vervolg Kishor - Reisverslag uit New Delhi, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu vervolg Kishor - Reisverslag uit New Delhi, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu

vervolg Kishor

Door: maartje

Blijf op de hoogte en volg maartje

14 September 2011 | India, New Delhi

Dank lieve mensen voor het meeleven met Kishor, dat doet me heel erg goed. Zo ie zo verbaasd het me het me elke keer hoeveel mensen er met ons meeleven, ik vind dat echt heel fijn.
Ik heb zeker de afgelopen 2 weken gemerkt hoeveel Kishor voor de kinderen in Japthi betekend, Gwori, Jaya Kumar zelfs de Chitra die altijd ruzie met hem heeft, was allerliefst tegen Kis. Mooi om te zien. En Pavan kan echt niet zonder zijn grote broer.

Gelukkig heb ik sinds vorige week hulp van Charlotte die overal midden in valt, welkom to India! Maar heerlijk om weer iemand naast me te hebben. We wachten nog steeds op een vrijwilliger van FSL, maar ik heb zelf ook al besloten dat zodra we zijn verhuisd ik een lokaal iemand van uit hier ga opleiden, zodat we altijd vaste krachten hebben en niet meer afhankelijk zijn van vrijwilligers. Dat voelt goed en geeft mij ook meer rust voor de toekomst.
En Marlies en Anne, ongelooflijk bedankt voor deze 3 dagen! Wat hebben jullie veel gedaan, fantastisch. En de teaching-room wordt prachtig, dank! Marlies heeft 2 uur met de aannemer alles doorlopen en overal foto’s van gemaakt ( van wat nog gedaan moest worden). Nu staat alles zwart op wit en kan de aannemer aan de slag. Thja..dit konden Shobha en ik gewoon niet, puur omdat we er geen verstand van hebben. Marlies gelukkig wel en was de architect uit Mumbai. Ik mis jullie nu al. Anne, geniet nog even van Mumbai en Marlies ik hoop je heel snel weer te zien.

En dan Kishor. We hebben vandaag vol spanning in het ziekenhuis zitten wachten, lange dag, van 10 tot 6 in het ziekenhuis. Maar Kishor deed het geweldig, hij heeft een MRI gehad en ook dit ging heel goed. De uitslag was helaas iets minder goed. Naast de 2 infarcten heeft hij een grote vernauwing in het ruggenmerg bij zijn nek (cervicale cannel stenose).De arts heeft de MRI laten zien en er was bijna geen ruggenmerg (Spinal cord) meer te zien. De wervels in zijn nek waren ook verschoven. En dit allemaal door het velen vallen.. Normaal gesproken zou hij geopereerd moeten worden, omdat de vernauwing dusdanig is dat één val hem een dwarslaesie kan geven. Maar aangezien Kis epileptisch is, is de narcose een groot probleem. Hij moet nu een kraag dragen, wij moeten oefeningen doen en hij mag gewoon niet vallen...Maar Kishor heeft het gelukkig allemaal niet door en is nog altijd even vrolijk en wij gaan er alles aan doen om hem zijn functies in zijn hand en benen weer te versterken. Hele klus, maar ik heb er alles voor over.

Onze grote phoohja mochten we niet uitvoeren vanwege de slechte energie die er nu heerst. De voorvaderen zijn op zoek naar een nieuwe baarmoeder voor een wedergeboorte, ik vind het allemaal prima. Ik zeg ….laat het los.

Dat even voor vandaag. Nog een paar filmpjes van Kis in het ziekenhuis.

liefs Maart

Ps Stef trek je het allemaal nog een beetje, je zag er prachtig uit zei mijn moeder. Wat zou ik je toch graag even willen zien. Hou vol lieverd, nog even en jullie mogen jullie kleine meisje gaan bewonderen.

pss Juud, Annemiek en gemeente Ijselstein, werkelijk fantastisch wat jullie hebben gedaan, dank dank dank jullie wel!

ps Karin Selter, dank voor wat je hebt gedaan voor ons. Ongelooflijk bijzonder

Psss Yvonne, dank voor al de moeite en de spullen, ze zijn er nog niet, maar we kijken er naar uit!

Pssss Dave, via Anne, bedankt, de kinderen vinden de spullen prachtig. We hebben nog lang niet alles laten zien, maar zo blijft het een verrassing.

Psssss Marit en Femke kooij, dank jullie wel


  • 14 September 2011 - 15:17

    Mieke:

    Wat een contrast; jouw verhaal op waarbenjijnu tot van het mijne vandaag....

    Ik begrijp je liefde voor Kishor, wat een vrolijke jongen!

    Roeland: jij leest ook altijd de verslagen van Maartje... de groeten van je oud-collega Mieke!

  • 14 September 2011 - 20:20

    Joop En Doortje:

    hoi, Maartje,
    Het is wel jammer dat de uitslag van Kishor niet wat positiever is,maar ja, je zult er best wel weer wat op vinden, om het voor hem toch weer zo te versieren,dat hij er zelf niet zo veel last van heeft.Dat is jou wel toevertrouwd.Nog even geduld en de verhuizing staat voor de deur.Weer druk,druk,druk.
    Een goed idee om lokale mensen op te leiden voor hulp bij jou. Weer een nieuwe taak erbij.Wij vragen ons toch af waar je al die energie vandaan haalt. Heel veel succes.
    een dikke knuffel van ons.
    Joop en Doortje

  • 15 September 2011 - 07:02

    Marjet:

    Om een of andere reden stond jouw verslag niet op mijn laptop ( waaraan ik altijd werk) maar zie het nu op mijn pc. Gossie, wat spannend allemaal, maar Maart, als die voorvaderen jouw baarmoeder maar niet willen gebruiken voor een wedergeboorte... Ha...ha... maar misschien mag ik er niet mee spotten en ik weet ook best dat het daar heel serieus is.
    De Lego-stenen zijn ondertussen bij je moeder, die ze mee zou nemen. Riek snapte er niets van, toen haar buurvrouw ze kwam brengen met de boodschap dat iemand ze wel weer kwam ophalen.. Nadat ze in de zak had gekeken en een briefje voor jou vond, begreep ze het.
    Nog een paar drukke weken en dan de kroon - al zijn er vele kronen, die jij daar hebt verwezenlijkt - op je werk, de opening.. Ik wens je nog sterkte met de voorbereidingen en de opmars naar een heel belangrijke dag. En ik leef mee met Kis, wat moeilijk om hierin keuzes te maken, die eigenlijk voor je gemaakt worden. Laten de Goden maar beslissen.

    Liefs en dikke kus,
    Marjet

    PS Ik wilde karlien wat boeken meegeven, heb je zelf titels, die je wilt, anders zoek ik wat uit en vraag eerst even of je ze al hebt gelezen.

  • 19 September 2011 - 11:33

    Gea:

    Ha Maartje,

    Zelfs als je de kinderen niet persoonlijk kent, ga je van ze houden door jouw verhalen! Mooi!
    Kishor, wat 'n mannetje! De tijd zal het ons leren.hoe het zal gaan...

  • 21 September 2011 - 21:05

    Je Mams ,:

    Dag lief ,
    Spannend , nog even en we lezen dat jullie in jullie nieuwe weeshuis zitten . Zomaar even laten weten , dat er aan de andere kant van de wereld ,veel over je toekomstige weeshuis gesproken wordt .
    Ik heb veel vriendinnen je site gegeven , en ik ben er zeker van ,dat al die positieve aandacht , jullie ten goede komt .
    Dag lief , succes met de laatste loodjes ,ook al zijn die vaak het zwaarst ,Het gaat je lukken ,daar ben ik zeker van .
    Ik kan niet wachten ,om er bij te zijn als de officiële opening er is .
    Ook voor Kishor ,en al zijn lieve broertjes en zusjes veel liefs ,van je mams Birgitte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

maartje

Mijn naam is Maartje Van den Brand. En ik woon in Amsterdam en reis af en toe naar in India.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 555
Totaal aantal bezoekers 904548

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2007 - 01 Januari 2018

Een mooi project

Landen bezocht: