg, en zo`n leuke tekeningen. Om vrolijk van te worden! Het moet heerlijk zijn om daar met z`n allen te mogen gaan wonen.Nog even en dan zit het er grotendeels op !! Je mag je dan zeer zeker een extra schouderklopje geven hoor! Heel veel succes en sterkte voor de laatste weken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Kundapura Railway Station

maartje

Mijn naam is Maartje Van den Brand. En ik woon in Amsterdam en reis af en toe naar in India.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 904559

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2007 - 01 Januari 2018

Een mooi project

Landen bezocht: