De prachtige foto's van Arenda! - Reisverslag uit New Delhi, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu De prachtige foto's van Arenda! - Reisverslag uit New Delhi, India van maartje Brand - WaarBenJij.nu

De prachtige foto's van Arenda!

Door: maartje

Blijf op de hoogte en volg maartje

12 April 2011 | India, New Delhi

Op zo'n dag als vandaag kan je het beste maar gewoon in de tempel bij mij om de hoek gaan zitten met 1000 andere Indiërs omdat het Ramana dag is; op de grond zitten en niets doen. Het is te heet en ik kom overal tijd voor te kort. Vanwege deze Ramana hebben ze 's avonds slagwerk tot 3 uur,hoor ik de hele dag bellen rinkelen, zelfs in mijn slaap, en gezang uit hele slechte luidspeakers. U begrijpt; ik schrijf dit mailtje met de fan op 20 en oorpdopjes in. Ook werd mij vriendelijk verzocht om vanochtend voor het ontbijt even te gaan bidden voor ons nieuwe weeshuis bij Ramana, dat doe ik dan natuurlijk netjes.

Vandaag houd ik mezelf bezig met het maken van een brochure, makkelijk voor sommige, voor mij een ramp. En dan vanochtend; ik moest met spoed naar een tempel komen waar een belangrijke man (lees geld) uit Mumbai zou zijn. Staan we daar dan met zijn tweetjes, Shobha en ik (en Pavan) en ik zag al meteen dat deze man totaal geen interesse had om ook maar iets te doneren, toch houdt Shobha een relaas over iets totaal onbelangrijks en wat het lijkt uren te duren: hij zou nog contact met ons opnemen.. Haha, een cursus Indiase marketing zou erg goed zijn voor ons, en voor Shobha helemaal!

We hebben Goa gehad met de kinderen, ik heb Goa gehad alleen met Pavan, Jeroen en Yvette zijn weer thuis en de hitte breekt goed door. Vandaag 43 graden. Maar we gaan gewoon lekker door. De kinderen gaan goed, Annaja past helemaal in de groep en de kinderen moeten lachen om zijn gekke dans en gezang. Ik geniet intens als ik naar hem kijk.

We hebben even genoeg vrijwilligers dus ik ga me storten op het buitenverblijf van Koni, onze nieuwe plek. Zo wil ik een mooie speelplaats gaan aanleggen met een (kleine) glijbaan en een klimrek. Ik denk dat ik zal moeten afreizen naar Bangalore of Mumbai om alles aan te schaffen, maar dat vind ik juist wel fijn. Ook wil ik vast gaan beginnen met het aanleggen van een groente tuin, daar huur ik uiteraard iemand voor in, want groene vingers heb ik helaas niet. Al met al, er wordt hard gewerkt, vooral door ons!

Mijn kamer boven bij Shobha moet deze week af, want na de 15de mogen we een maand lang niet verhuizen, omdat de maan dan niet goed staat en er slechte tijden aanbreken. Het zou dus ongeluk brengen als we na de 15de zouden verhuizen naar boven. Thja, waar je allemaal wel niet rekening mee moet houden, voor een beetje geluk!

Eindelijk dan ook de prachtige foto's gemaakt door Arenda voor de website. Het zijn ze niet allemaal want de mooiste staan op de website, en die zien jullie zodra deze klaar is. Aren, dank voor alles, nogmaals, en Lin en Kat natuurlijk.

Veel liefs Maart

ps Tesje, gefeliciteerd! En hopelijk komt die kleine snel
pss Lieve stef, groeit je buik al een beetje?


  • 12 April 2011 - 10:55

    Marjet:

    Lieve Maart, wat een geweldig prachtige foto's, wat komen jouw kindertjes er prachtig en intens gelukkig op uit en jij natuurlijk ook. Wat mooi als eens iemand anders met zijn/haar blik jou en jouw mensen kan weergeven. Fantastisch!
    Hier wás het heerlijk weer en wat geniet ik daar heftig van, maar 43 graden lijkt me toch wel érg veel, maar alles went, dus misschien dát ook wel.
    Je nieuwe huis vordert, zo te zien, gestaag. Wat zal je verlan gen naar het eindresultaat, maar geduld hebben is iets, wat je daar in ieder geval hebt geleerd.
    Succes met je nieuwe kamer en ik hoop dat hij je alle geluk van de wereld zal brengen. In ieder geval wat privacy.
    Liefs, Marjet.

  • 12 April 2011 - 11:03

    Jeanne Creemers:

    Beste Maartje.
    Ik volg je verslagen al jaren en als ik zie hou gelukkig deze kinderen kijken word ik heel blij.
    Geweldig deze foto's van deze zo bijzondere kinderen.
    Heel veel lieve groetjes van een voor jou onbekende uit Limburg.

  • 12 April 2011 - 11:37

    Tante Beppie:

    Lieve Maart, hartelijk dank voor de prachtige foto's, ze zijn echt vertederend. En wat sta jij er fris op ondanks die hitte. Ik hoop dat je nog op tijd kunt verhuizen! Het is wel een hele andere cultuur zeg. Maar ook wel interessant. Je kids zijn hartverwarmend, met hun brede glimlach op de foto's. Ik wens je veel succes met je nieuwe tehuis en je lieve kids en liefs.....

  • 12 April 2011 - 12:14

    Babs:

    wauw maartje...wat een prachtige foto's. die geven nog eens extra dimensie aan jouw beschreven ervaringen en het geluk en moois wat jij deze kinderen biedt. Mooi!!

  • 12 April 2011 - 12:55

    Jannek:

    haha, die van Kishor en Jaikumar is echt geweldig! En Gauweri lijkt wat te zijn afgevallen, of zie ik dat verkeerd?? Langere haar staat haar in elk geval goed! Sterkte daar in de hitte lief!! Dikke kus!

  • 12 April 2011 - 14:51

    Marjolein:

    Maart! Laat mij die brochure nou maken!
    Kus! Wanneer ben je nou eens op skype?
    xx
    M

  • 12 April 2011 - 16:43

    Marc - Mexico:

    Nou , je hebt gelukkig nog je humor niet verloren daar !! En... blijf deze ook vast houden , deze zal je nog vaak ,,uit-mindere-situaties '' kunnen redden .
    Trots op je meisje , ga door , en ja ... de hitte , hij komt hier ook langzaam op gang . Ben je misschien eind augustus in Holanda ???

  • 12 April 2011 - 18:42

    Charlotte:

    Eerlijk is eerlijk, ik ben heel blij dat ik niet in die temperatuur hoef te functioneren. Knap hoor. Ik zou er nooit aan wennen. En dan al die gebruiken en rituelen!!! Maar je bent er al aardig op ingespeeld. Hopelijk brengt het je (en je kinderen) ook alle goeds die aan de goden gevraagd worden.
    Hou je taai en succes met alles, vooral je eigen stekkie want dat lijkt me toch wel heerlijk om te hebben.
    Charlotte

  • 13 April 2011 - 09:55

    Hubertine:

    Wat een positief filmpje, alle 159 foto's bekeken. Prachtig! Je hebt eer van je werk Maartje. Heel veel succes, prettige paasdagen (of doen ze daar niet aan?) en heel veel groetjes,
    Hubertine.-

  • 13 April 2011 - 11:30

    Fleur Vd V:

    Maart, wat een fantastisch mooie foto's en alleen maar lachende koppies! Wat doe je het geweldig!
    Liefs, Fleur

  • 14 April 2011 - 06:35

    Elly Huskens:

    Oh, Maartje als ik bedenk hoe warm het bij jou is krijg ik het benauwd. Bedankt weer voor je mail en de mooie foto's groet Elly

  • 14 April 2011 - 09:50

    Femke:

    Prachtige foto's!!!! Wat een warmte straalt daar vanaf. Ik hoop voor je dat het nog lukt om voor dit weekend te verhuizen.
    Liefs

  • 15 April 2011 - 07:51

    BIRGITTE:

    Dag lieve dochter ,
    Ja de foto.s zeggen alles ,De liefde die jullie in dit tehuis stoppen straalt ervan af . Dit is het hoogste cadeau wat je neer kan zetten ,en ik denk dat er niets boven deze voldoening gaat .
    Maar op dit moment wens ik toch het meeste voor jou ,dat het ook in materieel opzicht eens mee gaat zitten ,zodat je echt je kamer over 2 weken hebt . Ik kan me voorstellen met deze hitte dat het heerlijk is om een eigen douche te hebben en heerlijk onder een fin op je eigen bedje te liggen .Ik hoop dat de Goden jullie hierin ook goed gezind zijn .
    Lieve Maart , het was ook heerlijk om de enthousiaste verhalen van Jeroen en Yvette over jou en het hele gebeuren erom heen te horen . Wat waren ze blij dat ze je zijn komen opzoeken .En ...als het goed is komen wij ook weer heel snel .Tot zo lang ,sterkte met de hitte en alle veranderingen die wellicht toch eindelijk wel gaan gebeuren .
    Kus aan je lieve mooie kindjes van Amma !
    Liefs van je mams Birgitte

  • 17 April 2011 - 12:22

    Vera Lammers:

    Hallo Maartje,

    Even voorstellen, ik ben Vera Lammers, via Wil Louwers heb ik deze site gekregen van jou! Wat een geweldig mooi project!!
    Ik wil al een tijdje heel graag naar het buitenland om vrijwilligerswerk te gaan doen.. De doelgroep met wie jij werkt is mijn doelgroep! Ik ben afgestudeerd SPWer en ben al een jaar opzoek naar een baan maar het wil nog niet lukken helaas!! Nu is het zo dat het me geweldig lijkt om in het buitenland met deze doelgroep te gaan werken.. Zou er een mogelijkheid zijn dat we eens mail contact hebben over wat het allemaal inhoudt enzo?
    Ik hoor graag iets van je, mijn emailadres is lammers.vera@gmail.com, ik hoop snel iets van je te horen en wie weet zijn we over een paar maanden collega's en kan ik mijn steentje bijdragen bij jou mooie project!

    Liefs Vera

  • 26 April 2011 - 12:36

    Roeland:

    Als ik dit schrijf woon je hopelijk op de nieuwe etage en hoef je niet nog eens een lange tijd te wachten. In het andere geval, zou ik me niet helemaal laten leiden door het bijgeloof van daar en het risico maar nemen.... Fijn, dat alles verder zo goed verloopt. Ik kan me voorstellen wat de hitte met je doet. Op mijn verre reizen heb ik hier ook vaak mee te maken gehad. Vooral als het ook nog eens tropisch vochtig is en je op geen enkele manier je zweet kwijt kunt. Een tandje lager en maar over je heen laten komen met een handdoek om je nek. Hier is het ook al langere tijd mooi en met 24 graden is het heerlijk buiten te vertoeven. Mooie foto's. Ik ben benieuwd naar de website.
    Liefs, oom Roeland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

maartje

Mijn naam is Maartje Van den Brand. En ik woon in Amsterdam en reis af en toe naar in India.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 586
Totaal aantal bezoekers 904622

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2007 - 01 Januari 2018

Een mooi project

Landen bezocht: